Gå til innhold

Sosiale aktiviteter med baby

Anbefalte innlegg

Gjest spilloppa

Jeg er mamma til en gutt på 9 mnd, bor på en passe liten plass og kjenner ikke spesielt mange her. Siden jeg har så lite sosialt nettverk og ingen venninner med barn, har jeg lyst til å finne på noe hvor jeg kan møte andre. Men hvor? Har sjekket på helsestasjonen om det arrangeres noen aktiviteter man kan ta med seg babyer på, men det eneste vi har her er babykino en gang i blant. Kan det finnes noen andre ting jeg kan delta på tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290430-sosiale-aktiviteter-med-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blikkboks

Heia!

Har du sjekket om hvor nærmeste åpene barnehage er?

Småbarnssang i kirken, babysvømming, trenetrilletur (eller hva disse gruppene heter) etc. Har du en barselgruppe?

Kommer jeg på noe så skal jeg skrive mer. Har du forreste bil? Det kan jo hende nabobyen/bygda har flotte tilbud.

Flott natt ønskes deg av

Da jeg var hjemme med eldstemann, kjente jeg heller ikke så mange andre de vi bodde. For meg ble løsningen babysang - som Frelsesarmeen arrangerte. Kjempekoselig og veldig sosialt! Ble kjent med tre mødre, og vi fortsatte i mange år å treffes, sammen med mann og barn :-)

Passe små plasser har sine sider, ja, det kan jeg skrive under på ;) Vet ikke hvor lenge du har bodd der, om det handler å bli mer kjent generelt, for isåfall er det kanskje et poeng at du treffer andre mennesker med generelt, også uten baby, f.eks. på trening, i kor, idrettslag el.a.

Ser du har fått mange forslag - det kan jo være en idé å gjøre seg "synlig" i nærmiljøet, f.eks. hvis det finnes en kafé eller en populær trillerunde/tursti. Barnevogn er kontaktskapende og slik kan en komme igang. Ellers går det kanskje an å utfordre helsestasjonen, frivillighetssentral eller annet til å arrangere småbarnstreff på dag- eller ettermiddagstid.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...