Gå til innhold

Julemiddag

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Hva blir middagen på julaften?

Her blir det pinnekjøtt....nam : )

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• laban

2

• mariaflyfly

2

• leni76

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det blir nok ribbe. Hvis det var bare opp til meg hadde det blitt pinnekjøtt.

Skrevet

Aner ikke. :o| Skulle gjerne visst det, men jeg vet ikke hvor mange vi blir engang! Min nye svigerfamilie synes ikke det er så viktig å avtale sånt i god tid tydeligvis. Hm.

Min elskede snakker om sin vidunderlige elggryte, men om vi blir 15 stykker så man han lage enorme mengder da...

Skrevet

Så langt har jeg ikke tenkt enda, men jeg har både pinnekjøtt og ribbe i fryseren. Men det blir jo litt mye med begge deler.

Skrevet

Blir vel ribbe og pinnekjøtt og midisterpølser kanskje....?

Skrevet

Ribbe. Og surkål og poteter, nammenammenam!

Og til dessert skal jeg lage riskrem med rød saus. Enda mer nam!!

Herregud, nå ble jeg sulten ;-)

Skrevet

Riskrem med varm kirsebærsaus... Himmelsk! I år tror jeg det blir en røre av forskjellig til jul, vi er ikke vant til å ha det samme kan man trygt si! :o) Og siden det er vi som er vertskap så...

Skrevet

Riskrem med varm kirsebærsaus... Himmelsk! I år tror jeg det blir en røre av forskjellig til jul, vi er ikke vant til å ha det samme kan man trygt si! :o) Og siden det er vi som er vertskap så...

Godt det er jul bare en gang i året, før hjelp hvor lei man er når nyttår nærmer seg ;-)

Skrevet

Blir nok ribbe med div. tilbehør.

Må mer eller mindre beskjemmet innrømme at jeg egentlig ikke er særlig begeistret for tradisjonell julemat med masse fett kjøtt etc., men duften setter meg jo i julestemning *s*.

Skrevet

Ribbe, hj.lagde medisterkaker og julepølser her. Dessert er hj.lagd fruktsalat (friskt og godt etter kraftig mat) og rød gele.

Skrevet

Ikke noe å spekulere på en gang :)

Samme prosedyre hvert år.

Her er det kalkun med masse tilbehør.

Skrevet

Ikke noe å spekulere på en gang :)

Samme prosedyre hvert år.

Her er det kalkun med masse tilbehør.

blir som vanlig ribbe,medisterkaker/pølser med langkål og masse ribbefett:-) og hjemmelaget karamellpudding til dessert!

Skrevet

blir som vanlig ribbe,medisterkaker/pølser med langkål og masse ribbefett:-) og hjemmelaget karamellpudding til dessert!

Langkål?! Forklar!

Skrevet

Langkål?! Forklar!

kål,karve(surkål) og poteter kokes til en slags stuing.. kokes leeenge..derfor navnet langkål. Gammel oppskrift som har vært i mormor sin slekt i mange år. kjempegodt!

Gjest Angela25
Skrevet

Det samme skal vi ha:-) Gleder meg skikkelig til julematen!!

Skrevet

Pinnekjøtt,poteter og kålrabistappe. Nam Nam.

Dessert blir det riskrem med rød saus

Skrevet

Godt det er jul bare en gang i året, før hjelp hvor lei man er når nyttår nærmer seg ;-)

Jeg storgleder meg til jul (bortsett fra at det blir for mange med 15 på julaften, men det overlever jeg vel!), skal ha ungene i selve julehelgen, skal jobbe en dag i romjula og 4. juledag drar ungene til faren. Etter det har vi fri begge to, bare kjæresten og jeg og det gleder jeg meg skikkelig til! :o) Hva vi skal gjøre de dagene aner jeg ikke, men vi koser oss godt så lenge vi er sammen så fint blir det uansett. :o)

Skrevet

Buffét. Har mat ståendre fremme så og si hele tiden på grunn av endel besøk. Kylling, kalkun, lam, okse, gryter, forskjellig brød, kaker, drikke osv.

tzatziki1365380058
Skrevet

Pinnekjøtt julaften, kokt laks 1. dag, og ribbe 2. dag... mmmmmmm- gleder meg sånn til jul, mer til stemningen enn til maten, når sant skal sies...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...