Gå til innhold

Det har begynt å krible i eggstokkene igjen

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Snuppa er nå 16 mnd, og jeg begynner så smått å planlegge når vi skal få et barn til.

Kjenner at jeg har lyst til å bestille time for å ta ut hormonspiralen (er det vondt å ta den ut? jeg syntes at det var dritvondt å sette den inn...)

Blir vi gravide på nyåret, så vil det bli ca 2 og 1/2 år mellom ungene. Hva syntes dere om denne avstanden?

Fortsetter under...

fuji1365380447

Det er en super aldersforskjell :) Om det gjør vondt å ta den ut? Jeg har opplevd begge deler, men det gjør mere vondt å føde ;)

Hehe, "krible i eggstokkene" :)

LOL - ja, jeg vet jo at det gjør mer vondt å føde, men av en eller annen grunn så gruer jeg meg noe helt alvorlig for å ta ut spiralen, men ikke for å føde....

fuji1365380447

Det er koselig med baby :-).

Jeg pleier å si at den aldersforskjellen som passer for foreldrene er perfekt for ungene.

Det er ikke helt sikkert at gubben er like klar som meg - men vi er jo enige om at vi skal ha to barn, og at det ikke skal være alt for lang avstand mellom dem. Så da er det jo ikke så stort tidsvindu, da.

LOL - ja, jeg vet jo at det gjør mer vondt å føde, men av en eller annen grunn så gruer jeg meg noe helt alvorlig for å ta ut spiralen, men ikke for å føde....

Vi er rare, jeg husker jeg gruet meg til det jeg også. Ubehaget gir seg i løpet av dagen tenker jeg.Litt blødning kan du få. Det verste er når de trekker den ut synes jeg, men det tar jo ikke lange tiden :)

Annonse

fuji1365380447

Vi er rare, jeg husker jeg gruet meg til det jeg også. Ubehaget gir seg i løpet av dagen tenker jeg.Litt blødning kan du få. Det verste er når de trekker den ut synes jeg, men det tar jo ikke lange tiden :)

Det var egentlig ikke mye vits i å sette inn hele den dyre spiralen. For det første så hadde det ikke vært noen krise dersom vi hadde blitt gravid litt raskere, og for det andre så har vi hatt ganske lite sex det siste året, så det hadde ikke vært vanskelig å bruke kondom de få gangene det hadde vært en risiko...

Men men, jeg fikk satt den inn bare fordi jeg tenkte at det var dèt man gjorde....

Det var egentlig ikke mye vits i å sette inn hele den dyre spiralen. For det første så hadde det ikke vært noen krise dersom vi hadde blitt gravid litt raskere, og for det andre så har vi hatt ganske lite sex det siste året, så det hadde ikke vært vanskelig å bruke kondom de få gangene det hadde vært en risiko...

Men men, jeg fikk satt den inn bare fordi jeg tenkte at det var dèt man gjorde....

Hm, ja det er en enkel løsning i forhold til p-piller. Jeg gjorde det etter nr to. Har tre nå. Men har mistet og satt inn spiralen noen ganger nå. Nå er mannen min sterilisert. Det er fint at han også kan gjøre noe :)

Men lykke til da! Håper det går fort mot graviditet da!

To og et halvt år er vel temmelig perfekt - men husk at det KAN ta lengre tid enn du tror å bli gravid.

Har selv knappe to år mellom mine, og var altså gravid allerede 14 måneder etter fødsel - i kjappeste laget, men ville gjerne ha liten aldersforskjell, og var dessuten så "gammel" at jeg ikke synes det var verd å vente.

fuji1365380447

To og et halvt år er vel temmelig perfekt - men husk at det KAN ta lengre tid enn du tror å bli gravid.

Har selv knappe to år mellom mine, og var altså gravid allerede 14 måneder etter fødsel - i kjappeste laget, men ville gjerne ha liten aldersforskjell, og var dessuten så "gammel" at jeg ikke synes det var verd å vente.

Det er jo nettopp fordi jeg vet at det kan ta litt tid, at jeg har lyst til å ta ut spiralen litt før det egentlig er PERFEKT å bli gravid.

Jeg er jo også litt gammel - er 34 nå, så er 35-36 når jeg evt får neste barn. Skal jeg noengang ha håp om nr. 3 så må vi få opp farten!

Det er koselig med baby :-).

Jeg pleier å si at den aldersforskjellen som passer for foreldrene er perfekt for ungene.

Jeg håper ikke noen bestemmer seg for å få barn fordi det er koselig med baby. Den tiden er tross alt forsvinnende kort i forhold til hvor lange man faktisk skal være forelder.

fuji1365380447

Jeg håper ikke noen bestemmer seg for å få barn fordi det er koselig med baby. Den tiden er tross alt forsvinnende kort i forhold til hvor lange man faktisk skal være forelder.

Sant nok - men dersom kvinner (og menn også for den del) ikke hadde hatt en slik lengsel etter å snuse inn en liten søt baby, så tror jeg menneskeheten hadde vært mye mindre.

Lengelen etter en koslig liten baby er nok biologisk og ikke egoistisk, slik du antyder. Det er jo ikke så mange som ligger å lengter etter en 14 åring med kviser som hater mamma og som ikke rydder rommet sitt....

Sant nok - men dersom kvinner (og menn også for den del) ikke hadde hatt en slik lengsel etter å snuse inn en liten søt baby, så tror jeg menneskeheten hadde vært mye mindre.

Lengelen etter en koslig liten baby er nok biologisk og ikke egoistisk, slik du antyder. Det er jo ikke så mange som ligger å lengter etter en 14 åring med kviser som hater mamma og som ikke rydder rommet sitt....

''Det er jo ikke så mange som ligger å lengter etter en 14 åring med kviser som hater mamma og som ikke rydder rommet sitt....''

*Ler så jeg griner*

Godt poeng!

Annonse

Vi har 2 år og 2 mnd mellom nr 1 og 2 - og 2 år og 9 mnd mellom nr 2 og 3.

Var mye sliten med de to første. Hadde mer overskudd da nr 3 var baby - da klarte de to eldste seg litt mer - selv om treårstrassen til nr 2 inntraff for fullt det året.....

Skulle jeg valgt igjen, hadde jeg satset på rundt 3 år mellom barna. Men jeg ser jo at alle tre kan leke fint sammen nå - det skiller i underkant av 5 år mellom eldste og yngste.

Skjønner godt at det kribler i eggstokkene dine! Det kribler egentlig i mine og, men jeg må bare overse den kriblingen.....

*snufs*

Vi har 2 år og 2 mnd mellom nr 1 og 2 - og 2 år og 9 mnd mellom nr 2 og 3.

Var mye sliten med de to første. Hadde mer overskudd da nr 3 var baby - da klarte de to eldste seg litt mer - selv om treårstrassen til nr 2 inntraff for fullt det året.....

Skulle jeg valgt igjen, hadde jeg satset på rundt 3 år mellom barna. Men jeg ser jo at alle tre kan leke fint sammen nå - det skiller i underkant av 5 år mellom eldste og yngste.

Skjønner godt at det kribler i eggstokkene dine! Det kribler egentlig i mine og, men jeg må bare overse den kriblingen.....

*snufs*

Ble det lagt på is? Husker at du var babysyk :)

Haha, nei, det er vel ikke mange som lengter etter uspiselige fjortiser. :o) Men om det var noen som gjorde det, ville jeg forsåvidt gitt dem nøyaktig samme kommentaren, for det er (gudskjelov) ikke så lenge de er sånn, heller.

Poenget mitt er vel bare at man bør være "in it for the long run" når man tar avgjørelsen om barn.

For øvrig var ikke min intensjon å antyde noe som helst om hva lengsel etter barn måtte fundere seg i. Ikke i dette innlegget, i hvert fall. :o)

Det er 23 mnd mellom mine, helt suverent synes jeg. :o)

Om det gjorde vondt å ta ut hormonspiralen vet jeg ikke, min ble fjernet mens jeg lå i narkose for å bli sterilisert. :o) Men jeg kjente ingenting da den ble satt inn.

Ble det lagt på is? Husker at du var babysyk :)

Ja, mannen min vil ikke ha flere - så jeg tvinger meg selv til å fokusere på at ungene nå blir store og jeg får frihet på nye områder.....

Men de få gangene jeg har glemt p-pille en gang, vil han ikke bruke kondom, så han er nå ikke 100% i mot et barn til da....

Alle tre barna skulle vel gjerne hatt et søsken til, men jeg har sagt at det er flott med tre, og at vi nok ikke får flere babyer.....

Jeg vil nok lengte etter en liten til i ganske lang tid fremover, men ønsket er ikke så sterkt som det var i vinter/vår.

Ja, mannen min vil ikke ha flere - så jeg tvinger meg selv til å fokusere på at ungene nå blir store og jeg får frihet på nye områder.....

Men de få gangene jeg har glemt p-pille en gang, vil han ikke bruke kondom, så han er nå ikke 100% i mot et barn til da....

Alle tre barna skulle vel gjerne hatt et søsken til, men jeg har sagt at det er flott med tre, og at vi nok ikke får flere babyer.....

Jeg vil nok lengte etter en liten til i ganske lang tid fremover, men ønsket er ikke så sterkt som det var i vinter/vår.

Det er jo fint med tre da :) Det som skjer skjer, er vel tanken til din mann kanskje :) Jeg synes tre barn er fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...