Gå til innhold

Julegaver; nok en gang

Anbefalte innlegg

Altså. Jeg har nå funnet ut at 8 åringen skal få skipakke + en liten leke hun ønsker seg til jul. Ferdig med det. Det kommer sikkert til å koste litt over 1000,00,-

Hun har en lillebror på 6. Selv er hun plaget av rettferdighetstyranniet, mens han ikke er det i så veldig stor grad.

hun får helt noia dersom hun tror at han får noe finere enn henne. Har en jobb å gjøre med noen holdninger der, for enkelte ganger trenger han ting og ikke hun og motsatt. Men det er en annen greie egentlig. Det jeg lurte på er:

Hva skal vi finne på til lillebror?

Han ønsker seg egentlig ikke så mye heller (men selvføgelig, når vi ser i lekekatalogen ønsker han seg jo nesten "alt").

Det trenger jo slett ikke være så dyrt som storesøsters. Han arver hennes ski og støvler som er nesten som nye. Akebrett (type med ratt) har han, men ikke snowracer.

Han trenger ofte klær, for han vokser skrekkelig, men det synes jeg er litt kjedelig å gi bort i julegave når storesøster får noe morsomt.

Men samtidig har han jo mange leker....Bøker låner vi biblioteket i tonnevis. Hjelp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291464-julegaver-nok-en-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snowracer da? Siden du sier han ikke har det. Det er jo dritkult!

Snuppa her på 7 år påstår hun ønsker seg en sånn Amandadukke som kan snakke - særlig. Med tanke på hennes andre omtrent ubrukte dukker så er det totalt uaktuelt å kjøpe en dukke til 900,-...

Minsten vår fikk snowracer den julen han var 6 år. Den kjøpte vi på Coop, de pleier å ha rimelige medlemstilbud på dem:

http://www.coop.no/ncms.aspx?id=5956B27D-EB9D-44E9-B336-BA00AE90E1B5&ax=center:638A1DBF-AC94-49FA-8827-1B2AB287A950,0

Jeg fikk Stiga snowracer fra kjæresten den jula jeg var 17 år jeg! :o) Den er brukt en god del og er like fin ennå.

Annonse

Snowracer er jo kjempemoro da! Vi gav det til minstejenta i forfjor da hun var 1,5, siden hun arver det aller meste av storesøsknene (de hadde bare akebrett). Hun er såååååå stolt av at det er hun som eier den, og hun er veldig snill med å låne den bort.

Og for oss voksne er det mye bedre å sitte på en snowracer enn et akebrett :-)

Jeg fikk Stiga snowracer fra kjæresten den jula jeg var 17 år jeg! :o) Den er brukt en god del og er like fin ennå.

Mannen min har også sin Snowracer fra han var barn/ungdom - nesten like fin. Så da har vi den på Vestlandet og minstejenta sin her på Sørlandet :-)

Jeg og broren min fikk begge ski et år. Mine var arvet, hans var splitter nye. I vårt hode var det helt greit. Så hva med å pakke inn skiene han arver og si det er julegaven? ;)

Vi gjorde det i fjor. Hadde t.o.m. malt skiene rosa til femåringen. Moro med en gang, men hun skjønte fort at de var brukt av noen andre og ikke så ut slik som de andres...

Da blir det ski til vesla og snowracer til minsten, tipper jeg. Håper det blir snø, da!

8 åringen oppdaget plutselig at jeg tenkte på snowracer til lillebror. Det syntes hun var veeeldig urettferdig! Jeg tror at uansett hva han får og hva hun får så kommer hun til å synes at det er urettferdig. Merkelig jentunge......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...