Gå til innhold

Er dere ferdige med adventskalenderen?

Anbefalte innlegg

Ok - da har jeg laget adventskalender nesten ferdig. Vi pleier å gi ting som de likevel ville fått i løpet av november/desember, slik at kalenderen ble slik i år:

1. NRK sin adventskalender (felles)

2. gjøre-lapp "idag skal vi gå å se på åpninga av julegata"

3. NRK sin CD med musikk fra superjul

4. forkle m/navn

5. hansker

6. lue

7. skjerf (i samme serie, fleece ting)

8. gjøre lapp - "idag skal vi lage julekort"

9. gjøre lapp- "idag skal vi lage julepynt hos..."

10. film

11. (jule-)genser

12. (jule-)skjørt (mens den andre får en nattdrakt)

13. gjøre lapp "idag skal vi bake..."

14. gjøre lapp: "idag skal vi finne fram husene til krybben

15. gjøre lapp "idag skal vi sette inn dyrene i krybben

16. film

17. bok

18. film

19.gjøre lapp "lage pepperkakehus"

20.gjøre lapp "idag lager vi mere julekaker"

21.gjøre lapp " idag setter vi sammen pepperkakehuset"

22.gjøre lapp "idag setter vi inn resten av dyrene i krybben"

23. julestrømpe holder i Disney-stil - STILIGE!

24. film

Jenta på 8 liker best "gjøre lappene" - skal også sjekke kino-programmet å se om en annen ting blir erstattet med "idag skal vi gå på kino"....

Gutten på 5,5 er autist og bryr seg kun om å åpne pakken og ting fra "Cars", så han får hanske/lue/genser m.m. med motiver fra "Cars".

Hva ordner dere i deres kalendere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291978-er-dere-ferdige-med-adventskalenderen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, jeg er ferdig med adventskalenderne til småjentene våre. Den ene har figurer til julekrybba. Én figur hver dag - og så er krybba komplett på julaften.

Den andre inneholder mange "Gjøre-ting", slik som dere ..... stort og smått. Noen dager har vi "hvileskjær" som film, CD, bøker som har julen som hovedtema.

I år få de boka "Nisse Noppes Juleeventyr" den 1. desember - I den er det ett kapittel pr. dag for hele adventstiden. Jeg gleder meg!!

Til fosterdattra vår på 16 år, har vi tradisjonell gaveadventskalender. Skal pakke inn gavene i kveld, så får jeg se om jeg er helt i mål med den også ..... tror ikke det mangeler mer enn et par gaver. Liker å skjemme henne litt bort, for hun er ikkefor godt vant der hun kom fra.

Mvh.

Gjest Shira :o)

Nesten. Det er en liten ting hver dag. Jeg vet av erfaring at slike gjøre lapper klarer jeg ikke alltid å innfri, så for å ikke skuffe han, gir jeg ikke slike. Vi gjør heller ting sammen de dagene jeg har overskudd.

Mangler bare 2-3 pakker tror jeg. Det er litt julepynt, blyanter, fargekritt, fargeblyanter, viskelær, klinkekuler, liten bamse, nisselue o.l

Annonse

Her er det 24 små pakker til alle de tre barna. Er akkurat ferdig med de nå.

Lørdager har de godteri, ellers har de fått blader, duplo (til minste), sokker, strømpebukser, fargestifter, hårstrikker, hårspenner, hårbånd, fine viskelær, glansbilder, tusjer o.l.

Ingen "gjøre-"greier i år, for det blir vanskelig å planlegge når vi får gjort de ulike tingene.. Så det tar vi litt på sparket.

I fjor gjorde vi en del ting sammen og det var koselig. Men da hadde jeg også bedre tid fordi jeg hadde permisjon med minstejenta.

Skjerp deg! Regner da i det minste med at du har vært opptatt med baksten.

Øhh...nei.

Men jeg har faktisk kjøpt inn kalendergavene, men ikke pakka dem inn! Og jeg laga ferdig kalenderen til kjæresten fordi jeg ikke kommer til å være i hjembyen hans mer før jul. Teller det?

Øhh...nei.

Men jeg har faktisk kjøpt inn kalendergavene, men ikke pakka dem inn! Og jeg laga ferdig kalenderen til kjæresten fordi jeg ikke kommer til å være i hjembyen hans mer før jul. Teller det?

Du har i hvertfall kommet lengre enn jeg :)

Annonse

YESS, her er alt ferdig - i år er det Prinsessekalendre som vil pryde de håpefulles rom.

Har nå prøvd ulike varianter av egenproduserte kalender; ett år med 24 billige drittgaver, ett år med mer ordentlige ting og ett år med en stooor julegave delt opp i 48 biter. Den første var bare tull, den andre ble for dyr, og den tredje ble for forutsigbar.

Så - i år er det relativt billig, uforutsigbart - men om det er brukbart, det gjenstår jo å se.

Nei - absolutt ikke ferdig, men jeg har da faktisk begynt å kjøpe inn gaver, men har ikke laget den tredobbelte lista med 3 gaver hver dag som skal passe inn i desembers aktiviteter ennå...

Noe av det jeg har kjøpt, er kammer, spenner, hårstrikk, lebepomade, strømpebukser, truser, sokker, marsipanbrød, såpebobler, ++++++

Skal ha noen gjøre-lapper også. Det pleier å være baking, gå på teater, gå på kino, lage noe etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...