Gå til innhold

Jul og logistikkproblemer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

25

• morsan

9

• Persille1365381127

7

• frosken

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg skjønner godt at du er muggen, særlig på broren din. Når alt annet er tatt med, er det jo han som enkelt kunne ha løst dette ved å bytte rekkefølge på julaftnene. Dust. ;o)

Nettopp. Megadust. Borskjemte snørrunge. Osv..

Jeg skjønner godt at du er muggen, særlig på broren din. Når alt annet er tatt med, er det jo han som enkelt kunne ha løst dette ved å bytte rekkefølge på julaftnene. Dust. ;o)

Det er jo ikke helt sikkert da. For det trengs som kjent lang utdannelse innen logistikk for å få dette med julefeiringer til å gå opp. Dersom svigerinnen har søsken, så skal jo evt. også deres juleplaner tas med i beregningen, samt disse søskenes svigerfamiliers sine planer, og igjen søskenenes svigerfarmilier sine svigerfamilier... For ikke å snakke om evt. deres ekser og eks-svigerfamiliers planer.

Jeg vurderes å ta kontakt med Høgskolen i Oslo og forelå opprettelse av et nytt studium innen familielogistikk. Der kunne man sikkert få til en fordypningsenhet innen juleplanlegging!

Annonse

Det er jo ikke helt sikkert da. For det trengs som kjent lang utdannelse innen logistikk for å få dette med julefeiringer til å gå opp. Dersom svigerinnen har søsken, så skal jo evt. også deres juleplaner tas med i beregningen, samt disse søskenes svigerfamiliers sine planer, og igjen søskenenes svigerfarmilier sine svigerfamilier... For ikke å snakke om evt. deres ekser og eks-svigerfamiliers planer.

Jeg vurderes å ta kontakt med Høgskolen i Oslo og forelå opprettelse av et nytt studium innen familielogistikk. Der kunne man sikkert få til en fordypningsenhet innen juleplanlegging!

Halleluja, kanskje det er sånn jeg skal bli når jeg blir stor?

Jeg er jo så god på å løse andres floker framfor mine egne? ;)

Melder meg på som foredragsholder med "menyer" som hovedemne!

Annonse

Du husker vel Asbjørn Brekkes snedige valg om "fiskepinnej med jemulade" på julaften da han ikke kunne bestemme seg for enten lutefisk eller pinnekjøtt? :)

Det var da voldsomt flyfly! Det er andre gangen på tellbare dager at du får mine tenner til å løpe i vann!

Du kan jo be småen gjøre et par akrobatiske stunt rundt frysedisken også, ja så er hovedretten i box. Desserten fikset du jo forleden!

Du mener det er et eget fag, ja, familielogistikk? *ser brikkene falle på plass*

Du mener det er et eget fag, ja, familielogistikk? *ser brikkene falle på plass*

Hvorvidt det er et eget fag eller et virksomhetsområde er jeg noe usikker på. Men at det trengs noen som spesialiserer seg på denne komplekse samordnings- og samarbeidsprosessen anser jeg for nå å være av tvingende nødvendighet!

Kanskje vi kan kontakte et eller annet departement for å etterspørre en handlingsplan på området? ("Regjeringens handlingsplan for økt satsning på familielogisikk i forkant av julehøytiden"...)

.........Vet ikke hva man kan si. Akkurat blitt alenemor, ser det du har kommer...nærmere og nærmere.... Lillemus sitt opplegg er... ja....fint. Jula er bare en bitteliten del av et helt år. Og er barna glade på julaften (noe jeg regner med skjer), får det være det sammen med resten. Eksen og jeg skal lage julaften hos meg. Han er sint, sur og... Og foreldrene mine fortalte i dag at de har kjøpt juleribba (underforstått julaften der). De visste vi skal være hos meg. Familien til eksen er allerede på krigsstien m.h.t. julaften. Søsteren gjorde det klart i juli(!) at det skal være hos henne.

Hvis det er en trøst, så er du ikke den eneste som ikke gleder deg.

Hvorvidt det er et eget fag eller et virksomhetsområde er jeg noe usikker på. Men at det trengs noen som spesialiserer seg på denne komplekse samordnings- og samarbeidsprosessen anser jeg for nå å være av tvingende nødvendighet!

Kanskje vi kan kontakte et eller annet departement for å etterspørre en handlingsplan på området? ("Regjeringens handlingsplan for økt satsning på familielogisikk i forkant av julehøytiden"...)

Noe for neste valgkamp... :-)

Jeg sympatiserer.

Her har jeg en eks som mer enn noe annet vil bli med til -min- mamma i jula, slik at vi kan feire sammen. Dit skal også brødrene mine, som da satte seg totalt på bakbeina og sa at om han kom, så reiser de til Spania. Samtidig har jeg en nåværende kjæreste som snakket om å komme, men så endte opp med å ikke gjøre det, for da reiste visst en av brødrene mine til Spania. Når jeg da foreslår for eksen at han defintivt burde reise til sin familie i England og kanskje ta med sønnen vår (siden farmor nylig har mistet samboeren sin), så sier han kanskje. Jeg ber om svar innen en måneds tid og hører ingenting, før jeg til slutt spør igjen og han nærmest skriker at han ikke vet, fordi han fremdeles aller helst vil bli med til min mamma. Min mamma vil gjerne ha han der, mens hun samtidig inviterte min nåværende kjæreste, uten å se hvor utrolig merkelig det er. For å ikke nevne det faktum at det kun er en dobbeltseng ledig. Derfor truet jeg med å drite i hele familien og eks og nåværende og feire sammen med venner.

Barnets morfar og stemormor har hintet om jul hos dem, og da jeg er den eneste som har kontakt med pappa, så føler jeg meg nærmest litt pliktig til å si ja en eller annen jul. Men nå kommer det jo en ny samboer inn i bildet hos meg og da må vi vel kanskje feire hos hans familie en eller annen gang? Dessverre er jo også hans foreldre skilt, så aller helst avlyser vi vel hele jula og reiser til Spania sammen med de barnslige brødrene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...