Gjest Mamma til julejenta Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Jenta vår, som er 7, har i år virkelig begynt å spørre og gruble på hvorfor vi egentlig feirer jul. Det er så rart det der jeg blir så fasinert jeg når de plutselig begynner å spørre om ting. Tydelig at de tenker mye. Vi har masse julebøker, men liksom ingen med juleevangeliet i.Er mer nisser hos oss, liksom, i julebøkene. Vi har en barnebibel, som vi så i i går, men hun ville vite MER. Jammen, hvordan så de ut de som ikke ville slippe de inn. Jammen, hvorfor måtte de bo i en stall osv osv. Jeg forteller og forklarer, men hun er opphengt i det visuelle - hun vil SE. Har dere et godt tips på barnebok med fine tegninger/bilder? Tenkte jeg skulle bestille en bok på nettet, som kan være en gave i adventskalenderen en lørdag eller søndag i desember. 0 Siter
buzzy Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 De har mange flotte barnebøker i denne sjangeren på Bok & Media. Men det forutsetter jo selvfølgelig at du bor i nærheten av en Bok & Media-butikk :-) Synes det er flott at du formidler juleevangeliet til jenta di:) 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Ta deg en tur på biblioteket og spør etter bøker med juleevangeliet i. Det finnes mange. ) Vi har i alle fall lagt frem julebøkene nå. 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Det finnes adventskalendere med juleevangeliet, små bøker hvor litt av historien står hver dag. Kanskje det hadde vært noe? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.