Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tulla på snart 2 hadde to store øyne da hun gikk ut i dag - plenen var dekket av masse SNØ (riktignok tynt lag..!)

Hun lurte fælt på hva dette er for noe..!!?

De to eldste jublet høyt og gleder seg til å leke og base i snøen. Men her på østlandet er det mildt og snøen blir nok borte om kort tid..

Det var uansett moro å se gleden i barnas øyne i dag :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291712-f%C3%B8rste-sn%C3%B8fall-i-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Mildt på Østlandet? Æh, hvor du bor hen? Her ligger vi på -10 hele vinteren (Heldigvis ikke kommet helt igang med kuldegradene ennå..) Så her er det ikke mildt om vinteren. Og det sier jeg, innflyttet Vestlending! Makan til kulde har jeg aldri kjent..

Snødde her også inatt, usj! Bor i Buskerud.

Mildt på Østlandet? Æh, hvor du bor hen? Her ligger vi på -10 hele vinteren (Heldigvis ikke kommet helt igang med kuldegradene ennå..) Så her er det ikke mildt om vinteren. Og det sier jeg, innflyttet Vestlending! Makan til kulde har jeg aldri kjent..

Østlandet er stort.

Gjest pærebrus875

Østlandet er stort.

Ja Østlandet er stort, derfor det blir helt feil å si at "på Østlandet er det mildt". Da kan man heller si et fylke, det er anonym men forteller litt mer om hvor verden man er :). Og jeg syns også det snodig at det var snø både der og her (om hun ikke bor i Buskerud da), men klart det kan da snø mange steder samme dag.

Østlandet favner jo så mange steder da.

Her er det +2,5 grader..

Ja Østlandet er stort, derfor det blir helt feil å si at "på Østlandet er det mildt". Da kan man heller si et fylke, det er anonym men forteller litt mer om hvor verden man er :). Og jeg syns også det snodig at det var snø både der og her (om hun ikke bor i Buskerud da), men klart det kan da snø mange steder samme dag.

Er det noe å henge seg opp i da?

Det kan jo faktisk også snø og regne i samme by, ettersom hvor man bor... (før bodde vi oppi åsen hvor det ofte snødde, mens det regnet litt lenger ned)

Poenget er at snøen trolig kommer til å smelte, men det var moro å se at barna gleder seg over den :-)

Annonse

Gjest pærebrus875

Er det noe å henge seg opp i da?

Det kan jo faktisk også snø og regne i samme by, ettersom hvor man bor... (før bodde vi oppi åsen hvor det ofte snødde, mens det regnet litt lenger ned)

Poenget er at snøen trolig kommer til å smelte, men det var moro å se at barna gleder seg over den :-)

Ja det er sikkert kjempegøy for barn med snø, jeg er vokst fra det ;-).

Syns bare det blir litt rart å si at hele Østlandet har en type vær..

Ja det er sikkert kjempegøy for barn med snø, jeg er vokst fra det ;-).

Syns bare det blir litt rart å si at hele Østlandet har en type vær..

Leke i snøen med barna er jo kjempegøy da! Både mannen min og jeg storkoser oss og aker og bygger snølykter, snømenn og diverse med barna.

Man blir da aldri for gammel til å leke vel? ;-)

Gjest annlovinda

Leke i snøen med barna er jo kjempegøy da! Både mannen min og jeg storkoser oss og aker og bygger snølykter, snømenn og diverse med barna.

Man blir da aldri for gammel til å leke vel? ;-)

Enig, er kjempegøy å være ute å leke i snøen med ungene.

Håper vi får mer snø i år her vi bor.

Gjest bærovermedmeg

Bor du på Finse da eller, ikke så kaldt vinteren igjennom i hele Buskerud iallefall.

Buskerud er et stort vidt begrep .....

Gjest pærebrus875

Bor du på Finse da eller, ikke så kaldt vinteren igjennom i hele Buskerud iallefall.

Buskerud er et stort vidt begrep .....

Jeg bor i Hønefoss og i fjor vinter var det -10 MINST og snø fra november til omtrent mars uten "pause". Da forsvant all snøen og det ble vår.. Vi er jo høyere oppe her enn andre steder i Buskerud, så jeg er enig i at Buskerud igjen er mye større enn bare Hønefoss. Men syns likevel at klimaet i et fylke stort sett er mer likt enn en hel landsdel, f eks du har jo noen kommuner på østlandet med kystlinje og dermed slikt vær, og oss langt "inne i skauen" her.

Jeg bor i Hønefoss og i fjor vinter var det -10 MINST og snø fra november til omtrent mars uten "pause". Da forsvant all snøen og det ble vår.. Vi er jo høyere oppe her enn andre steder i Buskerud, så jeg er enig i at Buskerud igjen er mye større enn bare Hønefoss. Men syns likevel at klimaet i et fylke stort sett er mer likt enn en hel landsdel, f eks du har jo noen kommuner på østlandet med kystlinje og dermed slikt vær, og oss langt "inne i skauen" her.

Når du sier i fjor vinter, mener du vintersesongen 2005/06? I såfall var det jo masse snø over det meste av Østlandet hele vinteren, selv ute på kysten.

Annonse

Gjest pærebrus875

Når du sier i fjor vinter, mener du vintersesongen 2005/06? I såfall var det jo masse snø over det meste av Østlandet hele vinteren, selv ute på kysten.

Det kan sikkert stemme, det var ihvertfall det året ja. Første vinteren min her, er fra Vestlandet. Typen sier at såpass med snø og så kaldt ikke er noe nytt, og går egentlig bare og venter nå også på at minusgradene kommer.. vi har hatt mye frost og litt snø, men ikke sånn konstant kulde som ifjor, men siden han forventer det og har vokst opp her så regner jeg med at det er normalen her :)

Det kan sikkert stemme, det var ihvertfall det året ja. Første vinteren min her, er fra Vestlandet. Typen sier at såpass med snø og så kaldt ikke er noe nytt, og går egentlig bare og venter nå også på at minusgradene kommer.. vi har hatt mye frost og litt snø, men ikke sånn konstant kulde som ifjor, men siden han forventer det og har vokst opp her så regner jeg med at det er normalen her :)

Den vintersesongen var helt klart ikke normal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...