Gå til innhold

ideer til adventspakker.

Anbefalte innlegg

Mamma kuttet ut julestrømpen min i fjor, jeg er 25 år gammel. Og jeg ble lei meg, jeg ;) Hvorfor MÅ man gi slipp på ting som hører barndommen til når man når en viss alder?

Da jeg fikk kjæreste som 16-åring overtok han pakkekalederen etter min mor og sørget i mange år for at jeg fikk pakkekalender i adventstiden. :o)

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

5

• pekkaline

4

• punky brewster

3

• Glimtipper

3

Mest aktive i denne tråden

Fordi det krever mye fantasi, arbeid og penger fra mødrenes side å lage pakkekalender til sine barn? Etterhvert har man kanskje mer nytte av den innsatsen på andre områder i livet?

Jeg er også vant til å få julestrømpe, da. Og ville helt klart savnet det. :- ) Men julestrømpene i vår familie er ikke så kompliserte: et julehefte (hver vår favoritt), en marsipangris og litt sjokolade.

Jeg har innført julestrømpe som kalenderpakke på julaften. :o) Masse rart oppi - den går omtrent som en egen julegave den.

Kjæresten får også julestrømpe, men han får den om kvelden lille julaften og da koser vi oss sammen med den. Godis, en puslegåte, et par julehefter og noen flaxlodd.

Gjest annlovinda

''Datteren min på 17 synes ikke hun er for gammel til pakkekalender. Og mange av hennes venninner får også pakkekalender.''

Men det er vel en god del andre ting hun synes hun er for gammel til? Være sammen med foreldre 17. mai kanskje? Faste leggetider? Faste innetider? Fortelle hvor hvor hun skal, hvem hun skal være sammen med, hva de skal gjøre, når hun kommer tilbake? Og har hun kjæreste synes hun kanskje hun er gammel nok til å overnatte sammen med ham. Det jeg mener er at når barn vokser opp og etterhvert begynner å bli voksne, får de også privilegier som hører med til voksenlivet. Da er det bare naturlig at de må gi slipp på noen av barndommens privilegier, som f.eks. pakkekalender.

Hun hverken forventer eller forlanger å få pakkekalender.

Hun setter stor pris på det, og viser at hun setter pris på det.

Jeg synes også det er koselig, så da skjønner jeg ikke hvorfor man absolutt skal slutte med det fordi hun når en viss alder.

Og selv om hun er 17, så gir hun alltid beskjed om hvor hun er og ca. når hun kommer hjem. Vet også når og hvor hun overnatter når hun ikke overnatter hjemme

Det har kommet mange kreative forslag her. Men når barna er 10 og 16 hva gjør dere da? Jenta på 16 vil ikke ha hårspenner og såpe. Gutten på er lei blyanter og viskelær.

Etterhvert er det kansje på tide å slutte med slik kalender? Evnt kjøpe en Nemi-kalender el.l.?

Det har kommet mange kreative forslag her. Men når barna er 10 og 16 hva gjør dere da? Jenta på 16 vil ikke ha hårspenner og såpe. Gutten på er lei blyanter og viskelær.

Jeg håper vi har avsluttet den tradisjonen når de er 16 år.

10-åringen er det vel overkommelig å finne på noe til fortsatt. Sokker, undertøy, sjampo, hårgele. Leker han meg lego, geomag eller liknende? I så fall kan du ta en liten eske og dele i flere pakker. Det samme hvis han samler på kort av ett eller annet slag.

Når ungen min blir 16 år og sier at han ikke gidde rå få de gavene som ligger inni kalenderen . ja da er gavekalenderens tid forbi!! ;-) Skal han absolutt ha kalender, får han finne seg i at han da får det jeg putter inni, om det så er en blyant!

Annonse

Når ungen min blir 16 år og sier at han ikke gidde rå få de gavene som ligger inni kalenderen . ja da er gavekalenderens tid forbi!! ;-) Skal han absolutt ha kalender, får han finne seg i at han da får det jeg putter inni, om det så er en blyant!

sorry, den skulle under avidi sitt innlegg...

Hun hverken forventer eller forlanger å få pakkekalender.

Hun setter stor pris på det, og viser at hun setter pris på det.

Jeg synes også det er koselig, så da skjønner jeg ikke hvorfor man absolutt skal slutte med det fordi hun når en viss alder.

Og selv om hun er 17, så gir hun alltid beskjed om hvor hun er og ca. når hun kommer hjem. Vet også når og hvor hun overnatter når hun ikke overnatter hjemme

Jeg mener slett ikke at du absolutt skal slutte med det. Og så lenge dere begge setter pris på det og det ikke blir alt for vanskelig å finne noe å legge i kalenderpakkene synes jeg absolutt du skal fortsette. Det er kanskje en del ting hun trenger, og som det fortsatt er greit at du kjøper? Sokker og truser? Noen frimerker hvis hun sender julekort? Tyggegummi? Hårspray? Skal si fra om jeg kommer på noen flere idèer.

Høres ut som du har en grei tenåring, da. :- )

Mamma kuttet ut julestrømpen min i fjor, jeg er 25 år gammel. Og jeg ble lei meg, jeg ;) Hvorfor MÅ man gi slipp på ting som hører barndommen til når man når en viss alder?

Jeg lager kalender til både mann og unger!!Det er jo så moro!!!

Man har vel lov å være litt barnslig i jula,uasett alder??hehe!

Og vet dere hva,min mann lager til meg også!!! :0)

Så åpner vi pakkene på senge kanten hver kveld!!Super koslig!!

Fortell om julestrømpen - når fylles den og når får du den? På amerikansk maner første juledag?

Klarer du å få pakkekalenderen til å bli rimeligere enn 170,-? I så fall er du veldig flink.......en pakke til 10 kr pr dag blir jo 240,....kr

Det klarte ikke jeg, dessuten ble det også veeeldig arbeidsbesbarende å kjøpe meg ut av det. Og ungene er veldig fornøyde :)

Nå trenger ikke alt å kjøpes da... :) Gaver i form av ting vi skal gjøre sammen, noe jeg har laget, noe vi kan lage sammen, pakker med flere ting i kan deles opp (ex. hårpynt, blyanter etc.), osv., osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...