Gå til innhold

Toåring og kalender

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig bestemt meg for at størstesnuppa (fyllte 2 år i september) er for liten for adventskalender. Har tenkt som så at hun ikke skjønner dette med jul og advent likevel, ettersom hun uansett ikke husker noe fra i fjor. Jeg ser også for meg ramaskriket den dagen det er slutt på kalenderen...:o)

Men så lurer jeg på om jeg skulle ordnet noe likevel da. Det ER jo veldig kos med førjulstid, og hun plukker jo helt sikkert opp i barnehagen at noen har kalendere etc.

Hva syns dol-mødrene? Og har dere evt tips til lure kalenderluker til så små barn?

(Nå flytter vi inn i nytt hus i begynnelsen av desember, så for mange "gjøre"-luker tør jeg ikke love bort)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292027-to%C3%A5ring-og-kalender/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poden fikk sjokoladekalender av mormor det året han var 2 år 3 mnd. Vi var også spente på hva som ville skje den 25. desember, men det gikk helt greit. Han bare fastslo at alle lukene var åpne og at det ikke var mer sjokolade og jeg mener å huske at han lekte med den tomme kalendere noen dager før den gikk i søpla.

Hadde det ikke vært for storesøstrene på 6 og 9 år, ville aldri i verden min på snart 21 mnd får julekalender.

Men jeg vet at det blir ramaskrik hvis ikke hun får kalender og de andre får en liten pakke hver dag.

Min eldste fikk sin første julekalender da hun var 3 eller 4 år.

Annonse

Jeg hadde kjøpt en sjokolade kalender!!

De skjønner mer enn vi tror disse små!! ;0)

Men er hun enebarn,vet hun jo ikke hva hun går glipp av da!! ;0)

Ikke skjønner jeg at folk kjøper sjokoladekalendre - jeg ønsker i hvertfall ikke å gi barna mine sjokolade hver dag. Jada, bare en liten bit, men enn så lenge kan barne leve i en verden der sjokolade stort sett bare finnes på lørdager, på lengre turer og/eller til fest.

Ikke skjønner jeg at folk kjøper sjokoladekalendre - jeg ønsker i hvertfall ikke å gi barna mine sjokolade hver dag. Jada, bare en liten bit, men enn så lenge kan barne leve i en verden der sjokolade stort sett bare finnes på lørdager, på lengre turer og/eller til fest.

I de små sjokoladebitene tivler jeg på at det er mer sukker enn i en vanlig Tine-yoghurt.

Jeg har valgt bort kalender dette året, sønnen min er to år og fire måneder. Slik jeg ser det for meg, så blir det nok bare mas. Han vil ikke skjønne at man åpner en luke/gave hver dag osv.

Skulle jeg hatt en, så hadde det bare blitt en vanlig sjokoladekalender eller noe slikt.

Annonse

Hun er absolutt stor nok til å ha glede av det. Og med litt forberedelse kan hun sikkert takle at det tar slutt. Hun ser jo det blir tomt.

For øvrig synes jeg ikke man skal la være gjøre hyggelige ting sammen med småttisene bare fordi man ikke tror de vil huske det eller forstå det så godt.

mvh

Her vet jeg at tante lager kalender til frøken (2 1/2 år julekvelden). Tror helt klart hun kommer til å fryde seg hjertelig når hun ser den og får lov å åpne ei pakke hver dag. Hun elsker å pakke opp ting, trenger ikke være masse, bare en liten ting. Foresten driver hun å maler julenissen, så hun gleder seg til jul. :-) (Sikkert ikke påvirket av mamma...)

jeg kommer til å kjøpe playmo-kalenderen til poden på 2 år og tre mnd. i år.. Også blir det sjokoladekalender da (fra mormor). Vil vente med pakkekalender til neste år, da jeg kan ha en del "opplevelses-gaver" også. Han vil jo ikke skjønne det hvis jeg sier på mandag skal vi på kino f.eks. For liten til kino uansett. :) Men vi skal nå kose oss i førjulstiden fordet vi. :) Male nisser, bake pepperkaker, sette sammen peppekakehus, og tenne adventslys.

Litt enig,derfor jeg skrev at om hun er enebarn,vet hun ikke hva hun går glipp av!!

Ikke lett visst de er flere,for en toåring skjønner det!

og det er jo ikke store biten heller...

Jeg har valgt bort kalender dette året, sønnen min er to år og fire måneder. Slik jeg ser det for meg, så blir det nok bare mas. Han vil ikke skjønne at man åpner en luke/gave hver dag osv.

Skulle jeg hatt en, så hadde det bare blitt en vanlig sjokoladekalender eller noe slikt.

Hmmm.

undervurdere du han ikke litt?

En 2åring skjønner nok dette!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...