Gå til innhold

Har en krav på fri for å gå på foreldrekonf.?

Anbefalte innlegg

Gjest – noen som aner det

Har en krav på fri for å gå på foreldrekonf.?

foreldrekonferanse i arbeidstiden? Har fått avtale halvni på morgenen til min datter. Selv begynner jeg kl åtte på jobb. Datteren min går i 3.klasse.

Fortsetter under...

Kjenner ikke noen som får betalt fri for slikt, men tror de fleste arbeidsgivere gir en mulighet for å avspasere den tiden, evt. at en får trekk i lønn (evt. evt. at man får betalt fri, om man ikke har mulighet for å jobbe det inn).

Du må nok avspasere. Men du kan jo høre med læreren om du kan få en avtale etter din arbeidstid. Lærerne avspaserer jo bl.a. slikt som dette i alle feriene sine. Blir litt provosert av at de legger foreldresamtalene til dagtid, når de fleste av oss er på jobb.

Annonse

sammfunnskritiker

Det er vel ikke noe som heter "krav på", men det er vanlig å legge til rette for. Selv har jeg en jobb, der det er vanskelig for meg å komme meg bort fra jobben. Jeg må defor alltid gjøre om på avtaler, slik at det passer mot arbeidtiden min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...