Gå til innhold

Kjerringråd utenom tema:

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fått vekk stearinflekker ved å legge matpapir oppå flekken og ved å stryke med strykejernet oppå matpapiret. Tror jeg måtte vaske tøyet etterpå, men er ikke helt sikker.

Jeg peller bort det jeg får bort, så spruter jeg masse vann på flekken før jeg stryker det.. bruker å hjelpe..men har kanskje noe med hvordan stoff det er..?

Frysing av stearing og matpapir og de tingene har jeg prøvd, men aldri hjulpet..sitter igjen en mørk flekk uansett.. derfor strykinga

Pirk bort så mye som mulig av stearinen. Legg over gråpapir eller annet grovt papir (ikke glanset), og stryk med så høy varme duken tåler. Deretter, mens det hele fremdeles er varmt, gnir du godt inn med zalo. Skyll og vask i så varmt vann duken tåler. Gjenta prosessen om ikke alt forsvinner første gangen.

Annonse

Pirk bort så mye som mulig av stearinen. Legg over gråpapir eller annet grovt papir (ikke glanset), og stryk med så høy varme duken tåler. Deretter, mens det hele fremdeles er varmt, gnir du godt inn med zalo. Skyll og vask i så varmt vann duken tåler. Gjenta prosessen om ikke alt forsvinner første gangen.

Takk! det hørtes ut som en skikkelig kur for å bli kvitt det! Jeg har tro på den ;)

Om man først peller vekk mest mulig og så stryker med absorberende husholdningspapir over og under tørr duk, blir man som regel kvitt det meste om ikke alt.

Farget stearin kan sette flekker i løpet av prosessen.

Fryseboksen gjør stearinen sprøere og enklere å pelle vekk. Jo mer man får vekk før man bruker varme, jo bedre. Særlig om det er fare for missfarving.

Zalo er kjekk å ha i de fleste sammenhenger.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...