Gå til innhold

Helsesøster 6 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Jeg har også en førsteklassing. Han har heller ikke vært hos helsesøster siden en forsinket 4 års kontroll. Han var da nesten 5 år. Men for oss er det ca et år siden han var der nå da, han blir 6 i desember.

Men vet at de har begynt å ta inn elevene i 1. klasse til helsesøster på skolen nå. De har begynt med den andre klassen, så regner med at vi får innkalling om ikke så veldig lenge.

I vår kommune er det "førskoleundersøkelse" eller "6-årskontroll" eller kall det hva du vil.

Det var hørselstest, noen balansegreier, noen generelle spørsmål og så en liten visitt hos legen. Pluss veiing og måling.

Jenta vår var i sommer, da var hun 5,5 år, og hun skal begynne på skolen nå til høsten.

dette varierer fra kommune til kommune ettersom jeg har skjønt.

I vår kommune blir de innkalt i løpet av det året de er 5, jenta mi var til førskolekontroll nå i høst, og hun fyller 6 i januar så hun er nok blant de første som ble kalt inn. Sønnen min som har bursdag i juni hadde sin kontroll på våren før han begynte på skolen.

Neste kontroll er da i løpet av 2. klasse og da får de vaksine.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...