Gå til innhold

skremt av utvekslingshemmede(kanskje feil skreve

Anbefalte innlegg

Gjest tøys og tull

Dette er noe av det mest usaklige jeg har lest her på DOL det siste året.

En elendig måte å ønske folke en god kveld på.

Ikke rart om den som skriver et oppriktig innlegg blir drittsur over slik nedrakking og sludder.

mvh

Jadda, gni det inn.

Jeg oppfattet dessverre ikke at dette var et oppriktig innlegg, og jeg har unnskyldt annet steds.

Av og til kan dessverre også dysleksi eller lignende problemer øke misforståelsesfaren, jfr overskriften utvekslingshemmede.

I et hurtigforum som dette kan det vel hende man trår feil av og til, selv om det er en stund siden tulleinnlegg har florert har det jammen ikke vært få man har blitt utsatt for gjennom årene, og når man har brent seg og svart langt og skikkelig gang på gang på noe som har vist seg å være ærlig og redelig kødd kan det vel hende man svarer flåsete tilbake dessverre.

sorry igjen og igjen.

Fortsetter under...

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

30

• PieLill

21

• frosken

19

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Men det finnes da mange flere mennesker i byen enn på landet.

Bor du i en by støter du ikke bare på flere rullestolbrukere du støter på langt flere syklister, joggere, slentrere, somlere, skatebordere, kyssere osv.

For bevegelseshemmede som ikke har bil, er nok byen klart å foretrekke fremfor landsbygda. Litt uvanlig at rullestolbrukere velger å bli bønder, selv om noen også gjør det.

mvh

Jeg kjenner en skikkelig sauebonde :o)

Men altså, folk stikker fra byen som jeg skrev til frosken pga manglende bolig og sendrektighet innen hjelpeapperatet. Det å vente i årevis på ting man trenger er skikkelig pyton,

Dessuten er det lettere å få jobb på landet hvor man er kjent og man gjerne får jobb gjennom kjente. Jeg vet mange gode argumenter for jeg har fått høre dem alle sammen. :o)

Jeg synes pielill sier det så fint. Håper at dere finner bøker som kan hjelpe henne å venne seg til at ikke alle er like. Frykt går over i angst dersom man ikke forstår frykten... Angsten er ikke lett å kontrollere, men frykten kan dempes og angsten vil etterhvert avta. Hm...ønsker dere masse lykke til!!

Jeg må si at jeg fremdeles er overbevist om at det finnes minst like mange funksjonhemmede på landet som i byen :o)

Jeg er oppvokst på et lite sted på landet, og kjente jeg verken skilte eller nynorskbrukere før jeg kom i tenåra (som NHD skriver lenger over her). Jeg kjente ikke noen som bodde i blokk, engang. ;o)

Men foreldrene mine hadde funksjonshemmede venner, bl.a. rullestolbrukere. Så akkurat der hadde jeg god erfaring.

Men det var i gamle dager ;o)

Da stengte man folk inne og jeg hadde heller aldri sett slike ting. Forresten så fantes ikke uterullestoler for 50 år siden, ikke for 40 år siden heller. De lette utestolene kom ikke før for 25 år siden så egentlig kan man ikke sammenligne det med i dag :o)

Spesielt nynorskbrukerne ble stuet vekk...

;-)

Jeg vokste forresten opp et sted der noen fikk et multihandicapet barn og blånektet å stue h*n vekk. Tvert imot krevde de skoleplass og alt annet som vi andre tok som en selvfølge. Det barnet og den familien er noe av det beste som noen gang har skjedd mitt hjemsted. De må ha framskynnet integreringsprosessen med 10-20 år. Tørr ikke tenke på hva det må ha kostet dem. Men de positive ringvirkningene av deres innsats var enorm.

mvh

Du er så flink. Kan du komme hjem til meg og være i et skap f.eks sånn at jeg kan ta deg frem ved behov?!

Hvis du tar storrengjøring og -oppryddning her hjemme hos meg.

Går ut fra at skapet er utstyrt med minibar og boblebad.

;-)

mvh

Annonse

Jeg er ikke helt enig med deg for folk stikker fra byen pga HMS og manglende hjelp i Oslo. Dessuten er det endel som bygger eget hus fordi det er vanskelig å finne tilrettelagt bolig i Oslo.

Det er fordeler og ulemper med de fleste plasser men det er vel bare i Oslo at hms bruker to år på søknadene sine :o)

Du kan da ikke være uenig i at det i mindre befolkningstette områder vil være færre funksjonshemmede totalt sett? Ikke i prosent, men i antall?

Jeg er oppvokst på et lite sted på landet, og kjente jeg verken skilte eller nynorskbrukere før jeg kom i tenåra (som NHD skriver lenger over her). Jeg kjente ikke noen som bodde i blokk, engang. ;o)

Men foreldrene mine hadde funksjonshemmede venner, bl.a. rullestolbrukere. Så akkurat der hadde jeg god erfaring.

Jeg kjente heller ingen fysisk funksjonhemmede, men er oppvokst med en psykisk funksjonhemmet i blokka der jeg bodde.

Men det fantes jo ikke stoler engang den gangen da jeg vokste opp som var beregnet for alene utebruk, fælt ord, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Tror ikke de første akiv rullestoler kom før på 90-tallet eller på slutten av 80 tallet. Før det veide jo stolen 30 kg.

Jadda, gni det inn.

Jeg oppfattet dessverre ikke at dette var et oppriktig innlegg, og jeg har unnskyldt annet steds.

Av og til kan dessverre også dysleksi eller lignende problemer øke misforståelsesfaren, jfr overskriften utvekslingshemmede.

I et hurtigforum som dette kan det vel hende man trår feil av og til, selv om det er en stund siden tulleinnlegg har florert har det jammen ikke vært få man har blitt utsatt for gjennom årene, og når man har brent seg og svart langt og skikkelig gang på gang på noe som har vist seg å være ærlig og redelig kødd kan det vel hende man svarer flåsete tilbake dessverre.

sorry igjen og igjen.

Noen ganger kommer man ikke lett unna sine tabber. Du har virkelig måttet bøte for dem i kveld...*s*

Synes det er kult at du ikke forsvant, men beklaget i stedet :-)

Spesielt nynorskbrukerne ble stuet vekk...

;-)

Jeg vokste forresten opp et sted der noen fikk et multihandicapet barn og blånektet å stue h*n vekk. Tvert imot krevde de skoleplass og alt annet som vi andre tok som en selvfølge. Det barnet og den familien er noe av det beste som noen gang har skjedd mitt hjemsted. De må ha framskynnet integreringsprosessen med 10-20 år. Tørr ikke tenke på hva det må ha kostet dem. Men de positive ringvirkningene av deres innsats var enorm.

mvh

Det tror jeg på. Hadde en nabo helt til i fjor som gjemte ungen sin, men hun var 22 år så det var lite å gjøre med det. Luftet henne på verandaen med ansiktet inn mot veggen så hun ikke så ut engang. Fryktelig. Jeg fikk vondt langt inni sjela over måten hun ble behandlet på.

Jeg er ikke helt enig med deg for folk stikker fra byen pga HMS og manglende hjelp i Oslo. Dessuten er det endel som bygger eget hus fordi det er vanskelig å finne tilrettelagt bolig i Oslo.

Det er fordeler og ulemper med de fleste plasser men det er vel bare i Oslo at hms bruker to år på søknadene sine :o)

''Det er fordeler og ulemper med de fleste plasser men det er vel bare i Oslo at hms bruker to år på søknadene sine :o)''

Det skulle jeg nesten ønske du hadde rett i, men jeg er redd at Oslo ikke har monopol på slikt sommel.

Alle er heldigvis ikke så treige.

mvh

Annonse

''Det er fordeler og ulemper med de fleste plasser men det er vel bare i Oslo at hms bruker to år på søknadene sine :o)''

Det skulle jeg nesten ønske du hadde rett i, men jeg er redd at Oslo ikke har monopol på slikt sommel.

mvh

I Oppland kan man dra hver tirsdag og torsdag og hente det man trenger. Helt utrolig. Ikke store ting da, men slike småting som går i stykker som dekk og hjul.

Jeg kjenner en skikkelig sauebonde :o)

Men altså, folk stikker fra byen som jeg skrev til frosken pga manglende bolig og sendrektighet innen hjelpeapperatet. Det å vente i årevis på ting man trenger er skikkelig pyton,

Dessuten er det lettere å få jobb på landet hvor man er kjent og man gjerne får jobb gjennom kjente. Jeg vet mange gode argumenter for jeg har fått høre dem alle sammen. :o)

Du mener ikke at det er lettere å få seg jobb på landet enn i byen?

Jeg kjente heller ingen fysisk funksjonhemmede, men er oppvokst med en psykisk funksjonhemmet i blokka der jeg bodde.

Men det fantes jo ikke stoler engang den gangen da jeg vokste opp som var beregnet for alene utebruk, fælt ord, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Tror ikke de første akiv rullestoler kom før på 90-tallet eller på slutten av 80 tallet. Før det veide jo stolen 30 kg.

Interessant med litt rullestolhistorie.

Man registerer jo at verden har gått framover på det området, men jeg har ikke tenkt særlig over at de tidligere utgavene var såpass ubrukelige utendørs.

mvh

mvh

Ryktene sier faktisk at Oslo er i særklasse på dette området, men mulig at det også finnes andre fylker som sliiiiiiiter...

Synes det er dårlig at de funksjonshemmedes organisasjoner ikke ser det som sitt ansvar å gå sterkere ut i forhold til disse problemene.

Det er jeg enig i ;o)

Om du går gjennom Oslo sentrum ser du kanskje 1000 mennesker i løpet av en time. Men hvis du går gjennom Toten sentrum ser du kanskje ikke så mange...

Om man forutsetter lik prosentandel rullestolburkere; Hvor har du størst sannsynlighet for å sen en?

Tjase, mase, kverrulere.

mvh

Det tror jeg på. Hadde en nabo helt til i fjor som gjemte ungen sin, men hun var 22 år så det var lite å gjøre med det. Luftet henne på verandaen med ansiktet inn mot veggen så hun ikke så ut engang. Fryktelig. Jeg fikk vondt langt inni sjela over måten hun ble behandlet på.

Det har sannsynligvis med kulturelle forskjeller å gjøre. Det er skrevet noen utrolig gode artikler om dette temaet av Torunn Arntsen Sørheim :-)

Om du går gjennom Oslo sentrum ser du kanskje 1000 mennesker i løpet av en time. Men hvis du går gjennom Toten sentrum ser du kanskje ikke så mange...

Om man forutsetter lik prosentandel rullestolburkere; Hvor har du størst sannsynlighet for å sen en?

Tjase, mase, kverrulere.

mvh

Det var da min oppgave å holde på med matematikkundervisningen i denne tråden?!?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...