Gå til innhold

Juleforberedelser - hva gjøres, og hvem gjør de?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Sofline

5

• sant å si

4

• pekkaline

3

Mest aktive i denne tråden

He, he...

Siden pappa'n pendler, faller det meste på meg.

Pappa'n kjøper julegave til meg. Han er som regel med på å bestemme gaver til ungene og til sine egne foreldre og søsken, men jeg handler.

Han har ingenting å gjøre med adventskalender eller innpakking (bortsett fra min gave). Julekort er det jeg som fotograferer, bestiller og skriver. Julebrev tar jeg meg av.

Baking - i den grad det gjøres - er det jeg og evt. ungene som gjør.

Vasking - vi tar en vanlig helgevask bitte-lillejulaften.

Lille julaften pynter vi huset med julepynt. Jeg gjør det meste, men treet pynter vi alle sammen i lag.

Middagen lager vi sammen. Han spikker pinnene, og jeg legger i pinnekjøttet. Så passer vi på det hele sammen.

Potetene gjør seg stort sett selv. Grønnsakene kommer oftest fra pose :)

Desserten - fruktsalat - er det jeg som står for.

Risengrynsgrøten midt på dagen juleaften er det jeg som står for.

Det meste av tankevirksomheten i forhold til jula - det er det også jeg som står for :)

God Jul!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...