Gå til innhold

hull i ørene

Anbefalte innlegg

Har hørt at det er kommet noe nytt på markedet, nemlig at de skyter hull i ørene med plastøredobber. Skal være helt ufarlig og ikke allergifremkallende. Husker ikke hvor jeg hørte dette, men det er jo interessant da. Noen som har hørt noe mer om dette?

Har ikke det vært praksis lenge? Tror jeg fikk plastdobber da jeg tok hull i ørene for over 10 år siden.

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• PieLill

8

• org

7

• morsan

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Har hørt at det er kommet noe nytt på markedet, nemlig at de skyter hull i ørene med plastøredobber. Skal være helt ufarlig og ikke allergifremkallende. Husker ikke hvor jeg hørte dette, men det er jo interessant da. Noen som har hørt noe mer om dette?

Tror ikke det er nytt....tror øredobbene ble skutt inn i mine ører :-) ...og det var for 30 år siden!

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1194256155' post='3711657]

Ehm.. hva er en kosmetolog? Trodde det var frisøren på hjørnet som tok seg av denne jobben, jeg.. :-I

Tja, det var det da ;-) Hvis du går inn på en hudpleiesalong, så tar de antagelig hull i ørene? Den ene datteren min tok hull i ørene i en hudpleiesalong og der hadde de ørepynt i ren titan. Frisørene har ørepynt som er kombinert titan og sølv tror jeg?

Datteren min fikk hull i ørene når hun var 2 1/2, men som sagt tidligere så hadde hun ikke fått det om jeg da hadde vært oppdatert med alle plagene med blant annet allergi man KAN være uheldig å få. Hun er nå 17 år, så det har gått bra.

Her for et par uker siden kom hun hjem med piercing i tunga. Og det syntes jeg ikke noe særlig om, så det har hun fått høre mange ganger. Hun hadde sagt på forhånd at hun skulle, og det hjalp ikke hvor mange skrekk eksempler jeg kom med, dessverre.

Men når hun nå først var så dum og gjøre dette, så får jeg jo tross alt håpe det går bra. Men jeg liker det IKKE.

Hun har iallefall sagt at hun ikke skal ta piercing flere steder. Tror nok hun hadde vondt i tungen en god stund etter dette, men hørte ikke noe om det, det turde hun nok ikke.

Jeg forstår deg veldig godt.

I våre dager, når foreldregenerasjonen har sluttet å kle seg i hatt og kåpe, sette opp håret og høre på klassisk musikk, har vel ungdommen bare denslags påfunn igjen for å markere opprør og avstand. Dessverre.

Tja, det var det da ;-) Hvis du går inn på en hudpleiesalong, så tar de antagelig hull i ørene? Den ene datteren min tok hull i ørene i en hudpleiesalong og der hadde de ørepynt i ren titan. Frisørene har ørepynt som er kombinert titan og sølv tror jeg?

Ok.

Annonse

Jeg forstår deg veldig godt.

I våre dager, når foreldregenerasjonen har sluttet å kle seg i hatt og kåpe, sette opp håret og høre på klassisk musikk, har vel ungdommen bare denslags påfunn igjen for å markere opprør og avstand. Dessverre.

''I våre dager, når foreldregenerasjonen har sluttet å kle seg i hatt og kåpe, sette opp håret og høre på klassisk musikk, har vel ungdommen bare denslags påfunn igjen for å markere opprør og avstand.''

*Humrer* Det har du sannelig rett i... Når jeg tenker tilbake hadde min mor, min mormor og mine venninners mødre alltid permanent og kåpe (dog ikke hatt!)... Snodig. Min mor var jo ikke mer enn 30 da jeg ble født! Aldri om jeg klipper håret kort, tar permanent og begynner med den typen kåpe de brukte!

Hun var mye mer ungdommelig i klesveien i 60-årene faktisk, men ikke sånn hysterisk altså.

Det beste er å ta det i en anerkjent piercingsalong, der "huller" man med en hul "nål", slik at man fjerner noen millimeter hud, i stedet for skytingen (hos frisør etc) som bare "dytter" huden til side. Visstnok.

Men omgivelsene (estetisk) er kanskje tryggere i en frisørsalong..

Min datter er fem, det er en av jentene i bhg som har piercet øreflippene, og min datter har sagt at hun også ønsker "slike øredobber man stikker igjennom". Jeg har sagt at hun må bli "voksen" først. Vet at jeg kanskje må gi meg en gang, men da skal hun være (en av) de siste i klassen / omgangskretsen, og langt fra blant den første halvparten.

Jeg har sett mye problemer knyttet til allergier mot metaller osv, og det å ha piercing øker risikoen betraktelig, selv om man er påpasselig med hvilke smykker en bruker og nøye med renhold.

Prisen tror jeg er lav, det koster ikke mer enn en genser eller noe slikt. Så det bør ikke avgjøre om hun får det eller ikke.

Hvis det ikke er en overvekt av jentene i omgangskretsen hennes som har det, synes jeg vi kan la være å være de som driver frem presset om dette.

Du har rett i at piercingsalong definitivt er best, men det er kjempeviktig å overholde reglene om rensing og bytting av øredobber, samt at det kan gjøre mer vondt å ta de der for ei lita tulle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...