Gå til innhold

Gutt på 4år, vondt i magen støtt!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Blikkboks

Heia!

Sønnen min har vondt i magen veldig ofte. Klager mye over vondt i magen. Han er laktoseintolerant, men vi har helt melkefri kost, så jeg kan ikke helt skjønne at det er dette heller.

Jeg klarer heller ikke å se noe mønster på når han har vondt i magen, eller ikke. Men han har i alle fall vondt i magen i følge han selv ett par gagner om dagen.

Uff, hva tror dere.. Avføring er forøvrig normal, mot bløt.

Takker for svar

Fortsetter under...

• 1 måned senere...
Gjest Blikkboks

Har dere tatt cøliakitest? Evt jernlager, blodprosent. Hvordan er vekt og høyde utvikling?

Hei!

Beklager at jeg ikke har fått svart deg igjen, men pcen var plutselig helt død her, og jeg har nettopp fått den igjen fra reparasjon.

Nei, jeg har ikke tatt cøliaki test, han har nrml. høyde-vekt nå, var fryktelig tynn som 1 åring eller noe sånt, men nå er han i godt hold, og heller litt valpefett enn ikke fett i det hele tatt :o)

Vi har bestilt time hos legen 2. januar, for da er det planleggningsdag i barnehagen, så da håper vi at vi får noen svar da.

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg.

Hei!

Beklager at jeg ikke har fått svart deg igjen, men pcen var plutselig helt død her, og jeg har nettopp fått den igjen fra reparasjon.

Nei, jeg har ikke tatt cøliaki test, han har nrml. høyde-vekt nå, var fryktelig tynn som 1 åring eller noe sånt, men nå er han i godt hold, og heller litt valpefett enn ikke fett i det hele tatt :o)

Vi har bestilt time hos legen 2. januar, for da er det planleggningsdag i barnehagen, så da håper vi at vi får noen svar da.

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg.

Vekt trenger ikke å bety noe. Jenta mi som har cøliaki var godt i hold da hun som 3 åring fikk diagnosen. Men grunnen til at vi ble litt bekymret var pga at hun vokste så lite i høyden. Og da vi tok blodprøver så hadde hun jernmangel, lav blodprosent og lav folat. DA tok de cøliakitest, men den vanligste prøven slo ikke ut fordi hun har IgA mangel. Men ved IgA mangel så måler de vanligvis IgG også og DEN prøven slo litt ut. Så det var ikke så enkelt å sette diagnose på henne. Men etterhvert som tida gikk fikk hun også diare da.. Og tok av et par kilo. Men det var altså rett før vi skulle til biopsi på sykehuset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...