Gå til innhold

Jul og logistikkproblemer

Anbefalte innlegg

Sønnen min er knust fordi han nettopp har funnet ut at han aldri mer kommer til å feire jul sammen med onkelen sin - og aldri sammen med den lille fetteren. Broren min sa i dag at de skulle feire jul annethvert år med hans kjærestens familie, og i år sammen med hennes familie, og siden sønnen min logisk nok klarte å tenke seg fram til at neste år feirer han jul hos pappaen sin, blei han fryktelig lei seg.

Jeg skjønner at det er en logistikk-kabal å få alle familiegreier til å gå ihop, men siden min bror bare kom fram til dette på egenhånd uten å drøfte noe med meg om hvor barna skulle være eller noen ting, syntes jeg dette blei triste greier. Brorsans argument om at det var jo trist for meg og fatter å skulle sitte aleine på julaften neste år, kjøper jeg heller ikke, siden jeg egentlig bare kunne tenkt med å avblåse hele julefeiringa og faktisk aller helst være aleine. Faren min tenker på samme måten, han har i flere år lekt med tanken på å gjøre en innsats i forbindelse med Alternativ Jul.

I tillegg har kjæresten lagt opp til tredagers feiring i sin hjemby sammen med stedatter og eks.

Jo - det tegner til å bli en nydelig jul. Jeg kan med hånda på hjertet si at dersom jeg ikke har gleda meg til jul på så lenge jeg kan huske, er det ihvertfall klart nå at jeg rett og slett gruer meg til hele greia. :(

*sur, trist og oppgitt*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291361-jul-og-logistikkproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

25

• morsan

9

• Persille1365381127

7

• frosken

5

Mest aktive i denne tråden

Annonse

''Broren min sa i dag at de skulle feire jul annethvert år med hans kjærestens familie, og i år sammen med hennes familie''

Hør med din bror om ikke han kan forandre til omvendt da? Forklar din sønns sorg ang dette. Kanskje broren din kan innvitere kjæresten m familie til deres familie sånn for overgangens skyld?

Visstnok. Men jeg fikk akkurat melding om at det likevel kunne behage dem å tilbringe 1. dag med oss.

Ja, det var jo tross alt _noe_.

Jeg har ikke eks, så den delen av juleproblemet har vi ikke. Men det er utrolig hvor slitsomt og styrete det kan bli med 'hvem skal feire hvor'!

Det er ikke noe rytme på NOE, og det er så mye styr og usikkerhet og mas at jeg får nesten fnatt før enn det er endelig avgjort.

Blant annet har jeg en søster som inviterte seg selv med familie til oss ett år vi hadde bestemor, men det året hun skulle ha bestemor vek hun unna temaet hele tiden nærmest for å unngå at vi skulle invitere oss selv dit...... For da skulle hennes barn ha bestemoren 'alene'....

Og så var vi i flere år fornøyd med å ha svigers fast hos oss mens svigerinne m/fam var hos hans familie. En deilig ordning med fast opplegg og forutsigbarhet. Men selv om _jeg_ trodde at svigers var happy med dette, så var svigermor dødelig fornærmet på at datteren ikke feiret med dem, og innkalte datteren på teppet. Og for å 'ta igjen' for alle årene de var hos oss, så skulle de være sammen med datteren ørten år på rad, selv om det førte til at datteren hadde familie fra begge sider tilstede samtidig og vi satt alene....

osv osv

''Broren min sa i dag at de skulle feire jul annethvert år med hans kjærestens familie, og i år sammen med hennes familie''

Hør med din bror om ikke han kan forandre til omvendt da? Forklar din sønns sorg ang dette. Kanskje broren din kan innvitere kjæresten m familie til deres familie sånn for overgangens skyld?

Skjer ikke. :(

Men de har i det minste gått med på å være sammen emd vår familie 1. dag. Det er jo noe, for de hadde ikke tenkt det heller.

Synes det er rart at broren din ikke la inn i planen at disse guttene skulle få feire jul sammen jeg da, mulig det er jeg som er rar.

Da er vi to rare.

Neste år skal jeg befinne meg på hytta aleine hele julehelga. Og jeg gleder meg!

Ja, det var jo tross alt _noe_.

Jeg har ikke eks, så den delen av juleproblemet har vi ikke. Men det er utrolig hvor slitsomt og styrete det kan bli med 'hvem skal feire hvor'!

Det er ikke noe rytme på NOE, og det er så mye styr og usikkerhet og mas at jeg får nesten fnatt før enn det er endelig avgjort.

Blant annet har jeg en søster som inviterte seg selv med familie til oss ett år vi hadde bestemor, men det året hun skulle ha bestemor vek hun unna temaet hele tiden nærmest for å unngå at vi skulle invitere oss selv dit...... For da skulle hennes barn ha bestemoren 'alene'....

Og så var vi i flere år fornøyd med å ha svigers fast hos oss mens svigerinne m/fam var hos hans familie. En deilig ordning med fast opplegg og forutsigbarhet. Men selv om _jeg_ trodde at svigers var happy med dette, så var svigermor dødelig fornærmet på at datteren ikke feiret med dem, og innkalte datteren på teppet. Og for å 'ta igjen' for alle årene de var hos oss, så skulle de være sammen med datteren ørten år på rad, selv om det førte til at datteren hadde familie fra begge sider tilstede samtidig og vi satt alene....

osv osv

Er det mulig?!

Jeg merker at jeg blir bare sur av alt styret, og jeg har bare lyst til å melde meg ut og avlyse alt som har med hele føkkings jula å gjøre.

Annonse

Er det mulig?!

Jeg merker at jeg blir bare sur av alt styret, og jeg har bare lyst til å melde meg ut og avlyse alt som har med hele føkkings jula å gjøre.

Skjønner hvordan du har det. I år har vi heldigvis fått et godt og avklart opplegg i god tid, og det føles utrolig deilig. Men mange år er det slik at det kommer nokså nærme jul før enn man har avklart noe som helst, og da blir det litt stress.

Gjest annlovinda

Da er vi to rare.

Neste år skal jeg befinne meg på hytta aleine hele julehelga. Og jeg gleder meg!

Gleder meg i grunn til denne jula, da er vi hjemme. Vi er 4 stykker, får besøk av søstern med mann og et barn, samme alder som minsten min.

Neste år skal vi til svigers, og det er ikke like hyggelig. De er jo hyggelig de da, men de bor såpass unna at vi må bli noen dager, og det blir litt slitsomt synes jeg. Hadde samboeren fått bestemme alene så hadde vi nok vært der fra 20 til etter nyttår.

Gleder meg i grunn til denne jula, da er vi hjemme. Vi er 4 stykker, får besøk av søstern med mann og et barn, samme alder som minsten min.

Neste år skal vi til svigers, og det er ikke like hyggelig. De er jo hyggelig de da, men de bor såpass unna at vi må bli noen dager, og det blir litt slitsomt synes jeg. Hadde samboeren fått bestemme alene så hadde vi nok vært der fra 20 til etter nyttår.

''Hadde samboeren fått bestemme alene så hadde vi nok vært der fra 20 til etter nyttår.''

*he he* Hjem til mor? ;-)

Hos oss er det jeg som har familie i langtvekkistan mens mannen har dem så nære at vi aldri overnatter. Men jeg har kun feiret jul i barndomshjemmet mitt én gang de siste 10 årene, både fordi jeg synes det er hyggelig med jul i eget hjem nå som vi har barn, men også fordi vi (og særlig mannen) synes det er litt slitsomt at det går bort nestne 2 hele fridager på reising.

Gjest annlovinda

''Hadde samboeren fått bestemme alene så hadde vi nok vært der fra 20 til etter nyttår.''

*he he* Hjem til mor? ;-)

Hos oss er det jeg som har familie i langtvekkistan mens mannen har dem så nære at vi aldri overnatter. Men jeg har kun feiret jul i barndomshjemmet mitt én gang de siste 10 årene, både fordi jeg synes det er hyggelig med jul i eget hjem nå som vi har barn, men også fordi vi (og særlig mannen) synes det er litt slitsomt at det går bort nestne 2 hele fridager på reising.

Ja, hjem til mor, hehe.

Det er veldig koslig når vi er der, men det er liksom aldri lenge nok vi er der, og det blir litt slitsomt. For kort tid både for han og foreldrene. Men jeg merker jo at de blir slitne etter noen dager da, og det er forståelig. De er trosst alt snart 80 år begge to. Men de synes vel kanskje alltid de må si at de skulle ønske vi ble lenger?

Vi bruker ikke så vedig lang tid på å reise til dem da, men blir liksom til at vi alltid overnatter når vi er der. Bruker 2 1/5 - 3 timer en vei. Blir litt mye å reise for en ettermiddag.

Ja, hjem til mor, hehe.

Det er veldig koslig når vi er der, men det er liksom aldri lenge nok vi er der, og det blir litt slitsomt. For kort tid både for han og foreldrene. Men jeg merker jo at de blir slitne etter noen dager da, og det er forståelig. De er trosst alt snart 80 år begge to. Men de synes vel kanskje alltid de må si at de skulle ønske vi ble lenger?

Vi bruker ikke så vedig lang tid på å reise til dem da, men blir liksom til at vi alltid overnatter når vi er der. Bruker 2 1/5 - 3 timer en vei. Blir litt mye å reise for en ettermiddag.

Ja, skjønner godt at det er for langt for en ettermiddag.

Vi må kjøre 5-6 timer, så da blir det nesten for langt for en vanlig helg.

Herregud, jula blir ikke det den en gang var. Stakkars dere, skjønner godt at sønnen din er knust,, og broren din og eksen din er _menn_, i sin rette, idiotiske forstand...!

Men det opplegget med at kjæresten din velger jul med eks og stedatter??! Det skjønte jeg ikke helt.

Jeg har forøvrig øst edder og galle over Lillemus i noen dager nå. Jula blir ikke optimal i heimen her heller :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...