Gå til innhold

Har man ansvar for foreldrenes jul?

Anbefalte innlegg

Han sier egentlig ikke noe for å gi meg det - jeg har det bare likevel...

Men han sier type; jeg har jo ingen andre enn dere, så det hadde vært hyggelig om... Og det er helt sant.

Kremmt.... Mulig at han overhodet ikke har til intensjon å styre deg via samvittigheten din, men i såfall skiller han seg fra de fleste alkoholiserte fedre jeg har hørt om. De mener jo selvfølgelig aldri noe slemt - de er bare så fullstendig uskyldige i alle sammenhenger. Akkurat som de aldri har ment å prioritere alkoholen heller, de er bare styrt av sine behov eller evt. sykdom, og ingen kan da ansvarliggjøre dem for deg?

Hvorfor vil han ikke motta et formiddagsbesøk?

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

25

• mariaflyfly

16

• frosken

8

• Sofline

7

Mest aktive i denne tråden

Persille1365381127

Nå har jeg lest hele tråden, og jeg ville feiret hos moren din var jeg deg. Sannsynligvis ville jeg som frosken foreslår stukket innom faren din en kort tur før han blir full for samvittighetens skyld.

Det må nok bli sånn.... Det bare irriterer meg sånn at jeg ikke får til å lage sånn jul som jeg vil ha! Hvor alle er glade i hverandre, og hyggelige - og klarer å te seg gjennom et måltid.

Kanskje når jeg blir stor, og klarer å lage en ordentlig familie...

''Øv deg på å gi faen. ;)''

Noen gode tips?

Enten stikker du og Billa innom han "på vei til kirkegården" eller whatever, slik at han får en opplevelse av å ha truffet Billa på julaften og du letter samvittigheten din. Eller så kan du vurdere å invitere ham på julefrokost på morran - han kan umulig rekke å bli full før frokost?

Men å gi faen - vel, hva med å si til deg selv at du faktisk skal sette dine egne og ikke minst Billas behov framfor hans denne gangen? Jeg synes ikke det er det minste rart.

Persille1365381127

Kremmt.... Mulig at han overhodet ikke har til intensjon å styre deg via samvittigheten din, men i såfall skiller han seg fra de fleste alkoholiserte fedre jeg har hørt om. De mener jo selvfølgelig aldri noe slemt - de er bare så fullstendig uskyldige i alle sammenhenger. Akkurat som de aldri har ment å prioritere alkoholen heller, de er bare styrt av sine behov eller evt. sykdom, og ingen kan da ansvarliggjøre dem for deg?

Hvorfor vil han ikke motta et formiddagsbesøk?

Han har bodd der i snart ti år - og vi har fortsatt til gode å bli invitert dit. Jeg har vært der inne tre ganger tror jeg - hver gang fordi jeg hadde vært med å handle møbler, og måtte hjelpe ham å bære dem opp.

Jeg vet han er langt fra uskyldig - og jeg er "flink" til å konfrontere ham på endel sånne ting. Men det hjelper ikke, jeg får ikke til å ikke ha dårlig samvittighet....

Det må nok bli sånn.... Det bare irriterer meg sånn at jeg ikke får til å lage sånn jul som jeg vil ha! Hvor alle er glade i hverandre, og hyggelige - og klarer å te seg gjennom et måltid.

''Kanskje når jeg blir stor, og klarer å lage en ordentlig familie...

''

Det blir fint, Persille. Med ditt barn, våre barn og hans barn, samt en fornærmet mor og en full far.

Ikke ta det ille opp, jeg håper jeg ikke var for frekk som spøkte med hele suppa. :)

Persille1365381127

Enten stikker du og Billa innom han "på vei til kirkegården" eller whatever, slik at han får en opplevelse av å ha truffet Billa på julaften og du letter samvittigheten din. Eller så kan du vurdere å invitere ham på julefrokost på morran - han kan umulig rekke å bli full før frokost?

Men å gi faen - vel, hva med å si til deg selv at du faktisk skal sette dine egne og ikke minst Billas behov framfor hans denne gangen? Jeg synes ikke det er det minste rart.

''Enten stikker du og Billa innom han "på vei til kirkegården" eller whatever, slik at han får en opplevelse av å ha truffet Billa på julaften og du letter samvittigheten din.''

Vi får ikke komme inn til ha,.

''Eller så kan du vurdere å invitere ham på julefrokost på morran - han kan umulig rekke å bli full før frokost?''

Nei, det gjør han ikke - men hvordan får jeg ham ut igjen før vi skal til mamma? Da vet jeg at han ikke kommer til å reise seg å gå av egen fri vilje, og jeg må "hive" ham ut. Han vet da at vi skal til mamma, og det blir kjipt både for han og meg.

''Men å gi faen - vel, hva med å si til deg selv at du faktisk skal sette dine egne og ikke minst Billas behov framfor hans denne gangen? Jeg synes ikke det er det minste rart.''

Nei, det høres helt logisk ut. Jeg bare ikke helt om jeg får til å si det.

Annonse

''

Det blir fint, Persille. Med ditt barn, våre barn og hans barn, samt en fornærmet mor og en full far.

Ikke ta det ille opp, jeg håper jeg ikke var for frekk som spøkte med hele suppa. :)

Også kan du, eksen, kjæresten, broren din og diverse foreldre og svigerforeldre ha tilsvarende opplegg...*s*

''Enten stikker du og Billa innom han "på vei til kirkegården" eller whatever, slik at han får en opplevelse av å ha truffet Billa på julaften og du letter samvittigheten din.''

Vi får ikke komme inn til ha,.

''Eller så kan du vurdere å invitere ham på julefrokost på morran - han kan umulig rekke å bli full før frokost?''

Nei, det gjør han ikke - men hvordan får jeg ham ut igjen før vi skal til mamma? Da vet jeg at han ikke kommer til å reise seg å gå av egen fri vilje, og jeg må "hive" ham ut. Han vet da at vi skal til mamma, og det blir kjipt både for han og meg.

''Men å gi faen - vel, hva med å si til deg selv at du faktisk skal sette dine egne og ikke minst Billas behov framfor hans denne gangen? Jeg synes ikke det er det minste rart.''

Nei, det høres helt logisk ut. Jeg bare ikke helt om jeg får til å si det.

''Nei, det høres helt logisk ut. Jeg bare ikke helt om jeg får til å si det.

''

Du er sterk og virker som om du har bein i nesa i ALLE andre sammenhenger. Dette greier du fint.

Forresten trenger du ikke pælme han ut fordi dere skal til mammaen din - dere skal jo innom både den ene og den andre og levere gaver. Nemlig. ;)

Persille1365381127

''

Nope :)

Du glemte gærne mora til hans barn...

Persille1365381127

''Nei, det høres helt logisk ut. Jeg bare ikke helt om jeg får til å si det.

''

Du er sterk og virker som om du har bein i nesa i ALLE andre sammenhenger. Dette greier du fint.

Forresten trenger du ikke pælme han ut fordi dere skal til mammaen din - dere skal jo innom både den ene og den andre og levere gaver. Nemlig. ;)

Det med gavene var forsåvidt en god plan! Da kan jeg jo kjøre ham hjem samtidig om han vil - og er så snill :)

Også kan du, eksen, kjæresten, broren din og diverse foreldre og svigerforeldre ha tilsvarende opplegg...*s*

Ja, det blir fantastisk. Mine bror og hans familie, min korrekte og fjerne far, mine svogerser som røyker sigar, min kjæreste og hans eks med barn og selvfølgelig ny mann og ungen hans. Også må jeg huske å invitere mine eks-svigerforeldre.

Alt skal feires i min halvveis ferdige oppussede kjellerstue.

Persille1365381127

Ja, det blir fantastisk. Mine bror og hans familie, min korrekte og fjerne far, mine svogerser som røyker sigar, min kjæreste og hans eks med barn og selvfølgelig ny mann og ungen hans. Også må jeg huske å invitere mine eks-svigerforeldre.

Alt skal feires i min halvveis ferdige oppussede kjellerstue.

Med plastikk-juletre og svidd ribbe :)

Annonse

Jeg kjenner til problemet...

Hvis faren din ikke vil ta imot besøk hjemme, får han skylde seg selv. Det får være grenser hvor mye du skal føye deg. Det er tross alt du som har et barn her, og især julaften synes jeg hun får være hovedpersonen og den det skal tas hensyn. :-)

Persille1365381127

Hvordan kunne jeg utelate henne? Og hun må selvfølgelig ta med seg sine foreldre og søsken, samt ny mann.

Gled deg! :D

Det bare en ikke riktig nagla mor inne i bildet der, hun er nemlig oppvokst uten far - og det er ikke noe problem i det hele tatt, hun har ingen issues med det - og ser ingen grunn til at barnet hennes skal ha det heller.

Men hennes nye skal selvfølgelig med! Og fordomsfull som jeg er, er ikke han den skarpeste kniven i skuffen - så han tar med rottweileren og den narkomane onkelen sin også.

''

Jeg har en venninne, som sier det så fint hver eneste jul; "Nå skal vi hjem til mor og far, og smile og være falske en uke...!"

Jeg ler hver gang, men det er helt ærlig sagt, og hun trenger ferie og rekreasjon hele første uka hvert år ;o)

Det bare en ikke riktig nagla mor inne i bildet der, hun er nemlig oppvokst uten far - og det er ikke noe problem i det hele tatt, hun har ingen issues med det - og ser ingen grunn til at barnet hennes skal ha det heller.

Men hennes nye skal selvfølgelig med! Og fordomsfull som jeg er, er ikke han den skarpeste kniven i skuffen - så han tar med rottweileren og den narkomane onkelen sin også.

Sørg for å plassere et par hagenisser øverst ved enden av bordet, slik at sistnevnte har noen å konversere med. :D

Persille1365381127

Jeg kjenner til problemet...

Hvis faren din ikke vil ta imot besøk hjemme, får han skylde seg selv. Det får være grenser hvor mye du skal føye deg. Det er tross alt du som har et barn her, og især julaften synes jeg hun får være hovedpersonen og den det skal tas hensyn. :-)

'' især julaften synes jeg hun får være hovedpersonen og den det skal tas hensyn. ''

Det er det jeg har kommet frem til også. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få til en best mulig jul for henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...