Gå til innhold

Siden vi først er innpå tema: Boktips, babystell

Anbefalte innlegg

Gjest uten nick for øyeblikket

Som dere vet, er jeg nokså uviten om ting og tang i fht babystell...venter en liten om 2 mndr... :) :) også får jeg heldigvis en del svar gjennom dere, og gjennom min mamma selvsagt, men en god bok om det hele hadde vært fint...

Ser noen tipset om "Alt om barnet" og "mamma for første gang". Andre lure bøker?

Fortsetter under...

Jeg vet det er mange som har lagt henne for hat, men jeg synes Barneboka av Anna Wahlgren har vært til uvurderlig hjelp når alt bare har vært kaos og jeg ikke har sett hverken ut eller inn på noe.

Noen av rådene hennes må man ta med en klype salt (som magesoving bl.a., og detaljert om nypesuppe osv.), men andre ting er utrolig gode råd.

Så...løp og kjøp!!!

Jeg vet det er mange som har lagt henne for hat, men jeg synes Barneboka av Anna Wahlgren har vært til uvurderlig hjelp når alt bare har vært kaos og jeg ikke har sett hverken ut eller inn på noe.

Noen av rådene hennes må man ta med en klype salt (som magesoving bl.a., og detaljert om nypesuppe osv.), men andre ting er utrolig gode råd.

Så...løp og kjøp!!!

Påstanden "det er ikke farlig å røyke under svangerskapet" er den jeg synes er verst. Ellers er jeg enig i at hun har en del for seg.

Påstanden "det er ikke farlig å røyke under svangerskapet" er den jeg synes er verst. Ellers er jeg enig i at hun har en del for seg.

Nå har jeg ikke lest boken hennes, men jeg har fått med meg at hun har endel spesielle meninger, bla om at babyer skal sove på magen. Jeg ville ikke anbefalt en slik bok til en som nettopp er blitt mor.

Gjest Elextra

Nå har jeg ikke lest boken hennes, men jeg har fått med meg at hun har endel spesielle meninger, bla om at babyer skal sove på magen. Jeg ville ikke anbefalt en slik bok til en som nettopp er blitt mor.

Jeg kunne godt anbefale den - ikke for å lære seg konkrete ting (som å la babyen sove på magen..), men for å lære en holdning om å stole på magefølelsen sin. Kanskje grei som støttelitteratur ved siden av mer faglige råd.

Som jubalong70 sier må man se gjennom fingrene når det gjelder enkelte råd. Leser man litt eller følger de anbefalningene man får fra fagfolk i dag, skal det mye til før man legger babyen på magen.

Annonse

Så...løp og kjøp!!!

Helt enig! Den eneste boka jeg har hatt _nytte_ av. :) De fleste andre babybøkene beskriver alle problemer man får, - denne beskriver muligheter :)

Gjest Elextra

Da jeg fikk sønnen min for tre måneder siden, fikk jeg med "Spebarnsboken" gratis fra sykehuset. Kjempefin bok som tar for seg alt fra amming til førstehjelp til søskensjalusi.

Ja, kjekt at de små kommer med denne bruksanvisningen :-)

Med førstemann brukte vi den så mye at den ble bladd helt i filler.

Før jeg fikk førstemann leste jeg en bok om amming som jeg lærte masse av, den heter "Boken om amming" av Elisabeth Helsing (Gyldendal). Den er kommet i mange opplag, men finner du den ikke i bokhandelen så har de den helt sikkert på biblioteket.

En annen bok jeg leste masse i før jeg fikk førstemann var "den store boken om barnet", det finnes flere bøker fra forskjellige forlag som heter omtrent det samme, min var vel fra Gyldendal. Anbefaler en med norsk (eller svensk ) opphav...

Oj, den uttalelsen har jeg nok hoppet galant over når jeg har lest boka.

Som sagt - noe må man ta med en klype salt, mye er virkelig nyttig .)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...