wuhanbeijing Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Lusealarmen gikk, og etter innkjøp av god lusekam fant jeg 3-4 lus ja på 8-åringen. Lusekur øyeblikkelig. Sjekket 11-åringen (jente, langt hår) grundig samme kveld, gjentatt kjemming i vått hår over håndvasken, ramla ikke noe kryp ned da, men gjentok i går kveld, (altså 2 dager senere) og da ramla det ned ei lita svartaktig lus ja. Fillern. Lusekur på ho i går kveld, men er redd jeg tok for lite oppi håret, sånn liniment som skal gjetnas etter 8 dager. Er så nærsynt at jeg skal ned til naboen (som også har hatt lus nylig) (og hun fant luseegg i håret på mannen) for luseegg-sjekk på meg og ungene. Spørsmål: Hvor lenge har ungene gått med dette i håret? Hva kommer først - lus eller egg, antar at det er lus som hopper over fra et barnehode til et annet. Har ringt min datters klassevenninner og gitt beskjed, bedt dem om å kjøpe lusekam snarest. (For det hadde de ikke.) 0 Siter
morsan Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Lus hopper ikke, men kan komme fra ett hode til et annet f eks fordi barna sitter med hodene tett mot hverandre. Lusa kommer først, og så legger den egg. Mener å huske at disse eggene klekkes etter ca en uke, så hvis du finner tomme egg, betyr det at moren til disse minst har vært i håret så lenge. 0 Siter
Linnea78 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Lærte faktisk av helsesøster her at det som regel tar 3 mnd fra folk er smittet av lus til eggene klekkes og det begynner å klø. Det betyr at barna dine kan ha hatt det lenge. Lurt å ta en sjekk på alle i familien. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1659 0 Siter
Gjest bare tuller Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Lus hopper ikke, men kan komme fra ett hode til et annet f eks fordi barna sitter med hodene tett mot hverandre. Lusa kommer først, og så legger den egg. Mener å huske at disse eggene klekkes etter ca en uke, så hvis du finner tomme egg, betyr det at moren til disse minst har vært i håret så lenge. Egg kommer først... he he 0 Siter
Gjest bare tuller Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Egg kommer først... he he Dette ble jo BARE tull - var til trådstarter of course 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.