Gå til innhold

hva sier deres barn?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Ja hun er hvertfall det nå :) Var jo gift og fikk sine barn først...

Barna har aldri reagert på det, Kan jo hende det kommer noen spørsmål når de blir eldre, men nå er det jo bare det som er naturlig i denne familien.

Siden de er vokst opp med det, så er det i deres "innerste" naturlig for dem. Hva andre sier kan kanskje påvirke dem litt, men de vet hvem som elsker dem høyest av alle ;)

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• hidi, the scorpion

7

• Lillemus

5

• Babette

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Blikkboks

Heia!

Nå har mine foreldre vært skilt årevis, og mamma og ny mann har til og med feiret sølvbryllup, og pappa og sambo har vært sammen i over 20 år, så for meg så er det helt naturlig at mamma og ny mann, er bestemor og bestefar, og pappa er Bestepappa og "besteaktigkjærlenavn".

Barna ser takk og lov ikke forskjell på besteforeldrene, og det gjør jammen nesten ikke jeg heller. Det er jo sånn jeg er oppvokst, og di er og har alltid vært en kjempestor del av mitt liv.

Ha en super helg

Gjest Vekten87

Heia!

Nå har mine foreldre vært skilt årevis, og mamma og ny mann har til og med feiret sølvbryllup, og pappa og sambo har vært sammen i over 20 år, så for meg så er det helt naturlig at mamma og ny mann, er bestemor og bestefar, og pappa er Bestepappa og "besteaktigkjærlenavn".

Barna ser takk og lov ikke forskjell på besteforeldrene, og det gjør jammen nesten ikke jeg heller. Det er jo sånn jeg er oppvokst, og di er og har alltid vært en kjempestor del av mitt liv.

Ha en super helg

sambo min er også vokst opp med familien slik det er nå, men har ikke så masse kontakt med far og ste mor så han har med ste far og mor... men ste mor har tatt seg den frihet å kalle seg bastemor, noe jeg ikke liker (.....) men det får vel bare bli sånn. hadde det vært opp til meg hadde hun gått på navnet sitt... men men...

Gjest moren til jente på fem

Hos oss har mormora og morfaren hver sin partner på hver sin kant. Min datter sier mormor og bestefar ....og morfar og bestemor... Verst for andre å forholde seg til. Vi selv har ingen problemer i med å få det riktig, men når andre skal tittelere besteforeldrene blir det endel tull...

Gjest solstice

Mine foreldre har begge nye partnere. Min far og hans partner er bestemor og bestefar, min mor er mormor, og hennes partner er "Petter". Det ble det naturlige, ettersom jeg har vokst opp med fars partner, mens mors partner er forholdsvis ny. Fars partner interesserer seg også mye mer for barnet enn det mors partner gjør, så hun blir en "ordentlig" bestemor selv om ikke det er biologisk. Min svigerfar blir farfar.

Annonse

Mine sier mormor, og navnet på mormors nye mann.

bestefar

Farmor og bestefar.

Alle besteforeldrene fikk velge hva de sjøl ville kalles, selv synes jeg bestemor og bestefar er koseligst, men bestemødrene ville nå helst kalles farmor og mormor (de har ikke unger med andre kjønn, så det blir det samme navnet for alle barnebarna)

Bestefedrene syntes begge to at "bestefar" var koseligst.

Min far er død, men omtales som morfar. Moren min er mormor. Hennes samboer tiltales ved navn, men han kunne forsåvidt godt ha blitt kalt for 'bestefar' - det kan jo være en kosetittel som ikke nødvendigvis trenger å være forbeholdt den 'ekte' besteforeldren, i motsetning til titler som morfar og farfar.

Vi har latt besteforeldrene selv bestemme tittelen. Men samtidig skjønner jeg at det kunne være ok for en stebesteforelder å spørre om det var OK å bruke bestemortittelen.

Men til dette med at flere besteforeldre bruker samme tittel: En venninne hadde bare de kjødelige besteforeldrene, men både på mors- og farssiden het begge bestemor og bestefar. For meg var det forvirrende, men hun var jo vant til at det var slik.

Jeg er mest vant til, og liker best, de titlene som også viser slektskapet, istedenfor 'bestemor'. Så i mine øyne ville det vært hyggeligst om dine foreldre var mormor&morfar, og så kunne stebestemora kalle seg bestemor. :-)

Min far er død, men omtales som morfar. Moren min er mormor. Hennes samboer tiltales ved navn, men han kunne forsåvidt godt ha blitt kalt for 'bestefar' - det kan jo være en kosetittel som ikke nødvendigvis trenger å være forbeholdt den 'ekte' besteforeldren, i motsetning til titler som morfar og farfar.

Vi har latt besteforeldrene selv bestemme tittelen. Men samtidig skjønner jeg at det kunne være ok for en stebesteforelder å spørre om det var OK å bruke bestemortittelen.

Men til dette med at flere besteforeldre bruker samme tittel: En venninne hadde bare de kjødelige besteforeldrene, men både på mors- og farssiden het begge bestemor og bestefar. For meg var det forvirrende, men hun var jo vant til at det var slik.

Jeg er mest vant til, og liker best, de titlene som også viser slektskapet, istedenfor 'bestemor'. Så i mine øyne ville det vært hyggeligst om dine foreldre var mormor&morfar, og så kunne stebestemora kalle seg bestemor. :-)

Annonse

Jeg var ganske bestemt på det da vi fikk barn - mormor, morfar, farmor og farfar. Enkelt og greit. Det er jo det de er. :o)

Nå har det endret seg en del da, men alle stebesteforeldrene kalles ved fornavn.

Jeg var ganske bestemt på det da vi fikk barn - mormor, morfar, farmor og farfar. Enkelt og greit. Det er jo det de er. :o)

Nå har det endret seg en del da, men alle stebesteforeldrene kalles ved fornavn.

Jeg liker også veldig godt de svenske onkel&tante-titlene, men det ville vært litt for fremmedartet å skulle omtales som 'moster' i Norge.

Men kult er det:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...