Gå til innhold

Kosmetisk problem - 10åring

Anbefalte innlegg

Gjest hårsår

Min 10årige datter beklaget seg her om dagen over at hun har så

mye hår på leggene. Foreløpig ganske lyst, men såpass mye at

jeg skjønner henne godt.

Hun har alltid hatt det men ikke brydd seg så mye

med det før, men nå begynner hun å kommentere det mer og mer.

Tror dette kan bli vanskelig for henne etterhvert. Problemet er nok

noe hun har arvet fra mor, men jeg raker jo bare leggene i dusjen

og ferdig med det. Ikke begynte jeg å rake/vokse leggene før jeg var

ganske voksen, men så var heller ikke kroppshysteriet like stort

da jeg vokste opp.

Så hva skal jeg råde henne til? Er det tilrådelig å rake leggene på

en 10 åring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290281-kosmetisk-problem-10%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er tilrådelig eller ei aner jeg ikke.

Men jeg tror jeg i første omgang ville forsøkt å dysse det ned. Særlig på denne årstiden da det er vanlig å kle på seg så mye at dette ikke synes. Det er jo bare i en evnt svømmehallsituasjon hvor det vil være synlig for andre enn familien. Men jeg ville tatt henne på alvor, snakket med henne og i hvert fall ikke feid det bort.

Det er jo veldig fint at hun kommer til deg med dette, noe som for henne er et problem.Da viser hun at hun ser på deg som en det er ok å gå til med diverse problemer. det lover jo godt for ungdomstiden etterhvert, selv om det selvsagt kan endre seg.

Så kan du si at du kan hjelpe henne med det når hun blir litt eldre, evnt til sommeren hvis problemet er stort da. Hvem vet, det kan jo hende hun "glemmer" det litt?

Jeg var nok litt eldre før jeg begynte å vokse leggene. Hadde da myyyye mørkt hår. Barbering er jeg ingen stor tilhenger av.

Ta henne alvorlig. Fortell helle litt om hårfjerning. Kanskje dere kan avtale å vente til sommeren, og at du kan vokse henne da. Det kan vel hende ho finner ut at det er bedre å ha hår enn å vokse også...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...