Gå til innhold

hull i ørene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• PieLill

8

• org

7

• morsan

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

-ler- Høres bra ut :)

Jeg husker jeg spurte mamma inngående om dette med graviditet. Vi hadde kommet så langt som at barnet lå i magen til det var klart til å komme ut, da jeg selvfølgelig spurte: "Og hvor kommer det ut fra, da?". Mamma veide nok litt for og i mot, men siden jeg spurte rett ut... "Barnet kommer ut av tissen til moren sin." Jeg snakket aldri med mamma om hvordan barn blir til igjen.

''Jeg snakket aldri med mamma om hvordan barn blir til igjen.''

*he he*

Annonse

Datteren min fikk til 11-årsdagen.

Jeg ville hun skulle være stor nok til å

- kunne ordne med hullene (rensing osv.) og øredobbene selv, f.eks. om nødvendig selv ta dem ut og inn ved idrett o.l.

- ikke drive så mye med klatring og andre aktiviteter hvor jeg ville være redd for "hekting"

- forstå at hygiene / håndvask er nødvendig

- forstå at man uansett forholdsregler KAN få problemer med allergi, betennelser el.l., og da er det for sent å angre og ingen å skylde på

Hun var en av de siste jentene i klassen som fikk. Nå er hun 17 år og har 3 hull i hvert øre - i hvert fall i det ene. Jeg krysser

fingre og tær for at hun lar være å ta noen slags piercing (andre steder i ansiktet), for det er jeg fordomsfull og gammel nok til å synes er kjempestygt.

- kunne ordne med hullene (rensing osv.) og øredobbene selv, f.eks. om nødvendig selv ta dem ut og inn ved idrett o.l.

- ikke drive så mye med klatring og andre aktiviteter hvor jeg ville være redd for "hekting"

- forstå at man uansett forholdsregler KAN få problemer med allergi, betennelser el.l., og da er det for sent å angre og ingen å skylde på

Hun var en av de siste jentene i klassen som fikk. Nå er hun 17 år og har 3 hull i hvert øre - i hvert fall i det ene. Jeg krysser

fingre og tær for at hun lar være å ta noen slags piercing (andre steder i ansiktet), for det er jeg fordomsfull og gammel nok til å synes er kjempestygt.

''Jeg krysser fingre og tær for at hun lar være å ta noen slags piercing (andre steder i ansiktet), for det er jeg fordomsfull og gammel nok til å synes er kjempestygt.''

HELT enig!! :-)

Har hørt at det er kommet noe nytt på markedet, nemlig at de skyter hull i ørene med plastøredobber. Skal være helt ufarlig og ikke allergifremkallende. Husker ikke hvor jeg hørte dette, men det er jo interessant da. Noen som har hørt noe mer om dette?

Jeg har nikkelallergi og tåler ikke plast i ørene heller så det ville jeg ikke stolt blindt på. Tåler kun noen få par gulløredobber, men ikke alt av gull heller.

Gjest annlovinda

Datteren min fikk hull i ørene når hun var 2 1/2, men som sagt tidligere så hadde hun ikke fått det om jeg da hadde vært oppdatert med alle plagene med blant annet allergi man KAN være uheldig å få. Hun er nå 17 år, så det har gått bra.

Her for et par uker siden kom hun hjem med piercing i tunga. Og det syntes jeg ikke noe særlig om, så det har hun fått høre mange ganger. Hun hadde sagt på forhånd at hun skulle, og det hjalp ikke hvor mange skrekk eksempler jeg kom med, dessverre.

Men når hun nå først var så dum og gjøre dette, så får jeg jo tross alt håpe det går bra. Men jeg liker det IKKE.

Hun har iallefall sagt at hun ikke skal ta piercing flere steder. Tror nok hun hadde vondt i tungen en god stund etter dette, men hørte ikke noe om det, det turde hun nok ikke.

Annonse

Den eldste er 11 år og veit at hull i ørene er uaktuelt. Så det er ikke noe tema.

Den yngste er fem år og vil så mange ting, jeg er moren og sier nei til mye av det ( hull i ørene, eget fly ol)

Sier du nei til å gi 5-åringen eget fly? Du er kjip ass! Tenk hvor utafor h*n kommer til å bli i kompisflokken! ;o)

Jeg har nikkelallergi og tåler ikke plast i ørene heller så det ville jeg ikke stolt blindt på. Tåler kun noen få par gulløredobber, men ikke alt av gull heller.

I og med at gull er et såpass mykt metall, finnes det ofte mye kjipe greier i gullblandinger. Så om du er allergisk ville jeg prøvd med et renere metall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...