Gå til innhold

Aldersgrense i garderober

Anbefalte innlegg

Gjest Bademamma

Jeg synes at det bør være aldersgrense for å være i garderoben til det motsatte kjønn i svømmehallen. I dag var jeg i svømmehallen med mine to jenter som går i 2. og 3. klasse. I damegarderoben var det to gutter som var beydelig eldre enn mine jenter. Jentene mine synes ikke at det er noe særlig og ikke jeg heller. På svømmeskolen er det også ofte gutter i damegarderoben, sist var det en gutt fra 4. kalsse fra samme skole som dem. Jeg synes at guttene bør være i herregarderoben når de har blitt så store. Jentene mine vil ikke gå i herregarderoben på svømmeskolen, men av og til er det nesten slik at det ikke spiller noe rolle hvor dem går da det også kryr av gutter i damegarderoben. Hva synes dere? Hva bør aldersgrensen være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290102-aldersgrense-i-garderober/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

9

• Lillemus

5

• Bookworm

2

• multippel

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest be svømmehallen om hjelp

Det er ikke så lenge siden det var en lang diskusjon her om akkurat dette.

Hvis de er _betydelig eldre_ enn din åtteåring, er jeg enig i at de kanskje burde kunne gå alene i herregarderoben.

Men det er uønskede elementer i de fleste slike svømmehaller / garderober / badstuområder, og det er ikke alle slike steder man er komfortable med å sende sin niårgamle sønn heller..

Har man ikke anledning til å gå sammen med en av samme kjønn som sine store barn, så kan man ihvertfall spørre svømmehallpersonalet om det finnes løsninger på problemet. (Om det finnes familiegarderober eller tilsvarende.)

men det er helt klart en aktuell problemstilling, som alle burde oppfordre sin svømmehall å finne løsninger på.

Jeg tror det er like vanskelig for mødrene til disse guttene som det er for jentemødrene.

-og min 8-årige gutt tør ikke gå i herregarderoben alene.

Heldigvis leier vi svømmehallen privat en vennegjeng, så det er bare "kjentfolk" i garderobene. Hvis noen av småjentene der føler seg støtt regner jeg med at det blir tatt opp. Vi har iallefall diskutert litt rundt det, familiene som leier der.

Det er en vanskelig overgangsperiode det der, når de er store nok til å bli litt sjenerte, men for små til å klare seg helt på egenhånd i den "riktige" garderoben.

Mulig jeg er hysterisk, men jeg sender foreløbig ikke 9-åringen alene i herregarderoben. Det er overhode ikke fordi han ikke klarer å kle av seg selv og holde styr på sakene sine, men jeg stoler ikke på at samtlige der inne har ærlige hensikter. Synd, men sant.

Og siden pappan og stemora ikke er så veldig aktive på den fronten og min kjære heller ikke liker å gå i bassenget, så har det ikke vært basseng på lange tider for oss. Dessverre, for det er jo sååå koselig!

Gjest sjøstjerna

Mulig jeg er hysterisk, men jeg sender foreløbig ikke 9-åringen alene i herregarderoben. Det er overhode ikke fordi han ikke klarer å kle av seg selv og holde styr på sakene sine, men jeg stoler ikke på at samtlige der inne har ærlige hensikter. Synd, men sant.

Og siden pappan og stemora ikke er så veldig aktive på den fronten og min kjære heller ikke liker å gå i bassenget, så har det ikke vært basseng på lange tider for oss. Dessverre, for det er jo sååå koselig!

Ville ikke hatt betenkeligheter med å gjøre det. Jeg ville jo kunne fulgt med tiden etc, og ville handlet om barnet ikke kom ut derifra i rimelig tid.

Orker ikke være redd herregarderobe bare fordi det er menn der- og at kanksje 1 av noen tusen (????) er pedofil.

Annonse

Ta med en kompis av poden i tillegg, så de er to?

Litt tryggere ihvertfall!

Gjest Elextra

Her er aldersgrensen 6 år. Allikevel er det ikke mer firkantet enn at jeg har kunnet ta med en usikker seksåring i damegarderoben.

Ja, 6 år er tidlig. Synes ikke 10-årige gutter har noe i damegarderoben å gjøre, men ville ikke sendt min 6-åring alene i herregarderoben. Er egentlig ikke veldig redd av meg, det har mer med hans angst å gjøre - han vil synes det er skummelt å gå alene, og er ikke veldig flink til å holde styr på tingene sine ennå heller.

Gjest Svømming

Her var det sjuårsgrense i garderoben i svømmehallen før den ble lagt ned. Etter den alderen synes jeg jentene bør ha fortrinnsrett i damegarderoben, og omvendt. Noen jenter kommer faktisk i puberteten allerede da de er 7-8 år, og da bør de slippe å møte guttene i klassen i dusjen. Noen tar med en venn/ venninne til barna slik at de slipper å gå alene, eller man kan alliere seg med en tante, onkel, bestefar om ikke mammaen eller pappaen stiller opp? Da vi er i svømmehallen med femåringen har hun tingene sine i egen bag, og vi øver på at hun skal ordne seg selv, passe på sakene, låse skapet osv. Men jeg ser mange på den alderen som blir dullet veldig med, *dukker for kritikk*.

Pedofile liker barn på 10-11 år også de, og ingen vil vel ta med så store unger i "feil" garderobe?

Jeg hadde en tråd om dette tidligere i høst - da jeg spurte om det var akseptabelt å ta med min gutt på snart 8,5 år inn i damegraderoben, sammen med småsøstrene hans. Frem til da hadde han vært med meg, de få gangene vi har vært i svømmehallen.

Vel - jeg fikk flere svar om at en åtteåring ikke burde være med i damegarderoben. Jeg syntes det var litt nifst å sende ham i herregarderoben, både pga at han da skulle huske alle tingene sine selv og litt fordi det KUNNE finnes noen suspekte personer.....

Vi fant imidlertid sammen ut at han nå var stor nok til å prøve seg i herregarderoben. En kamerat skulle bli med, men da dagen kom, ble kameraten syk. Vi tok tak i en badevakt og spurte om han kunne følge litt med på ham i garderoben. Og det gikk kjempefint! Gutten var så stolt over å ha klart seg selv!

Vi har vel vært tre ganger i høst, og det går kjempefint. Vet ikke helt hva jeg synes skal være grensen, men sånn ca 8-9 år er vel kanksje passelig?

Her var det sjuårsgrense i garderoben i svømmehallen før den ble lagt ned. Etter den alderen synes jeg jentene bør ha fortrinnsrett i damegarderoben, og omvendt. Noen jenter kommer faktisk i puberteten allerede da de er 7-8 år, og da bør de slippe å møte guttene i klassen i dusjen. Noen tar med en venn/ venninne til barna slik at de slipper å gå alene, eller man kan alliere seg med en tante, onkel, bestefar om ikke mammaen eller pappaen stiller opp? Da vi er i svømmehallen med femåringen har hun tingene sine i egen bag, og vi øver på at hun skal ordne seg selv, passe på sakene, låse skapet osv. Men jeg ser mange på den alderen som blir dullet veldig med, *dukker for kritikk*.

Pedofile liker barn på 10-11 år også de, og ingen vil vel ta med så store unger i "feil" garderobe?

Jeg haddde ikke sendt minstemann på 11 år alene i herregarderoben nei. Da hadde det ikke blitt noe svømming på ham.

Ta med en kompis av poden i tillegg, så de er to?

Litt tryggere ihvertfall!

Da må jeg ha med flere voksne, jeg tar ikke med mine egne to alene i bassenget engang! Jo, kunne gjort det på en tidlig hverdag med lite folk, men aldri i livet i helga med flere hundre mennesker i bassenget.

Annonse

Da må jeg ha med flere voksne, jeg tar ikke med mine egne to alene i bassenget engang! Jo, kunne gjort det på en tidlig hverdag med lite folk, men aldri i livet i helga med flere hundre mennesker i bassenget.

Jeg har vært med mine tre noen ganger nå i høst - og det går fint. Men de to minste har armringer på hele tiden. Eldstemann kan svømme litt, og det er han jeg passer mest på, siden han ikke er skikkelig svømmedyktig. han kameraten som skulle ha vært med den ene gangen, svømmer bedre enn min gutt, og jeg tror det hadde gått greit. Hadde fire barn på stranda i sommer, og det gikk fint - men de må holde seg i nærheten av meg.

Gjest sjøstjerna

Nei, det hadde jeg ikke. Pedofile liker 11-åringer også. Det er ikke noen forskjell på 7-åringer og 11-åringer der. De kan begge kle av og på seg alene.

Orker ikke tenke slik.

Har til og med sendt mine alene i basseng- inkl 10 åringen.

Kan ikke tenke at _kanksje_ er det pedofil i garderoben, _kanskje_ slår ungen hodet i trappa, _kanksje_ ditt og kanskje datt.

Orker ikke tenke slik.

Kan ikke tenke at _kanksje_ er det pedofil i garderoben, _kanskje_ slår ungen hodet i trappa, _kanksje_ ditt og kanskje datt.

Jeg tenker også slik - jeg kan rett og slett ikke tenke på alle eventuelle farer som mine barn kan komme ut for. Sjansen er mikroskopisk for at pedofile skal få tak i mine barn. Og skulle det skje, så skjer det vel like gjerne i nabolaget som i svømmehallen.....

Orker ikke tenke slik.

Kanskje fordi verken du eller ungene har opplevd det.

Jeg haddde ikke sendt minstemann på 11 år alene i herregarderoben nei. Da hadde det ikke blitt noe svømming på ham.

Jeg synes de bør klare seg en kort stund i garderoben når de er 11 år. Det er vel også lettere å forklare for en elleveåring hva de skal passe seg for?

Orker ikke tenke slik.

Dette har vel også sammenheng med hvor oversiktlige forhold det er der man skal bade.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...