Gå til innhold

bringebærpupp


ego2

Anbefalte innlegg

Etter en særdeles tøff fødsel og barselstid med kolikk m.m, har jeg ikke vært inne på disse sidene siden nyttår. Men etter å ha lest meg litt opp på ammeproblemer, begynner jeg å lure på om jeg skal ta mine bringebærfargede brystvorter mer alvorlig?

Jeg gjennomgikk en hestekur med antibiotika etter å ha fått gule stafylokokker i operasjonssåret. Resultatet ble trøske på brystvortene. Barnelegen ga meg resept på Lapis 0,5%, men dette førte bare til misfarging av ammebehåer, ammeinnlegg og vasken på badet...

Fordi jeg ikke har sett symptomer på trøste hos gutten min, og dette ikke har ført til store smerter eller sår på brystvortene, har jeg ikke gjort noe mer med det. Brystvortene er fortsatt veldig følsomme, det kan stikke til noe enormt inni der innimellom (de glødende spydene), men det er ikke så plagsomt at jeg ikke kan leve med det oppi alt det andre...

Spørsmålet blir jo om jeg MÅ gjøre noe med det? Guttebabyen er nå femmåneder og er fortsatt mye plaget med luftsmerter. Han har slitt med å legge på seg, og har hatt grønn, slimete avføring til vi innførte potet for noen uker siden. (På helsestasjonen har de bare spurt om avføringen hans er normal. Jeg har jo svart ja, for ærlig talt trodde jeg det var det som var normalt, inntil jeg leste på forumet i dag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære ego2.Det kan tyde på at du fortsatt har soppinfeksjon på brystene etter symptomene du beskriver. Om du skal gjøre noe med det må du selv bestemme, men hvorfor skal du ha mer smerter enn nødvendig. Lapis har etter det jeg vet, aldri vært en annerkjent behandling mot sopp på brystene. Da soppen antagelig kommer fra deg selv pga antibiotika behøver du ikke se symptomer hos gutten din. Han kan likevell ha trøske i munnen. Om du skal behandles bør begge behandles slik at du blir kvitt det for godt. Den vanligste behandlingen er mykoststin liniment til barnets munn og Mykoststin salve på brystene etter amming. Se ellers hva som tidligere er skrevet om dette emnet. Jeg kan ikke se at det skulle gjøre noe å behandle ham selv om han har plager med luftsmerter? Linimentet skal smøres tynt på slimhinene inni munnen, det er der det virker.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...