Gå til innhold

NHD - Spørsmål om Dystymi.

Anbefalte innlegg

Hei jeg er for tiden under utreding på DPS. Jeg kom først og fremst for å få utredet en evt. ADHD eller ADD. Som du sikkert vet så vil voksne som søker en slik utreding også bli utredet for eventuelle andre diagnoser. Foreløpig har de konkludert med en diagnose og det er depresjon, og den regnes for å være klinisk. Den er mangeårig og ikke periodisk. Jeg syns dette stemmer.. Jeg skårer høyt på depresjon, men hvor dyp den er må ytterligere skjemaer til for avgjøre. Jeg tror jeg har hatt det slik i ca 7 til 8 år. Jevnt nedstemt og sliten, med dager innimellom hvor jeg føler meg frisk. Muligens er det dette som gjør at jeg får konsentrasjonsproblemer og glemmer ting. Jeg fungerer på det aller nødvendigste dvs. jeg klarer å følge opp barna mine nogenlunde. Jeg klarer ikke jobb i tillegg foreløpig. Nå har jeg ekstra ting med mine barn da som du kanskje har fått med deg.

Spørsmålet er: Hva er forskjell på en slik tilstand og dystymi? Kan det være at jeg har Dystymi? Og hva er behandling av Dystymi?

Psykologen er på ferie for tiden så videre utreding er utsatt ettpar uker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290326-nhd-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-dystymi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må legge til at jeg har gått 6 år i terapi hos alternativ psykolog. Mer pusting på meg gidder jeg ikke, selv om jeg har en ganske forstyrra pust. Jeg lærte masse av det, ikke det, men frisk er jeg ikke. Nå får jeg helt vondt i maven av å tenke på mere terapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...