Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmmmmm....det hadde jo vært verdt et forsøk.

Men han er ikke så veldig godtegris, og har 'nok' penger til det lille godiset han ønsker seg. Han bruker ikke opp lommepengene han får, men sparer opp til større ting....;-)

Men jeg kan jo prøve;-)

Jeg har sendt han til glasscontaineren flere ganger, så selv om han der ikke får penger, er det tydeligvis veldig gøy å få lov til å knuse glass;-)

Du har et problem når poden er for prektig til å la seg bestikke! :-))

Du får legge oppi noen vinflasker, slik at det blir litt av hvert, og sende ham til en butikk med container utenfor...

Fortsetter under...

Det er ikke så ofte at det kommer noen her, så når det skjer så pleier jeg å kjøpe.

En annen ting er at jeg synes systemet med loddbøker som en del unger må selge for å unngå å måtte betale "avgift" til idrettslaget er en litt pussig ordning. Det er litt begrenset hvor mange unger jeg er interessert i å være med å betale treningsavgiften for.

Du har et problem når poden er for prektig til å la seg bestikke! :-))

Du får legge oppi noen vinflasker, slik at det blir litt av hvert, og sende ham til en butikk med container utenfor...

*morsan begynner å legge planer...*

Hvis jeg har kontanter i huset og det ikke koster en formue, kjøper jeg som regel. Nå skal det sies at jeg kjenner utrolig mange unger i nabolaget, så som regel er det noe kjent med de som kommer på døra.

Men den store farsotten her for tiden er å selge kaker (sånne plastbokser med f.eks "Mormors sjokoladeflarn" osv). De er riktignok gode, men jeg spiser ikke særlig mya av denslags, og ungene får ikke lov til å spise mye av det. Dermed hoper det seg opp med kaker, og det går ikke. Så nå har jeg bestemt meg for at jeg må begynne å takke vennlig nei.

Jeg kjøper som regel aldri av andre unger som kommer på døra her og skal selge. Litt av grunnen til dette, er at jeg selv har en datter som er med på mye, og hun selger gjerne de samme loddene eller kalenderne. Da bruker jeg dette som grunn til de ungene som skal selge noe her.

Ellers så gidder jeg heller ikke å kjøpe av "gud og hvermann" - jeg ønsker ikke kalendere med andres unger, og bruker masse penger for å betale for min datters aktiviteter, og ønsker ikke å betale for andres. Kynisk, kanskje - men jeg har ikke så god råd, og må derfor si nei når noen kommer hit...

Hehe

Det kom en på døra her og skulle selge KIF-kort. "joda" sa jeg"kan godt kjøpe, men da må du kjøpe ett av meg også, så det er kanskje best vi bare dropper det" - hadde nemlig en haug liggende sjøl...

Jeg kjøper lodd etc hvis det er til lokale organisasjoner og til Polen-turer. Men ikke mer enn èn gang til hver loddrunde/innsamling.

Annonse

Ikke at det skjer så ofte - noen fordeler er det med å bo i femte etasje uten heis - men ja, vi kjøper.

Det er nesten verre andre veien... Jentungen hadde med loddbok til julelotteriet på skolen i forrige uke, skulle ha den i to dager, begge dagene med fritidsaktiviteter og mye lekser. Og hun hadde ikke samvittighet til å la bare oss foreldre kjøpe, og turte ikke gå ute selv etter at det hadde blitt mørkt for å selge... Man blir prinsipielt mot slikt av mindre.

Ja, det gjør jeg. Har en pose med loddpenger liggende, og kjøper litt av alle.

Vi har etterhvert vært innom styre og stell i mange lag og foreninger, så jeg vet at det er nødvendig å gjøre diverse dugnadsjobber for å holde hjulene i gang. Salg av lodd, kalendere etc er én kilde.

For min egen del kunne vi gjerne betalt det medlemskapet koster selv, og sluppet dugnadsjobbene. Men det ville ført til at lag og foreninger ble forbeholdt noen barn, mens andre ikke hadde anledning til delta. Det er uakseptabelt.

Det er en rimelig investering i nabolagets barn (og dermed lokalmiljøet mitt) å kjøpe en håndfull lodd og annet krimskrams noen ganger i året.

Jeg er mer for lodd enn disse kalenderne. Kalendere koster dessuten en del mer penger, men en tjuekroning kan jeg alltids bidra med.

Jeg husker fra tiden jeg selv gikk rundt med lodd at det var langtfra alle som kjøpte.

Ja, det med pris synes jeg er viktig. Et lodd til 20 kr er noe annet enn en kalender til 80-100 kroner! :-(

Ja, det gjør jeg. Har en pose med loddpenger liggende, og kjøper litt av alle.

Vi har etterhvert vært innom styre og stell i mange lag og foreninger, så jeg vet at det er nødvendig å gjøre diverse dugnadsjobber for å holde hjulene i gang. Salg av lodd, kalendere etc er én kilde.

For min egen del kunne vi gjerne betalt det medlemskapet koster selv, og sluppet dugnadsjobbene. Men det ville ført til at lag og foreninger ble forbeholdt noen barn, mens andre ikke hadde anledning til delta. Det er uakseptabelt.

Det er en rimelig investering i nabolagets barn (og dermed lokalmiljøet mitt) å kjøpe en håndfull lodd og annet krimskrams noen ganger i året.

''Det er en rimelig investering i nabolagets barn (og dermed lokalmiljøet mitt) å kjøpe en håndfull lodd og annet krimskrams noen ganger i året.''

Ja, jeg har også tenkt slik, men jeg ergrer meg GRØNN over disse kalenderne, som jeg da har følt meg forpliktet til å kjøpe.

Så ta det til deg, du som sitter i styre & stell! :-) Kommer det noen og foreslår at dere skal lage kalender med bilde av deltagerbarna så protestér! ;-)

''Det er en rimelig investering i nabolagets barn (og dermed lokalmiljøet mitt) å kjøpe en håndfull lodd og annet krimskrams noen ganger i året.''

Ja, jeg har også tenkt slik, men jeg ergrer meg GRØNN over disse kalenderne, som jeg da har følt meg forpliktet til å kjøpe.

Så ta det til deg, du som sitter i styre & stell! :-) Kommer det noen og foreslår at dere skal lage kalender med bilde av deltagerbarna så protestér! ;-)

*Hehe* nesten mer morsomt enn du tror...jeg har nettopp vært ute og solgt kalendere!

Når det er sagt så har kalenderen vi solgte bilder fra bygda i gode gamle dager - ikke av dagens barn med puter oppunder armene og store loddbøker i hånda...... Jeg har ikke spesielt bruk for kalendere jeg heller, men jeg sitter med restopplaget mitt på 4 stk. Så hvis du vil ha en.... :-))

Fikk forresten ny bunke med kalendere i dag fra et annet lag. Julekalender denne gang, så hvis du vil ha en av dem også, skal du få kvantumsrabatt ;-)

Annonse

*Hehe* nesten mer morsomt enn du tror...jeg har nettopp vært ute og solgt kalendere!

Når det er sagt så har kalenderen vi solgte bilder fra bygda i gode gamle dager - ikke av dagens barn med puter oppunder armene og store loddbøker i hånda...... Jeg har ikke spesielt bruk for kalendere jeg heller, men jeg sitter med restopplaget mitt på 4 stk. Så hvis du vil ha en.... :-))

Fikk forresten ny bunke med kalendere i dag fra et annet lag. Julekalender denne gang, så hvis du vil ha en av dem også, skal du få kvantumsrabatt ;-)

*knegg*

Jeg hadde ihvertfall MYE heller villet ha kalender med bilder fra bygda eller nærmiljøet - om så bildene bare var fra barneskola og nærbutikken! ;-)

Ja, det med pris synes jeg er viktig. Et lodd til 20 kr er noe annet enn en kalender til 80-100 kroner! :-(

Enig i det . Max 30-40 kroner uansett hva det er man prøver å pushe på folk, om det er kalendere, lodd eller julemagasin.

Forresten har folk mindre og mindre kontakter hjemmes, så snart dør nok dørsalget ut av seg selv.

Enig i det . Max 30-40 kroner uansett hva det er man prøver å pushe på folk, om det er kalendere, lodd eller julemagasin.

Forresten har folk mindre og mindre kontakter hjemmes, så snart dør nok dørsalget ut av seg selv.

Synes jeg ser for meg småspeidere på tur med bærbar bankterminal! ;-)

En sånn kalender ville jeg heller hatt. Det kunne jeg faktisk funnet på å kjøpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...