Gå til innhold

hull i ørene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• PieLill

8

• org

7

• morsan

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

*Humrer* Nå minner du meg om en fordums venninne som hardnakket påsto at det var riktig å si "jeg har aldri gjort det siden sist"... Jeg prøvde desperat å få henne til å forstå at det het "jeg har ikke gjort det siden sist" eller "jeg har aldri gjort det"; men det gikk overhode ikke inn gitt...

Høøøh.

:-)

Uah! Skyter hull i ørene... likner en pistol...

Jeg gleder meg til Lillemus skal gi prevensjonsrådgiving: ... skvise en diiiiger basketball... hullet så stort som en 50-øring... ulidelige smerter ... sprukne brystvorter.

*terge - terge* :-)

-ler- Høres bra ut :)

Jeg husker jeg spurte mamma inngående om dette med graviditet. Vi hadde kommet så langt som at barnet lå i magen til det var klart til å komme ut, da jeg selvfølgelig spurte: "Og hvor kommer det ut fra, da?". Mamma veide nok litt for og i mot, men siden jeg spurte rett ut... "Barnet kommer ut av tissen til moren sin." Jeg snakket aldri med mamma om hvordan barn blir til igjen.

Hvorfor det er slik? Hehe, nå høres du ut som fireåringen min. Slik _er_ det bare :-).

Men når det er fremtid bruker man når selv om det er et engangstilfelle. "Når vi kommer frem til hytta..."

Er man derimot sportsreporter, gjør man nett som man vil.

mvh

Gjest Elextra

Men når det er fremtid bruker man når selv om det er et engangstilfelle. "Når vi kommer frem til hytta..."

Er man derimot sportsreporter, gjør man nett som man vil.

mvh

Ja, slike huskeregler er aldri perfekte, det vil alltid finnes unntak, men greit å huske en hovedregel likevel :-).

Gjest Elextra

-ler- Høres bra ut :)

Jeg husker jeg spurte mamma inngående om dette med graviditet. Vi hadde kommet så langt som at barnet lå i magen til det var klart til å komme ut, da jeg selvfølgelig spurte: "Og hvor kommer det ut fra, da?". Mamma veide nok litt for og i mot, men siden jeg spurte rett ut... "Barnet kommer ut av tissen til moren sin." Jeg snakket aldri med mamma om hvordan barn blir til igjen.

Hehe, barna mine har også spurt om det, og jeg har malerisk svart at de kommer ut av et hull mellom tissen og rompa :-).

Annonse

Ja, slike huskeregler er aldri perfekte, det vil alltid finnes unntak, men greit å huske en hovedregel likevel :-).

Hovedregelen er gulle god.

Men greit med den femtidsnyansen også.

"Da vi kommer fram til hytten i morgen..." Men de fleste ville vel fått så vondt i språkfølelsen at de ikke ville sagt eller skrevet akkurat det.

mvh

Mine to eldste var fem år gamle når de fikk hull. Jeg vil anbefale å få tatt hullene hos f.eks. en kosmetolog eller en som bruker ørepynt i ren titan. 100% titan gir ikke allergiske reaksjoner, noe som både sølv og gull kan gi. Det har gått helt fint med mine barn. De er nå 7 og 10 år gamle. Minstemor skal også få hull i ørene når hun blir fem år gammel, dersom hun selv kommer på at hun vil ha det ;-)

Ehm.. hva er en kosmetolog? Trodde det var frisøren på hjørnet som tok seg av denne jobben, jeg.. :-I

Gjest Elextra

Hovedregelen er gulle god.

Men greit med den femtidsnyansen også.

"Da vi kommer fram til hytten i morgen..." Men de fleste ville vel fått så vondt i språkfølelsen at de ikke ville sagt eller skrevet akkurat det.

mvh

Forøvrig har jeg ofte inntrykk av at alt er lov innen moderne gramatikk/rettskrivning, og skulle ikke forundret meg om dette også gjelder da og når. Hvilket i så fall vil bidra til at man mister nyanser i språket.

*Humrer* Nå minner du meg om en fordums venninne som hardnakket påsto at det var riktig å si "jeg har aldri gjort det siden sist"... Jeg prøvde desperat å få henne til å forstå at det het "jeg har ikke gjort det siden sist" eller "jeg har aldri gjort det"; men det gikk overhode ikke inn gitt...

slliktt må mann ikke alldri skrive å sa!

;-)

Uah! Skyter hull i ørene... likner en pistol...

Jeg gleder meg til Lillemus skal gi prevensjonsrådgiving: ... skvise en diiiiger basketball... hullet så stort som en 50-øring... ulidelige smerter ... sprukne brystvorter.

*terge - terge* :-)

Men det ligner jo på en pistol! :o)

Husker jeg fikk hull i ørene da jeg var 8 år. Jeg husker at mamma tok meg med til en dame....vi gikk ned en trapp i kjelleretasjen....der ble jeg satt på et bord i et naket rom. Plutselig rettet hun en pistol mot øret mitt og på et blunk var det hull. Jeg forstår i ettertid at det nok ikke var en pistol....men opplevelsen av damen som sto og siktet på meg husker jeg godt!:-)

Søstra mi som fikk det samtidig husker det mer som det var....enda hun var ett år yngre.

Annonse

Forøvrig har jeg ofte inntrykk av at alt er lov innen moderne gramatikk/rettskrivning, og skulle ikke forundret meg om dette også gjelder da og når. Hvilket i så fall vil bidra til at man mister nyanser i språket.

Om jeg hadde hatt midler til det skulle jeg saksøkt hele den norske pressen for å ødelegge mine barns framtidige Norske Språk.

;-)

Nyansert språk er vakkert og vel verdt umaken.

mvh

Hehe, barna mine har også spurt om det, og jeg har malerisk svart at de kommer ut av et hull mellom tissen og rompa :-).

Hos oss kommer babyene ut av babyhullet som ligger mellom bæsjehullet og tissehullet. *Hehe* Tror jeg plukket opp uttrykket babyhullet her inne en gang.

Gjest hos oss

Det beste er å ta det i en anerkjent piercingsalong, der "huller" man med en hul "nål", slik at man fjerner noen millimeter hud, i stedet for skytingen (hos frisør etc) som bare "dytter" huden til side. Visstnok.

Men omgivelsene (estetisk) er kanskje tryggere i en frisørsalong..

Min datter er fem, det er en av jentene i bhg som har piercet øreflippene, og min datter har sagt at hun også ønsker "slike øredobber man stikker igjennom". Jeg har sagt at hun må bli "voksen" først. Vet at jeg kanskje må gi meg en gang, men da skal hun være (en av) de siste i klassen / omgangskretsen, og langt fra blant den første halvparten.

Jeg har sett mye problemer knyttet til allergier mot metaller osv, og det å ha piercing øker risikoen betraktelig, selv om man er påpasselig med hvilke smykker en bruker og nøye med renhold.

Prisen tror jeg er lav, det koster ikke mer enn en genser eller noe slikt. Så det bør ikke avgjøre om hun får det eller ikke.

Hvis det ikke er en overvekt av jentene i omgangskretsen hennes som har det, synes jeg vi kan la være å være de som driver frem presset om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...