Gå til innhold

svigermor! hvordan ville dere reagert

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest litt morsomt også da....

Jeg irriterer meg også litt over svigermor som aldri husker at jeg ikke drikker kaffe TIL frokosten (men kan godt ha etterpå) - kaffen blir jo bare kald. Maser alltid om at jeg må spise - og jeg må hele tiden presisere "nei takk - jeg spiser bare en skive til frokost - det betyr ikke at jeg ikke LIKER maten din" med et høflig smil hver gang.. Jeg trenger ikke ha egg - men i så fall så vil jeg ihvertfall ha salt på (å nei - det er ikke SUNT med SALT). De sier de som har sukkersyke, høyt blodtrykk osv hele gjengen og tenker kun på mat og kaker mens jeg er tynn, godt trent og i god form....

hidi, the scorpion

Jeg irriterer meg også litt over svigermor som aldri husker at jeg ikke drikker kaffe TIL frokosten (men kan godt ha etterpå) - kaffen blir jo bare kald. Maser alltid om at jeg må spise - og jeg må hele tiden presisere "nei takk - jeg spiser bare en skive til frokost - det betyr ikke at jeg ikke LIKER maten din" med et høflig smil hver gang.. Jeg trenger ikke ha egg - men i så fall så vil jeg ihvertfall ha salt på (å nei - det er ikke SUNT med SALT). De sier de som har sukkersyke, høyt blodtrykk osv hele gjengen og tenker kun på mat og kaker mens jeg er tynn, godt trent og i god form....

Du vært hos min mor, altså!

Ta det godt, hun vil deg bare vel! For min mamma`s skyld, så sitter nok andre verdenskrig i henne, da de måtte spare på alt....;(

Jeg har respekt for det!

Hm... selv har jeg ingen gode råd, men leste svarene med interesse fordi jeg selv har fått en slik person i familien (betydelig yngre enn din svigermor går jeg ut ifra). Dessverre lite å hente i svarene - kan bare ønske deg lykke til og si at jeg forstår. Så da er vi iallefall to som har et problem og irriterer oss over bagateller ;)

Dette er vel et typisk eksempel på en situasjon hvor en god posjon overbærenhet er på sin plass. At hun spør om det samme gang på gang kan nok være irriterende, men det er ikke slemt eller skadelig for verken deg eller ungene dine.

I samvær med familie (og kanskje særlig svigerfamilie) er det viktig å være litt romslig og velge sine slag med omhu. Når min svigermor forteller den samme historien for åttehundreogfemtiellevte gang, sier jeg ja og ha og du verden, og så skifter jeg forsiktig samtaleemne, gjerne ved å spørre henne om noe hun er interessert i. Og så tuller mannen og jeg litt om det på tomannshånd senere.

Samtidig trøster jeg meg med at hun heldigvis er overbærende med en del ting vi gjør, som sikkert er irriterende for henne.

:-)

Hvis alle hadde din holdning, ville jorda vært et fredeligere sted.

Annonse

Slikt kan jo være både trøttende, irriterende og skuffende i lengden.

Det høres ut som den type samtale man har med noen man hverken kjenner så godt elle føler seg helt trygg på.

Selv om ditt utbrudd kan rettferdiggjøres, har det neppe bidratt til noen endring av noe som helst. Om noe forandrer seg blir det vel bare at hun blir enda mer usikker på deg og enda mer tom i snakket.

Om dette er det største problemet man ha med noen man ikke møter spesielt ofte, er det kanskje bedre å heler være overbæren. Det er jo hverken invaderende, nedsettende eller kritisk snakk. Så får det heller gå at det blir en smule tomt.

mvh

''Jeg irriterer meg også litt over svigermor som aldri husker at jeg ikke drikker kaffe TIL frokosten (men kan godt ha etterpå) - kaffen blir jo bare kald. ''

Min _egen mor_ er akkurat likedan! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...