Gå til innhold

Julegaver....

Anbefalte innlegg

''Som i forfjor, da han fikk verdens mest romantiske gave - motorsag...''

Slår ikke bestemoren til lmannen min, som fikk drill til morsdag av sin mann :-D

''Slår ikke bestemoren til lmannen min, som fikk drill til morsdag av sin mann :-D

''

Jeg fikk luftgevær og skipakke i 30-årsgave av eksen min. Jeg hater å gå på ski og hadde ikke hatt ski på beina på 15 år. Og luftgevær...jaja.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290063-julegaver/page/2/#findComment-2328823
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blikkboks

Lydbøker til barna:o) Det passer jo til alle, om man finner noe som fenger.

Jeg gir forresten mest sannsynligvis lydbok i år igjen til pappan min, for han elsker å høre på lydbøker når han kjører bil.

Mannen min fikk 2 uker ferie av meg i fjor, men han måtte være med å spleise, men han viste det ikke før julaften. ;-D

I år blir det nok noe litt rimeligere, men vi snakker om en tur, men jeg er ikke så glad i avtalte gaver på forhånd. Mulig jeg avtaler barnevakt og at vi kan reise å stå på ski en helg, bare han og meg. *drømmer*... Ellers tror jeg aldri han mener han får nok verktøy, og slike tubbetitter, jeg ikke aner hva er, men som tydeligvis vi ikke kunne klart oss uten;-)

Men min mann er så lett å glede, så han blir glad for en ullsokk han altså, og stusser vel neppe over om han ikke fikk to.....

Om man har litt dårlig med kronarser (noe alle har til tider), kan man kanskje skaffe barnevakt og bestemme seg for å være turist i egen by, en helg.

Besteforelder og Oldeforeldre: Noe di kan bli kvitt, enten bruker opp, eller spise opp. Vin, kremer, deilig mat, kaffe, parfyme (om man vet merket vedkommende bruker), invitere dem ut på middag.... Jeg ga mamma m/mann teaterbiletter ett år, og det hyggelige er jo at man slenger seg med selv også.

Tja, jeg hadde vist ikke så mye ideer nå, men om jeg kommer på noe, stikker jeg innom tråden igjen.

Ha en flott søndagskveld!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290063-julegaver/page/2/#findComment-2328824
Del på andre sider

8-åringen min ønsker seg bare Lego i år. :)

Til mine besteforeldre var det også vanskelig å finne på noen gave, så jeg lagde kalender til dem hvert år. Brukte farga ark i ulike farger, lagde kalender for hver mnd i Excel som jeg printa ut og limte på hvert sitt ark. SÅ limte jeg inn bilder av de i familien som hadde bursdag den aktuelle måneden, fant noen dikt som passa til årstiden, bilder av ungene på høytidsdager som passa inn osv osv. Hvert ark limte jeg opp på pappkartong i str A3 og bandt det hele sammen med en stor sløyfe. Da blei den slik at de måtte fjerne en side for hver måned. De blei alltid kjempeglade for å få slik kalender, og et år da jeg ikke hadde hatt tid til å lage den, var de så skuffa at jeg måtte lage en i januar... Det tok litt tid å lage, og jeg sat alltid og moterte dem ferdige natt til julaften. ;) (Mormor gjemte på dem for hvert år, og da de begge var døde hadde jeg ikke hjerte til å kaste dem, så de ligger på loftet et sted. ) :)

Til vår foreldregenerasjon kan det være ok med en abonnement på et blad. (kjæresten min blei forresten kjempeglad for et matblad-abonnement han fikk av meg til bursdagen sin!)

Min morfar var forresten også alltid håpløs å finne på noe til. Men han blei veldig glad for Ullvangsokker. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290063-julegaver/page/2/#findComment-2328825
Del på andre sider

Lydbøker til barna:o) Det passer jo til alle, om man finner noe som fenger.

Jeg gir forresten mest sannsynligvis lydbok i år igjen til pappan min, for han elsker å høre på lydbøker når han kjører bil.

Mannen min fikk 2 uker ferie av meg i fjor, men han måtte være med å spleise, men han viste det ikke før julaften. ;-D

I år blir det nok noe litt rimeligere, men vi snakker om en tur, men jeg er ikke så glad i avtalte gaver på forhånd. Mulig jeg avtaler barnevakt og at vi kan reise å stå på ski en helg, bare han og meg. *drømmer*... Ellers tror jeg aldri han mener han får nok verktøy, og slike tubbetitter, jeg ikke aner hva er, men som tydeligvis vi ikke kunne klart oss uten;-)

Men min mann er så lett å glede, så han blir glad for en ullsokk han altså, og stusser vel neppe over om han ikke fikk to.....

Om man har litt dårlig med kronarser (noe alle har til tider), kan man kanskje skaffe barnevakt og bestemme seg for å være turist i egen by, en helg.

Besteforelder og Oldeforeldre: Noe di kan bli kvitt, enten bruker opp, eller spise opp. Vin, kremer, deilig mat, kaffe, parfyme (om man vet merket vedkommende bruker), invitere dem ut på middag.... Jeg ga mamma m/mann teaterbiletter ett år, og det hyggelige er jo at man slenger seg med selv også.

Tja, jeg hadde vist ikke så mye ideer nå, men om jeg kommer på noe, stikker jeg innom tråden igjen.

Ha en flott søndagskveld!

''Men min mann er så lett å glede, så han blir glad for en ullsokk han altså, og stusser vel neppe over om han ikke fikk to.....''

*Humrer* Som min det. :o) Han sier at jeg ikke må bruke mye pnger på ham, men jeg argumenterer med at det er så koselig å ha en kjæreste å kjøpe julegave til. :o) Og jeg vet jo at han blir kjempeglad uansett!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290063-julegaver/page/2/#findComment-2328827
Del på andre sider

Gjest Blikkboks

''Slår ikke bestemoren til lmannen min, som fikk drill til morsdag av sin mann :-D

''

Jeg fikk luftgevær og skipakke i 30-årsgave av eksen min. Jeg hater å gå på ski og hadde ikke hatt ski på beina på 15 år. Og luftgevær...jaja.

Ja, det går i samme katogori vil jeg mene:o)

Du bruker både skiene og luftgeværet flittig, vil jeg tro ;-D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290063-julegaver/page/2/#findComment-2328844
Del på andre sider

Annonse

Gjest Høres koselig ut...

Du kan ikke bake gaver til noen av de eldre? Jeg pleier å gi bort en form for fruktkrydderkake som jeg baker 3-4 uker før jul for å så å la den ligge i kjøleskapet til modning. Også pleier jeg å gi bort kransekaker.

En annen form for gave som besteforeldre har satt pris på, er at jeg sammen med tantebarna støpte lys og pyntet dem. Vi støpte lys som var formet omtrent som juletrær eller pyramider, også pyntet vi dem med pynt fra pandura.

Det høres koselig ut med kaken, ville du delt oppskriften? Jeg har aldri laget slike kaker før...

Hvordan oppbevarer du den? i vanlig brødpose?

Tenk så koselig å få en slik kake, sammen med f.eks nykvernet julekaffe:-)

Ellers har jeg bestilt glassfjøler til besteforeldre, på Fotoknudsen, med bilde av barna. De ble veldig fine syns jeg;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290063-julegaver/page/2/#findComment-2328978
Del på andre sider

''Som i forfjor, da han fikk verdens mest romantiske gave - motorsag...''

*Hehe* Hadde min fått det (før han kjøpte seg det selv) hadde jeg sannsynligvis fått en julenatt jeg aldri hadde villet glemme! ;o) Blir vel drill/skrumaskin på min i år tenkerjeg, blir garantert toppers!

Jeg visste jo at det var motorsag han ville ha, men jeg må ærlig innrømme at det nesten var litt vondt å gi ham det i julegave...

I fjor fikk han vernestøvler...

I år ønsker han seg stikksag...

Disse mannfolka...;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290063-julegaver/page/2/#findComment-2331134
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...