Gå til innhold

feber og ørebetennelse...

Gjest Mor uten sykdomstålmodighet ;)

Anbefalte innlegg

Jente på 6 år har hatt øreverk siden mandag (4 dag i dag) Gikk hull på trommehinnen tirsdag, sluttet å komme veske ut, så skal liksom bare vente. Det som er er at hun har feber. Ikke mye, 38-38,5, men det er jo feber. (Hun ligger normalt i temp 36.5-37,5) Jeg var ikke klar over at trommehinnen kunne sprekke, så hun badet tirsdag kveld. Oppdaget onsdag kveld at den nok hadde sprukket.... Ifølge legesekretær må vi bare vente så lenge det ikke renner fra øret....

Burde vi kreve å få legetitt, om det er no betennelse? Har fryktlig dårlig ånde og nå... Vært hjemme fra skolen hele uken, og nå er både hennes og min tålmdighet slutt. Til alt overmål kom første snøen i dag og....

Har ikke lyst å risikere at hun må være hjemme fra skolen så mye lenger. Går jo glipp av litt hver dag.... Men almentilstanden er OK. Lett irritert og amper, vondt i øret når hun tygger og blir litt slappere i perioder....

Hva hadde du gjort??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291845-feber-og-%C3%B8rebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bading er ikke noe problem, det har i hvert fall vi fått vite av ØNH-legen. Vanligvis pleier smertene å forsvinne når trommehinnen sprekker. Jeg kan ikke huske at det har vært feber så lenge som 4 dager heller. Øreverk går som regel over av seg selv, alternativet er antibiotika. Men det er fredag, og ikke mulig å komme til legen før mandag... Jeg ville kanskje tatt en telefon/tur til legen igjen i dag, for å høre.

Fikk legetime nå i ettermiddag, så får vi sjekka opp før vi tar helg.

Greit å høre at det ikke er jeg som er helt på bærtur iallfall :) Føler av og til at de er lei oss på legekontoret.....

Takk for svar:)

Gjest øremamma

Da vår datter fikk sprukket tromhinne, ble vi fulgt opp både der og da, og over lang tid ettepå for å sikre at det ikke ble liggende vann i mellomøret, blant annet. Ørebetennelse skal følges opp av lege, selv om man ikke får antibiotika, og selv om tromhinnen ikke sprekker.

Og dersom hun får ny betennelse siden, skal hun ha antibiotika med en gang, for å hindre at tromhinnen sprekker på nytt. Det er ikke farlig for så vidt, men gjentatt sprukken tromhinne kan føre til nedsatt hørsel på sikt, visstnok.

Jeg ville ikke sendt henne i barnehage eller skole med feber rundt 38.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...