Gå til innhold

8-åring med kne-problemer


Gjest fru Halvorsen

Anbefalte innlegg

Gjest fru Halvorsen

Jeg har en normalt aktiv 8-åring som sliter veldig med smerter i et kne. Legen og andre bekrefter som gutten sier at "det ER hovent i forhold til det andre". Vi har vært på røntgen med et "intet funn" til resultet. Jeg er normalt av typen mamma som sier "det går seg nok til - bare du sover på det litt". MEN - noen dager har han så vondt at han knapt kan stå på det. Det er veldig til og fra hvor mye vondt han har. Legen har sagt "ingen fotball" - det er jo dumt for gutten trenger fys.fos. Han spiller også bandy, men etter siste bandy-trening klarte han ikke å stå på benet. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En MR undersøkelse vil avdekke mye mer enn et vanlig rønktgenbilde. Merkelig at legen ikke tenkte på dette. En slik undersøkelse kan du også få tatt privat, på Volvat eller andre rønktgeninstitutt. Noe dyrere, men god oppfølging. Men legen bør kunne henvise til en slik undersøkelse på sykehus. Og sikkert lurt å holde gutten borte fra trening en stund. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...