Lillemus Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Syns det ermange her som tar til ordet for en ekskluderende holdning. Først av alt, så tror jeg ikke at det er barna som har problemer med å skulle kalle "uekte" besteforeldre for nettopp besteforeldre. Uten å ville virke fordømmende selv, så har jeg en følelse av at de som har størst problemer med dette, er voksne som har et behov for å markere hvem som er ekte familie og hvem som ikke er det. Selv er jeg gift med en fraskilt mann som har barn fra forrige ekteskap. Hans særkullsbarns har begynt å få barnebarn, og ut fra den diskusjonen som ser ut til å råde her, så skulle jeg ha vært nevnt med personnavnet mitt ... som en slags markering på at jeg ikke tilhører den grenen av familien på fullverdig vis. Heldigvis har vi det ikke slik - så her i huset er vi morfar og mimmi. Jeg bærer stolt tittelen mimmi, som på ingen måte konkurrerer med tittelen mormor. For våre barnebarn er dette den naturligste sak i verden - og det er det nanvet de bruker når de tiltaler meg. Hadde ungene mine villet kalle morfars kjæreste for Mimmi eller noe annet så hadde det da vært helt i orden. ) Men de hører jo at vi andre kaller henne ved fornavn så da blir det sånn da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290556-hva-sier-deres-barn/page/4/#findComment-2334489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.