Gå til innhold

Når begynne med deodorant?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min utt på åtte sniker seg til og låner faresn deodorant av og til, særlig hvis han skal i selskap :-)

Men han har ikke noe svettelukt ennå. Tipper at han er mer enn klar for å ha sin egen deodorant når han er 11!

Oj, unger er forskjellige gitt! Tror ikke det har falt min inn at det er en mulighet en gang. Han er ikke særlig forfengelig, burde kanskje vært litt mer...!! ;o)

Oj, unger er forskjellige gitt! Tror ikke det har falt min inn at det er en mulighet en gang. Han er ikke særlig forfengelig, burde kanskje vært litt mer...!! ;o)

Min elsker å stå foran speilet og "lage sveis", dvs ha vann i håret, greie det og sleike det til sida :-) Han og kameraten har vel hodt på med det siden de var rundt 6 år!

De begynte å dusje etter gymmen nå i høst, og han spør hver fredag om han får lov til å ha med hårgelé - for det har noen av de andre guttene med :-) Foreløpig har han ikke fått lov, men jeg gir vel etter snart....

Min elsker å stå foran speilet og "lage sveis", dvs ha vann i håret, greie det og sleike det til sida :-) Han og kameraten har vel hodt på med det siden de var rundt 6 år!

De begynte å dusje etter gymmen nå i høst, og han spør hver fredag om han får lov til å ha med hårgelé - for det har noen av de andre guttene med :-) Foreløpig har han ikke fått lov, men jeg gir vel etter snart....

Så deilig! Mine må omtrent tvinges i dusjen...

Annonse

Så lenge han ikke lukter svette er det vel ingen grunn til å begynne med deodorant?

Neida, jeg bare lurte på hva som var vanlig. Dessuten har han snart bursdag, og så kom jeg plutselig på at han kanskje syntes det var stas å få noe godlukt han kan bruke til klassedisco og slikt. :o)

Neida, jeg bare lurte på hva som var vanlig. Dessuten har han snart bursdag, og så kom jeg plutselig på at han kanskje syntes det var stas å få noe godlukt han kan bruke til klassedisco og slikt. :o)

Alle gutter skal jeg ikke uttale meg om, men broren min var totalt uinteressert i sånt da han var 11 år. Det kom vel først i 13-årsalderen.

sammfunnskritiker

Jeg ville introdusert deodorant, før det begynner å lukte. Ofte tror jeg ungdommer blir litt flaue/forlegen når utfordringen er der. JEg har en oppfatning av at det er lurt at barna får leke med bind, vite hvor de er, snakke om prevansjon etc før det er en aktuell problemstilling. (Forebygging og forutsigbarhet for ungdommen).

sammfunnskritiker

Så lenge han ikke lukter svette er det vel ingen grunn til å begynne med deodorant?

"Nei vell"

" Så lenge man ikke er underernært, er det vell ikke noen vits å begynne å spise"

"Så lenge barnet ikke kan å lese, er det vell ikke vits å lese for det"

"Så lenge barnet ikke røyker, er det vell ikke vits å fortelle barnet noe om røyk og røyking"

Så lenge barnet ikke går på skole, er det vell ikke vits å fortelle barnet om skole verden"

Så lenge barnet ikke har sex, er det ikkke vits å fortelle om prevasjon, svangerskap, eller generellt om seks"

"Så lenge barnet ikke lukter svette, kan ikke barn få en parfyme eller deodorant"

Utrolig dumt svar, helt uten logikk og rasjonalitet.

Vi stikker heller hodet under sanden, og venter en stund til....

sammfunnskritiker

Personlig tror jeg det er lurt. Da kan barnet ha et valg om å ta den i bruk eller ikke. Om han ikke ønsker det i dag, eller nå, tror jeg at det er en "trygghet" for barn å vite at det er tilgjengelig. Det var i grunn softline, sitt svar jeg ikke helt sljønte meg på altså.

Annonse

"Nei vell"

" Så lenge man ikke er underernært, er det vell ikke noen vits å begynne å spise"

"Så lenge barnet ikke kan å lese, er det vell ikke vits å lese for det"

"Så lenge barnet ikke røyker, er det vell ikke vits å fortelle barnet noe om røyk og røyking"

Så lenge barnet ikke går på skole, er det vell ikke vits å fortelle barnet om skole verden"

Så lenge barnet ikke har sex, er det ikkke vits å fortelle om prevasjon, svangerskap, eller generellt om seks"

"Så lenge barnet ikke lukter svette, kan ikke barn få en parfyme eller deodorant"

Utrolig dumt svar, helt uten logikk og rasjonalitet.

Vi stikker heller hodet under sanden, og venter en stund til....

Det var da voldsomt...

Gjest morten46

Her i huset når guttene var 10År hadde begynt tidligere om det

hadde luktet av dem. Men det er vel ikke lenge før det ville begynne å

lukte av dem så hvorfor ikke få inn vanen. Yngste har lånt noen ganger

av storbror før han begynte. Yngste ble 10 år 4.februar dette år elste er 12 år

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...