Gå til innhold

Faddere som skiller seg

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest alle svarene, men jeg og min daværende kjæreste var fadder for min søsters barn. Det er bare helt feil og det blir mer feil for hvert år som går.

Jeg har sjekket lovverket og det går faktisk an å oppheve fadderskapet. Det har vært til stor glede for meg, ikke minst for min ex (som ikke har hatt kontakt med fadderbarnet siden jeg hadde fohold til han - for 10 år siden) og jeg tror at det er til det beste for fadderbarnet også - på sikt.

Vanskelig å forklare fadderbarnet at de har en fadder de aldri husker å ha møtt. Veldig stor påkjenning for den som er fadder også, å ha en "liten" forpliktelse ovenfor et barn det blir helt unaturlig å ha omgang med.

Dette var veldig avgjørende da vi valgte faddere til egne barn. Det ble ingen parsammensetninger og jeg gjorde det klart at så lenge de var gift - hvilket jeg håpte og håper varer livet ut - så anser vi partneren som like fullverdig fadder selv om vedkommende altså ikke er det på papiret.

Kanskje en kinkig sak akkurat nå, hvis bruddet er nylig. Men, jeg ville notert meg det i bakhodet for å eventuelt gjøre noe med det senere. Får vel se an utviklingen og kontakten også.

Lykke til med julekort/julegave - hva enn valget ditt faller på.

Takk for utfyllende svar. Jeg tenkte ikke så langt :(

Jeg har bestemt meg for at hun får en julegave, og at han får julekort. Så får vi se hva som skjer neste år.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...