Gå til innhold

Hun går i skapene og tar sjokolade.

Anbefalte innlegg

Gjest takk for råd

Det har pågått i noen år, og hun slutter ikke! Hun går i 2. klasse nå, og det er fortvilende at hun ikke hører etter.

Jeg prøver å kun kjøpe søtt i helgene, men av og til ligger det noe i skapet. Som nå hadde jeg vunnet en eske sjokolade, og den hadde hun vært i. Før helgen tok hun en liten sjokolade, og har vi saft eller brus tar hun det.

Nå tenker jeg mye på sunt kosthold, så jeg prøver å f.eks. kutte ut brus. Kjeks har vi ikke i skapet.

Men hvordan lærer jeg henne at hun ikke skal snike i skapene? Hun har ikke fått lørdagsgodt på noen uker nå, og det nytter jo ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290247-hun-g%C3%A5r-i-skapene-og-tar-sjokolade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt. Jeg snoker i alle skap jeg også (hjemme hos meg selv). Har alltid gjort det.

Letteste er vel å ikke ha det i hus, eller ha det i ei låsbar skuffe et eller annet sted.

Eller - simpelthen la barnet kose seg litt en gang i blant. (Fant nettopp tre kjærligheter i lomma mi - så nå skal det koses!)

Gjest takk for råd

Helt normalt. Jeg snoker i alle skap jeg også (hjemme hos meg selv). Har alltid gjort det.

Letteste er vel å ikke ha det i hus, eller ha det i ei låsbar skuffe et eller annet sted.

Eller - simpelthen la barnet kose seg litt en gang i blant. (Fant nettopp tre kjærligheter i lomma mi - så nå skal det koses!)

Men det er nesten hver morgen. Brus eller sjokolade. Mannen min liker å ha sjokolade i hus, så om jeg ikke handler inn har kanskje han liggende noe.

Det er ikke godt for tennene heller, og jeg liker ikke at hun begynner dagen med noe søtt før frokost.

Men det er nesten hver morgen. Brus eller sjokolade. Mannen min liker å ha sjokolade i hus, så om jeg ikke handler inn har kanskje han liggende noe.

Det er ikke godt for tennene heller, og jeg liker ikke at hun begynner dagen med noe søtt før frokost.

Oi - før frokost, ja, da blir det litt annet. Lås det inn, da?

Sånn er jeg også, og jeg har vært sånn siden jeg var liten. Lykken er å finne en åpnet kokesjokolade i skapet på kjøkkenet, og snike til seg èn stripe av den...

Tror den eneste løsningen er å gjemme det så godt at hun ikke finner det dvs låse det inn.

Annonse

Enten må dere bli enige om å ikke ha eller gjemme det bort.

Hvis ikke må du ta jenta hardere. Hva med å la henne erstatte av egen lomme det hun rapper.

Ta dobbel pris for det hun snoker i seg. Minimum bensinstasjonpris på brus. Full pris for alt som er påbegynt. Om så får hun slakte sparegrisen eller selge en leke.

Om hun hver dag tar hva hun kan finne synes jeg det er greit å gå litt drastisk til verks. Det handler jo litt om å ha respekt for det som ikke er ens eget.

Var det bare en gang imellom ville jeg ikke brydd meg.

Jeg blir sur om konfekten jeg har fått i gave er borte før jeg får smakt en eneste bit. Eller kakepynten er søkk vekk når jeg skal bake.

mvh

''Helt normalt. Jeg snoker i alle skap jeg også (hjemme hos meg selv). Har alltid gjort det.''

Samme her. Sukk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...