cec5 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Haha, ja dette var artig. Det verste er at jeg kjenner igjen meg selv før jeg fikk eldstemann. Og nå er jeg 4 barnsmor (hvem skulle trodd det!). Du lærer å stelle babyen mens du er på fødeavd. De er hjelpsomme:-) Det jeg hadde stor glede av, var å abonnere på BAM bladene (sammen med Foreldre og Barn bladet). Ellers kan jeg anbefale boka "Alt om barnet" av Penelope Leach. Jeg grudde meg mest til bleieskifting. Kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle få det til, hehehe. I begynnelsen driter de noe helt utrolig. Jeg kan garantere at etter få dager er du rene bleieskifteksperten!!! Lykke til. Det går bra. Ja, kom på en annen ting. Jeg kjøpte tøybleier på "Hansen og Dysvik". Det er noen tøybleier i hver pakke. Disse brettet jeg og hadde under hodet når de var helt nyfødte. For de gulper veldig mye. Jeg kjøpte også tynne vaskekluter beregnet på babyer. En farge for rompa, og en farge for kroppen ellers. Har ikke brukt mye engangsvaskekluter på de tre minste. Ellers ble jeg anbefalt Aselli sårsalve på fødeavd hvis ungen skulle bli sår i stumpen. Den er virkelig god og anbefales. Nå har ikke mine vært så plaget av bleieutslett heldigvis. For når babyer driter må man bare skifte med en gang. Potetmel er et godt gammelt kjerringråd mot bleieutslett, og kan brukes istedetfor salve. Babyline produktene er gode. Brukte de på mine to minste. Fås kjøpt på helsekost butikker. Jeg vet ikke om apotekene har dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290388-venter-en-baby-men-kan-s%C3%A5-lite-om-stell/page/3/#findComment-2331774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg ser du har fått mange svar, så jeg skal ikke komme med noen lang liste. Jeg vil bare si at du slett ikke er alene om å lite baby-erfaring. Jeg skiftet faktisk den første bleia i hele mitt liv da guttungen var 2 dager gammel. Hadde ikke NOE erfaring med barn, og var livredd for å gjøre noe skrekkelig feil. Men vet du hva? Det går seg til utrolig fort! Før du vet ordet av det, leser du babyen din som en åpen bok og handler automatisk. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290388-venter-en-baby-men-kan-s%C3%A5-lite-om-stell/page/3/#findComment-2331833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg fikk snuppa da jeg var 29. Hadde akkruat like mye peil som deg. Men det har gått bra:-) Ta det med ro. Instinktene slår til. I tillegg kan du få masse gode tips på sykehuset og av helsesøster. Det er oftest ikke kun en måte å gjøre det på. Ta utfordringene etter hver som de kommer. Så går det nok veldig bra:-) Har ikke lest svarene fra de andre her, men jeg regner med at de har skrevet om gode råd og tips på de spesifike spørsmålene du har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290388-venter-en-baby-men-kan-s%C3%A5-lite-om-stell/page/3/#findComment-2332570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.