Gå til innhold

Overmadrass og tisselaken?

Anbefalte innlegg

Gjest blaastrek

Venter en baby om få dager og alt jeg har er seng og ny madrass. (Svane-madrass som trekket kan vaskes på og med flere lag inni som kan skylles om det er våte uhell).

Lurer på hva jeg trenger mer? Bør jeg kjøpe tisselaken og overmadrass over der igjen? Eller er det unødvendig?

Tisselaken som dekker hele madrassen eller bare under stumpen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290557-overmadrass-og-tisselaken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blaastrek

jeg kjøpte ikke overmadrass. tisse laken har jeg. men tror egentlig ikke jeg trenger det før hun blir større, men er jo greit å ha det under...

Er de som mener det blir klamt med tisselaken.. Derfor jeg tenkte på en vaskbar overmadrass oppå der igjen. Men babyen skal jo heller ikke ligge for mykt da.

Annonse

Gjest blaastrek

sant.. er ikke alltid like lett å vite hva vi skal gjøre med disse små :o)

Hadde det ikke vært for internettforum så hadde en bare måtte stolt på eget hode og råd fra de nærmeste. Er så mange forskjellige meninger ute og går at en kan bli ganske usikker når en er førstegangs. :-)

Gjest Vekten87

Hadde det ikke vært for internettforum så hadde en bare måtte stolt på eget hode og råd fra de nærmeste. Er så mange forskjellige meninger ute og går at en kan bli ganske usikker når en er førstegangs. :-)

så sant så sant!

vet du hva du får? når er term?

Jeg er motstander av all plast og syntet i sengen til ungene. Derfor bruker vi et stykke tykk ullfilt istedenfor tisselaken. Det er lett å vaske og beskytter mot det meste. En ekstra fordel er at det er lanolinbehandlet og derfor trenger mindre vask uansett.

Gjest blaastrek

Jeg er motstander av all plast og syntet i sengen til ungene. Derfor bruker vi et stykke tykk ullfilt istedenfor tisselaken. Det er lett å vaske og beskytter mot det meste. En ekstra fordel er at det er lanolinbehandlet og derfor trenger mindre vask uansett.

Hvor får en tak i dette og hva koster herligheten? .-)

Kan en vaske det i maskin, da?

Annonse

Hvor får en tak i dette og hva koster herligheten? .-)

Kan en vaske det i maskin, da?

Jeg har laget tovet ullstykke selv, men det funker fint med et stykke vadmel som du lanolinbehandler litt kraftig med ullkur fra Nøstebarn eller helsekosten.

Et gammelt ullteppe som du vasker og har i tørketrommelen og lanolinbehandler etterpå kan også gjøre susen.

Vi har litt ulike varianter rundt omkring i de forskjellige sengene hos oss.

Det er helt uproblematisk å vaske ullfilten i vaskemaskinen med ullprogram. Bruk lite ullvaskemiddel, da slipper du å lanolinimpregnere så ofte.

Jeg har aldri brukt tisselaken til babyene, bare i den perioden når de slutter med bleie om natta.

La et lite tykt flanellslaken under det vanlige lakenet på midten av senga + hadde putetrekk (ikke pute inni) under hodet som tok av for gulpingen.

Utrolig sjelden at de tisset utenfor bleia.

Jeg brukte ikke tisselaken da de var babyer, men jeg hadde lammeskinn fra Nøstebarn. hadde noen få uhell på det, men det lot seg fint vaske eller skylle bort.

Tisseuhell hadde vi ikke før ungene skulle slutte med nattbleie egentlig. Det var mer gulp og spy enn tiss som havnet på lakenet, for å være ærlig ;-)

jeg kjøpte ikke overmadrass. tisse laken har jeg. men tror egentlig ikke jeg trenger det før hun blir større, men er jo greit å ha det under...

Tror jeg ville investert i overmadrass også, blir veldig klamt å ligge rett på et tisselaken. Jeg kjøpte på Jysk, kostet bare et par hundre kroner tror jeg.

Gratulerer med lillejenta forresten!

Det var et godt tips! Skal jeg jammen prøve når minsta flytter ut av vuggen sin :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...