Gå til innhold

Hva kan barna lage i julegaver?

Anbefalte innlegg

Her har ungene laget en ting til hver; malt på kopper, malt på telysglass, malt på filser (gryteholder).

Men hva skal vi finne på i år?

Kom med gode (enkle) tips!

Mor i huset er ikke kreativ eller flink med håndarbeid så det må være noe enkelt!

Guttene er 3 og 5 år og syns det er kjempestas når "deres" pakker blir pakket opp på julaften!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291847-hva-kan-barna-lage-i-julegaver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hare1365380455

Dere kan kjøpe små trerammer (ikea/nille) og så kan ungene pynte rammene. Du kan se om du finner noen små, flate trefigurer på hobbybutikk de kan lime på, eller de kan klistre på klistermerker eller andre ting.

Det finnes også pynt til stearinlys som bare er å trykke på, f.eks. stjerner.

De kan lage julekaker og ha på syltetøysglass.

Persille1365381127

Panduro har masse ferdig-esker som inneholder alt man trenger til å lage forskjellige ting, kjøleskapmagneter, diverse engler og nisser, såpe - og alt er tilpasset aldersgrupper.

http://www.pandurohobby.no/order/ProductServlet?cmd=detail&aid=490517

http://www.pandurohobby.no/order/ProductServlet?cmd=detail&aid=490519

http://www.pandurohobby.no/order/ProductServlet?cmd=detail&aid=490522

Det er ikke superbillig - men da har dere litt å drive med, og du slipper å handle småting "overalt" :)

Panduro har masse ferdig-esker som inneholder alt man trenger til å lage forskjellige ting, kjøleskapmagneter, diverse engler og nisser, såpe - og alt er tilpasset aldersgrupper.

http://www.pandurohobby.no/order/ProductServlet?cmd=detail&aid=490517

http://www.pandurohobby.no/order/ProductServlet?cmd=detail&aid=490519

http://www.pandurohobby.no/order/ProductServlet?cmd=detail&aid=490522

Det er ikke superbillig - men da har dere litt å drive med, og du slipper å handle småting "overalt" :)

Fikk kjøpt en del sånne gjør det selv julegave/pynt esker til halv pris i romjula i fjor :)

De skal vi finne fram nå i advent og kose oss med. Både til hjemmepynt,og til å gi bort. Fikk kjøpt litt flere når det var halv pris liksom :D

Dere kan kjøpe små trerammer (ikea/nille) og så kan ungene pynte rammene. Du kan se om du finner noen små, flate trefigurer på hobbybutikk de kan lime på, eller de kan klistre på klistermerker eller andre ting.

Det finnes også pynt til stearinlys som bare er å trykke på, f.eks. stjerner.

De kan lage julekaker og ha på syltetøysglass.

Når barna mine var så små, kjøpte jeg inn vindusmaling, sånne du klemmer ut på plastlommer og lar stivne, så kan du ta de av etterpå... Så klistret vi de på helt enkle vaser fra IKEA til 15,- stk. Det er kjempefint... Lagde hjerter, blomster, sol osv. Fikk de til å lage noen til meg selv og, og de rukes flittig på sommeren med markblomster:o)

Annonse

De kan lage hva som helst, bare det ikke er av DORULLKJERNER! Det er virkelig ikke-ikke-ikke pynt, bare utrivelig å få.

:-)

Hushjelpen og morsan har gode forslag. Her i huset er det såvidt dårlig med kreativiteten på undertegnede, at vi holder oss til Panduro sine ferdigesker. Vi skal lage 12 engler, pakken kostet 99,-, det er helt fin pris på noe hjemmelaget. For det ER nemlig hjemmelaget når man monterer det hjemme. Så det så.

De kan lage hva som helst, bare det ikke er av DORULLKJERNER! Det er virkelig ikke-ikke-ikke pynt, bare utrivelig å få.

:-)

Hushjelpen og morsan har gode forslag. Her i huset er det såvidt dårlig med kreativiteten på undertegnede, at vi holder oss til Panduro sine ferdigesker. Vi skal lage 12 engler, pakken kostet 99,-, det er helt fin pris på noe hjemmelaget. For det ER nemlig hjemmelaget når man monterer det hjemme. Så det så.

''For det ER nemlig hjemmelaget når man monterer det hjemme. Så det så.''

Klart det er det. I alle fall hos oss.

''For det ER nemlig hjemmelaget når man monterer det hjemme. Så det så.''

Klart det er det. I alle fall hos oss.

Dette skal jeg printe og vise min over-så-inmari-inni-hampen-kreative lillesøster, og mener at man skal lage papiret sjøl også før man kan kalle det hjemmelaget.

SÅH!

Når barna mine var så små, kjøpte jeg inn vindusmaling, sånne du klemmer ut på plastlommer og lar stivne, så kan du ta de av etterpå... Så klistret vi de på helt enkle vaser fra IKEA til 15,- stk. Det er kjempefint... Lagde hjerter, blomster, sol osv. Fikk de til å lage noen til meg selv og, og de rukes flittig på sommeren med markblomster:o)

Hva med såper?De kan jo hvertfall brukes...

Gelelys er også enkelt,putte i noen figurer,så blir det veldig fint!

Ellers har vi pyntet syltetøy glass,limt på filt,laget nisse lue å¨lokket,puttet oppi

godteri/kjeks el. Kjempe koslig gave det!! :0)

Så de hadde noen lage sett på nille også!!

Annonse

Det kan jo bli litt voldsomt med 'for mange' hjemmelagde gaver som helst skal stå fremme.

Hva med å la de dekorere kleshengere f eks?

''Hva med å la de dekorere kleshengere f eks?''

Det var en kjempegod idè! Det skal jeg se om vi kan få gjort. Hengere kan man bruke i mange år. Men tror du vanlige klistermerker vil holde seg på plass, eller ville du malt dem med egnet hobbymaling?

I år kjøpte vi en slags maling til å male på stearinlys. Kjøpte kubbelys som ungene dekorerte. Det ble kjempefint!!!

Ellers er det å lage kort det helt store hos oss i år. Jentene klipper, limer, skriver og tegner. Minstemann på 2 limer, tegner og "skriver" massevis.

Trolldeig.

Jeg har i alle år strebet etter å lage slike gaver med barna som mottakeren kan bruke - altså ikke noen typiske pyntegjenstander som nisser, men lys, såpe, selvbakte julekaker i pyntete bokser, kryddereddik på flaske som ble pyntet, store fyrstikkesker pyntet med mosaikbiter osv...

Her i huset har vi laget såper. Kjøpte en ferdigpakke på hobbybutikken, og isbit former på ikea. Sønnen min dekorerte med litt klinkekuler underveis. Prøvde å finne små plastikkederkopper å dekorere med, men fant ingen plass. Småen gikk litt amok med glitter i noen av såpene, de blir nok mest til pynt.

Kjempefine, så kan mottaker ha såpene til pynt så lenge de orker, og bruke de opp etterpå.

Kjøpte hobbypakken i fjor, kjøpte bare nytt såpestykke i år.

Vi har betillt oppvaskkluter fra panduro, som barna kan tegne på, male på eller stemple på. Selvf. med vannfast tusj, maling el stempelpute.

Disse klutene er kjempegode (ihvertfall om de har lik kvalitet som de jeg har kjøpt litt rundt omkring.) De skal kunne vaskes på 60 gr.

Kjekke julegaver som kan brukes og som slites ut :o)

Ikke så dyre heller.

Kjøp såper (a la såpestykker som Lano eller noe slikt), og finn fram skjeer og verktøy som brukes i Play Doh. La barna "skjære" til såpen, endre form eller risse inn små bilder i den/grave den ut litt med skjeen og vips er det en fin såpe som kan brukes mens man tenker på barna som har laget den.

''Hva med å la de dekorere kleshengere f eks?''

Det var en kjempegod idè! Det skal jeg se om vi kan få gjort. Hengere kan man bruke i mange år. Men tror du vanlige klistermerker vil holde seg på plass, eller ville du malt dem med egnet hobbymaling?

Mal hengerne med hobbymaling, så lar du barna male sånne tre-knapper (flat på den ene siden og litt rund/buet på den andre, og limer de etterhverandre på hengeren. mal 2 øyne og et par føtter under hver knapp -og vips så har du et tusenben :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...