Gå til innhold

Reagerer jeg unormalt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• Sofline

7

• Lillemus

4

• jubalong70

4

''For barna er dette et spennende og annerledes kjøretøy.''

Da min sønn gikk i bhg var det nesten ukas høydepunkt når søppelbilen kom! :-)

He he he - samme i barnehagen til ungene - der har de til og med dikta en sang til ære for søppelbilen:

Søppelbilsangen (mel: Tordenskiold/Kua mi jeg takker deg)

Søppelbil er gul og brei

Henter nsøppel på sin vei

Alle må nå passe på

at søpla er i boksen nå!

He he he - samme i barnehagen til ungene - der har de til og med dikta en sang til ære for søppelbilen:

Søppelbilsangen (mel: Tordenskiold/Kua mi jeg takker deg)

Søppelbil er gul og brei

Henter nsøppel på sin vei

Alle må nå passe på

at søpla er i boksen nå!

*he he*

tzatziki1365380058

''Jeg har etterpå forklart til min datter at disse kjøretøyene er slike som de bruker når det er krig, at da sitter mennene inni der og skyter på andre mennesker''

Behøver virkelig en 4-åring ta inn over seg all verdens grusomheter??

NEI, det behøver de virkelig ikke!!

Jeg er tilhenger av prinsippet "alt til sin tid".

For 4-åringer er tanks, politibiler og brannbiler interessante kjøretøy med artige effekter. De får tidsnok lære om livets harde realiteter.

Jeg husker jeg ble skremt av et eldre barn (som påsto av nå ble det krig) i forbindelse med flyalarm / varslingsprøve da jeg var liten. Det er over 40 år siden, men jeg husker det godt. Mine pedagogiske foreldre ordnet opp i saken. Men jeg er helt sikker på at ikke barn på den størrelsen trenger å få noen ideer om at vi kommer i krig med det første.

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...