Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig fornøyd med min Audi A4 stasjonsvogn. 1998-modell, men god som ny. :) Betalte ca 120.000 for den for noen måneder siden. Jeg kan forresten ikke få sagt mange nok ganger hvor kjekt det er med stasjonsvogn når man skal ha plass til barnevogn, unger og alskens ting og tang! :P

''Jeg kan forresten ikke få sagt mange nok ganger hvor kjekt det er med stasjonsvogn når man skal ha plass til barnevogn, unger og alskens ting og tang! :P''

Jeg er enig. Jeg er i gang med overtalelsen. Samboeren min innbiller seg at stasjonsvogner ikke har særlig mer plass enn en vanlig bil, og at den eneste forskjellen er at stasjonsvogner er dyrere.

Fortsetter under...

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

35

• Lillemus

7

• PieLill

7

• Persille1365381127

7

''Jeg kan forresten ikke få sagt mange nok ganger hvor kjekt det er med stasjonsvogn når man skal ha plass til barnevogn, unger og alskens ting og tang! :P''

Jeg er enig. Jeg er i gang med overtalelsen. Samboeren min innbiller seg at stasjonsvogner ikke har særlig mer plass enn en vanlig bil, og at den eneste forskjellen er at stasjonsvogner er dyrere.

''Samboeren min innbiller seg at stasjonsvogner ikke har særlig mer plass enn en vanlig bil, og at den eneste forskjellen er at stasjonsvogner er dyrere.''

Da får du si til samboeren din at du har mer greie på bil enn han har, enda du trodde eg tulla når eg sa Citroen hadde hydraulisk heve/senkesystem, :)

Ikke gi deg! Greit nok at mange kombibiler har god bagasjeplass, men et annet poeng er hvor lett det er å få f.eks. barnevogna inn i bagasjerommet. De fleste vogner veier jo noen kilo, så det kan være greit å slippe å løfte den over en ekstra "kant", hvis du skjønner hva jeg mener. Litt klønete forklart...

''Samboeren min innbiller seg at stasjonsvogner ikke har særlig mer plass enn en vanlig bil, og at den eneste forskjellen er at stasjonsvogner er dyrere.''

Da får du si til samboeren din at du har mer greie på bil enn han har, enda du trodde eg tulla når eg sa Citroen hadde hydraulisk heve/senkesystem, :)

Hehe... Det spørs om han tror meg. :-)

Ikke gi deg! Greit nok at mange kombibiler har god bagasjeplass, men et annet poeng er hvor lett det er å få f.eks. barnevogna inn i bagasjerommet. De fleste vogner veier jo noen kilo, så det kan være greit å slippe å løfte den over en ekstra "kant", hvis du skjønner hva jeg mener. Litt klønete forklart...

Jeg skjønner godt hva du mener, og det er faktisk hovedgrunnen til at jeg vil fortsette med å insistere på stasjonsvogn.

Annonse

Hadde ikke Citroen gjort noe med driftssikkerheten i løpet av de siste 10-20 årene hadde de vært konkurs.

Citroen er en drøm og kjøre når den funker, men har fortsatt dyre deler, lav driftssikkerhet og sære løsninger som får timene til å suse på verksted. Man må stadig vekk pirke ut hele motoren bare for å skifte en mutter...

For folk med masse penger og leiebil når eiebilen er på verksted er Citroen helt topp. Det gjelder også å kvitte seg med dem før de drysser i småbiter...

mvh

Har du Citroen selv? Jeg har vært med på å ha 5 stykker og nå har eksen enda en, sin sjette. Vi hadde litt problemer med en av dem, men det var egentlig bare småplukk (en pakning med sprekk i), utover det kan jeg virkelig ikke huske at noen av dem var på verksted og vi hadde ikke noen problemer med dem. Med unntak av to av samme modell var alle av ulike modeller, men forholdsvis nye. Så jeg er overhode ikke enig i det du sier om Citroen.

Oj, oj, oj så feil han tar!!!

Vi hadde vanlig bil da vi fikk førstemann. Vi fikk akkurat plass til barnevogna bak i bilen - og nesten ingenting mer.

Rett før vi visste vi skulle ha nr. 2 kjøpte vi en Toyota Avensis stasjonsvogn - for en forskjell!!! Det var plass til barnevogna, masse handleposer, reiseseng osv, osv.

Når nr. 2 kom brukte vi tvillingvogn - og selv den fikk greit plass i Avensisen!!!

Nei, her må nok din kjære bite i gresset og innse at det er stoooooooor forskjell på vanlige biler og stasjonsvogner. (Spør ham forresten hvorfor så mange barnefamilier kjøper stasjonsvogn. Tror han det er fordi de har så god råd at de ønsker å bruke ekstra mye penger på bil? ;))

Gjest Shira :o)

Ok! Der ser kor mye eg har savna det, såg forresten at Ola sitt innlegg var fra 2002 (det nyeste på lista).

He he, nei det er ikke akkurat det forumet som de fleste savner. Jeg er urologisk pasient, derfor har jeg vært etter Dol og mast om stengingen, de stengte også Inkontinensforumet, noe jeg heller ikke likte. Bare dag-nattevæting igjen, og det forbinder jeg med med barn som har problemer.

Må ha noen hjertesaker jeg også ;o)

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1194687183' post='3715727]

He he, nei det er ikke akkurat det forumet som de fleste savner. Jeg er urologisk pasient, derfor har jeg vært etter Dol og mast om stengingen, de stengte også Inkontinensforumet, noe jeg heller ikke likte. Bare dag-nattevæting igjen, og det forbinder jeg med med barn som har problemer.

Ja, sant det var et inkontinensforum?! Men jeg tror vi kom inn på forum om urinveier om vi klikket på inkontinensforum også. Mente bestemt det hadde vært det, men kunne ikke finne det nå. Det var da litt i bruk det?

[quote name=Shira :o)' timestamp='1194687183' post='3715727]

Eg klikka meg inn igjen for å "sjekke" aktiviteten før de må ha stengt forumet i 2002, og det ser ut som om det var endel i bruk.

Rundt 2-3 nye tråder pr. dag ser det ut til, og det burde vel være aktivitet nok for å kunne opprettholde det?

Mas litt på Dol ledelsen igjen du, så kanskje du blir bønnhørt tilslutt...:)

Ja, sant det var et inkontinensforum?! Men jeg tror vi kom inn på forum om urinveier om vi klikket på inkontinensforum også. Mente bestemt det hadde vært det, men kunne ikke finne det nå. Det var da litt i bruk det?

Det var inkontinensforum ja, det var i tillegg til urinveier. Det var litt i bruk. Under omleggingen av Dol fjernet de det. Jeg klagde, for det jobbes mot at inkontinens og urologi ikke skal være så tabubelagt. Fikk svar om at det bare skulle ha dag og nattevæting heretter. Jeg mener det er feil, for det har jo rettet seg mer til barnas problem.

Søker du etter innlegg så finner du forumet, men det er ikke i oversikten lengre. Dol hadde ikke urolog, så det var ikke aktuelt og åpne urinveier heller. De søkte visstnok etter en urolog, men ikke noe har skjedd. Var Trygve Talseth som var urolog her for mange år siden. Kanskje jeg kal mase på han om å starte igjen neste gang jeg ser han (han er på avdelinger der jeg hører til) ;o)

Eg klikka meg inn igjen for å "sjekke" aktiviteten før de må ha stengt forumet i 2002, og det ser ut som om det var endel i bruk.

Rundt 2-3 nye tråder pr. dag ser det ut til, og det burde vel være aktivitet nok for å kunne opprettholde det?

Mas litt på Dol ledelsen igjen du, så kanskje du blir bønnhørt tilslutt...:)

Ja kanskje jeg skal mase mer. Urologi er ett stort område, og det er mange pasienter. Dessverre ett tabubelagt område, så det burde absolutt hatt en tjeneste på internett, hvor man kan få råd.

Dol snakket om de ville ha urolog som fagperson her, men ikke noe har skjedd, kanskje de ikke har klart og skaffe en. Jeg gav dem tips til flere urologer, men om de har kontaktet dem vet jeg ikke.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1194691756' post='3715766]

Ja kanskje jeg skal mase mer. Urologi er ett stort område, og det er mange pasienter. Dessverre ett tabubelagt område, så det burde absolutt hatt en tjeneste på internett, hvor man kan få råd.

Dol snakket om de ville ha urolog som fagperson her, men ikke noe har skjedd, kanskje de ikke har klart og skaffe en. Jeg gav dem tips til flere urologer, men om de har kontaktet dem vet jeg ikke.

''Dol snakket om de ville ha urolog som fagperson her, men ikke noe har skjedd, kanskje de ikke har klart og skaffe en.''

Klart de hadde klart å skaffe en Urolog til å svare på spørsmål her på Dol, vedkommende kan jo sitte hjemme eller på kontoret sitt å svare.

Dessuten så ville nok den stillingsprosenten blitt så liten at det ikkje ville utgjøre et vesentlig merarbeid for vedkommende.

Eg tror grunnen ligger her:

1. Vedkommende Urologer (som eventuellt) blei spurt svarte nei, da det var lite å tjene på det økonomisk.

2. Dol vurderte etterspørselen (fra dere) til å ikkje være stor nok for å kunne finansiere en urolog til å svare på spørsmål.

Bare noen tanker eg gjorde meg i farten.

En vanlig bil er nok når man bare har 1 barn. Når man får 2 vil dere fort merke at en stasjonsvogn nesten ikke er til å unngå - særlig hvis man skal reise noe sted.

Ellers vil jeg si at Toyota er utrolig gode og sikre biler.

Takk for svar! Vi planlegger jo å få i hvert fall en til innenfor noen år før jeg regner med å bytte ut bilen.

Oj, oj, oj så feil han tar!!!

Vi hadde vanlig bil da vi fikk førstemann. Vi fikk akkurat plass til barnevogna bak i bilen - og nesten ingenting mer.

Rett før vi visste vi skulle ha nr. 2 kjøpte vi en Toyota Avensis stasjonsvogn - for en forskjell!!! Det var plass til barnevogna, masse handleposer, reiseseng osv, osv.

Når nr. 2 kom brukte vi tvillingvogn - og selv den fikk greit plass i Avensisen!!!

Nei, her må nok din kjære bite i gresset og innse at det er stoooooooor forskjell på vanlige biler og stasjonsvogner. (Spør ham forresten hvorfor så mange barnefamilier kjøper stasjonsvogn. Tror han det er fordi de har så god råd at de ønsker å bruke ekstra mye penger på bil? ;))

Jeg få kanskje vise ham dette innlegget og stå på mitt en stund til. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...