Gå til innhold

slutte å amme


mamma19

Anbefalte innlegg

Heisann!jeg må om to mnd reise vekk fra min sønn som nå er åtte mnd, en uke og ønsker å slutte å amme til det(jeg kan ikke pumpe meg mens jeg er vekke for det får jeg ikke til)hvordan skal jeg gå fram,han får og melk om natten!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære mamma19. Du sier ikke noe om hvor ofte du ammer nå. Det er litt avgjørende for hvor tidlig du må starte nedtrappingen og i hvilket tempo. Du må nok regne ca en måneds tid på nedtrapping. Det er forskjellige måter å trappe ned på. Ammer du x4 så kan du kutte ut et ammemåltid den ene uken også et til den neste osv. Gi morsmelkserstatnig istedenfor, frem til ca et år.Det kan hende at du må håndmelke eller klemme ut litt melk om du får spreng. Spør om de på helsestasjonen kan vise deg hvordan. Du sier at du ikke klarer å pumpe ut melk, men det er kanskje med pumpe? Hvordan du skal kutte ut nattmåltide kan du få litt tips om, ved å se på tidligere innlegg. Det emnet har vært oppe mange ganger.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...