Gå til innhold

Klær til og fra bhg

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Vi har vintersko, støvler og utedress på barnehagen, og så har snuppa bare på seg tjukke sokker eller tøfler på veien.Vi kjører bil til og fra bhg hver dag, så hun er ikke så mye ute.

Men nå som det begynner å bli kaldt, så er jeg litt bekymret for at hun skal fryse. Hva gjør dere? Har dere på dressen når dere går hjemme fra, eller har dere på jakke som er til transporten..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291642-kl%C3%A6r-til-og-fra-bhg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt barnehagebarn bruker todelt dress, altså bukse og jakke. Buksa henger i barnehagen, vi bruker jakka på vei til og fra. I tillegg har h*n på undertøy, stillongs, sokker, bukse og genser, skjerf, lue og votter. Og selvsagt vintersko. Vi kjører bil til og fra.

Gjest boblejakka

Vi hadde en dress hengenes i barnehagen, til og fra barnehagen hadde barna på seg boblejakke, vanlig bukse og lue. Vi kjørte bil, så bilen var god og varm.

Så hadde vi en dress hjemme, de fleste ettermiddagene var det alltid gøy ut å base i snøen, ake eller gå på ski.

Annonse

fuji1365380447

Har du virkelig ikke reiseantrekk?

Nja, det kommer an på hvordan du ser på det. Hun har somrelgel på seg ull underst og så sparkebukse i ullfrottè fra Nøstebarn, og så jakke i ullfrottè utenpå igjen. Hun har på votter, lue og et lite fleece-skjerf.

og det har jo vært sånn ca 5 grader, så hun har ikke vært kald på den lille turen fra bilen og inn i bhg.

men blir det minusgrader så må hun nok har mer klær på seg. Så jeg lurte på om det var vanlig å reise i dressen, eller om det var vanlig å ha jakke.

Og det ser jo ut til at de fleste har jakke, så nå skal jeg nok ut å handle...

Gjest Erre virkelig mulig?

Nja, det kommer an på hvordan du ser på det. Hun har somrelgel på seg ull underst og så sparkebukse i ullfrottè fra Nøstebarn, og så jakke i ullfrottè utenpå igjen. Hun har på votter, lue og et lite fleece-skjerf.

og det har jo vært sånn ca 5 grader, så hun har ikke vært kald på den lille turen fra bilen og inn i bhg.

men blir det minusgrader så må hun nok har mer klær på seg. Så jeg lurte på om det var vanlig å reise i dressen, eller om det var vanlig å ha jakke.

Og det ser jo ut til at de fleste har jakke, så nå skal jeg nok ut å handle...

Hvor gammel er hun? høres ut som om hun har mer enn nok klær uansett vær.

Vi har ca to minutt i bil og det gjør heller ikke noe om de fryser en bitteliten stund. Hysteri...

Gjest Spekepølse

Om dere bare er ute på vei til og fra bilen er det vel ikke så stor fare for at det blir så fryktelig kaldt ... Det er vel uansett noe dere må se an selv, om det holder med en jakke, eller om dere burde hatt en dress..

Tøfler? Har dere kun skoene som hun har i barnehagen? Går dere ALDRI ut ellers?

Har selv aldri hatt et slikt problem - dressen hjem og tilbake hver dag, hun var tross alt ute av huset utenom barnehagen også...og ikke har vi hatt bil heller:)

Annonse

Inne i barnehagen går hun i ullundertøy (body eller genser, stillongs og sokker.) Utenpå det har hun et sett til med ull eller eventuelt fleece, når vi er ute. Til og fra barnehagen tar vi da på en allværsjakke eller vinterjakke. Så jeg regner med at hun med ullstillongs + ullbukse/fleecebukse er varm nok på bena.

Selv MÅ hun absolutt ha på både lue, hals og votter i tillegg, men jeg sier at det ikke er nødvendig for den korte bilturen. (ca 4 minutter)

fuji1365380447

Om dere bare er ute på vei til og fra bilen er det vel ikke så stor fare for at det blir så fryktelig kaldt ... Det er vel uansett noe dere må se an selv, om det holder med en jakke, eller om dere burde hatt en dress..

Tøfler? Har dere kun skoene som hun har i barnehagen? Går dere ALDRI ut ellers?

Har selv aldri hatt et slikt problem - dressen hjem og tilbake hver dag, hun var tross alt ute av huset utenom barnehagen også...og ikke har vi hatt bil heller:)

''Tøfler? Har dere kun skoene som hun har i barnehagen? Går dere ALDRI ut ellers?''

Det er vel relevant informasjon at lilletuppa ikke kan gå ennå, og når vi går på tur, så sitter hun ofte i selen (mei-tai). Da bruker vi Stonz.

http://www.stonz.ca/

Ellers så går vi ikke så ofte ut etter at vi kommer hjem fra bhg, nei. Da er klokken fire og vi trenger og kose oss, leke, spise, bade og snakke sammen. Det er ikke mange dagene i uka at vi går ut etter vi kommer hjem.

Så vi tar med støvlene hjem i helga, og det holder lenge foreløbig... Blir nok annerledes når hun lærer å gå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...