Gå til innhold

Ut å kjøpe skipakke... slik gikk det

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

21

• mariaflyfly

14

• Lotte :o)

13

• annegunn

11

Mest aktive i denne tråden

Men bortoverskigåingen er uansett ikke noe savn. Nedover derimot... Telemark innebærer en del knall og fall, men mulig slalom er stødig nok.

Glippetak er ikke godt, nei, men mine bortoverskiferdigheter tilsier noen glippetak. Og så er det fantastisk mye bakker rett ved hytta, jeg ser ikke helt meg i fiskebein oppover riktig ennå. Møkkabekken...

Hvis skiene er godt nok smurt, så trenger du ikke gå fiskebein såfremt ikke det er skikkelige bakker.

Men jeg innser at det er begrenset hvor mange jeg får omvendt slik at de oppdager bortoverskikunstens gleder :-)

Har klart det jeg.

Når jeg skulle ha hjem jentungen, mange år siden. Så husket jeg å få med skiene og støvlene med hjem. Stavene stod igjen der. Innen han skjønte at det var hennes staver, så var de blitt for korte. Ennå jeg hadde spurt etter de flere ganger.

Jeg må lete litt mer før jeg tør fortelle dette til faren tror jeg... Vi er riktignok fjerne begge to, men at skiene og stavene skal være et sted og skoene et annet har jeg mine tvil om.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196200030' post='3732021]

Godt å høre :)

Hva kjøpte du? Spytt ut alle detaljer!! Jeg vet ingenting om ski, men skal handle en skipakke til meg selv snart. Jeg bør sikkert gå for en pakke med støttehjul, for jeg har balanse som en gullfisk ;) Har ikke gått på langrenn på uminnelige tider.

Det er på tide med ski for ei kjerring på 32, som skal kreke seg gjennom lysløypa - på stødig vis. *hjelp*

Hvis du primært skal gå i lysløypa, så vil det være mange skipakker som er egnet for deg. Fortell i butikken at du har gått lite på ski i en del år, slik at du får hjelp til å finne ski som ikke har for høy "racing-faktor".

Jeg har to par langrennsski fra før, ett par av en hybridvariant , dvs. ganske brede langrennski med stålkanter, og et par vanlige , http://www.oslosportslager.no/product/8078/5804/397626/Fischer_RCS_Classic_Cold_langrennski_177-192_cm.html

I dag har jeg imidlertid kjøpt fjellski; det var tilbud på disse http://www.oslosportslager.no/product/2670/2671/424667/%C5snes_Amundsen_fjellski_m_fellefeste________.html

Også har jeg jo kjøpt støvler og bindinger og feller og såler og...

Gjest annlovinda

Jeg må lete litt mer før jeg tør fortelle dette til faren tror jeg... Vi er riktignok fjerne begge to, men at skiene og stavene skal være et sted og skoene et annet har jeg mine tvil om.

Håper du finner de, kjedelig når slike ting blir borte.

Du får leite godt før du sier noe til faren.

Hvis skiene er godt nok smurt, så trenger du ikke gå fiskebein såfremt ikke det er skikkelige bakker.

Men jeg innser at det er begrenset hvor mange jeg får omvendt slik at de oppdager bortoverskikunstens gleder :-)

Den nærmeste kneika er sånn at selv erfarne skientusiaster tar av seg skiene i påsken - nedover....

Annonse

Den nærmeste kneika er sånn at selv erfarne skientusiaster tar av seg skiene i påsken - nedover....

Men nå er det jo da slik, at langrennsski også kan trives med å bo andre steder enn på hytta. Mener bestemt at det finnes flere flate løypealterantiver ikke så veeeeldig langt fra ditt nærområde...*s*

Jeg skal sitte oppe til ett minutt på midnatt. Banna bein.

Nå har jo du vært veeeldig flink i hele dag. Du har jo til og med malt! Tror du ikke det ville være godt for deg å få lagt deg tidlig?

*beundrende og omtenktsomt*

Nå har jo du vært veeeldig flink i hele dag. Du har jo til og med malt! Tror du ikke det ville være godt for deg å få lagt deg tidlig?

*beundrende og omtenktsomt*

Det er vel en tyve minutters tid igjen ennå.

Skal du ikke si noe om at det ser ut som at jeg har gått ned i vekt i det siste?

Det er vel en tyve minutters tid igjen ennå.

Skal du ikke si noe om at det ser ut som at jeg har gått ned i vekt i det siste?

Å har jeg glemt å påpeke at det er helt opplagt at du har gått ned mye i vekt, og i tillegg så har jeg jo lagt merke til at du er usedvanlig fin på håret også!

Men nå er det jo da slik, at langrennsski også kan trives med å bo andre steder enn på hytta. Mener bestemt at det finnes flere flate løypealterantiver ikke så veeeeldig langt fra ditt nærområde...*s*

Fader, så du har resonert deg fram til hvor jeg bor? *forbanner flyfly*

Det er fjellski, jeg har, bare så det er sagt. Med stålkanter, rottefellabindinger og skikkelige fjellstøvler. Jeg brøyter _ikke_ løype i Østmarka, nei, sammen med alle turboene på ski med båtfasong.

Annonse

Fader, så du har resonert deg fram til hvor jeg bor? *forbanner flyfly*

Det er fjellski, jeg har, bare så det er sagt. Med stålkanter, rottefellabindinger og skikkelige fjellstøvler. Jeg brøyter _ikke_ løype i Østmarka, nei, sammen med alle turboene på ski med båtfasong.

Jeg har jo regnet med at du ikke reiser i flere timer for å beundre hennes vakre hus :-)

Hvis du primært skal gå i lysløypa, så vil det være mange skipakker som er egnet for deg. Fortell i butikken at du har gått lite på ski i en del år, slik at du får hjelp til å finne ski som ikke har for høy "racing-faktor".

Jeg har to par langrennsski fra før, ett par av en hybridvariant , dvs. ganske brede langrennski med stålkanter, og et par vanlige , http://www.oslosportslager.no/product/8078/5804/397626/Fischer_RCS_Classic_Cold_langrennski_177-192_cm.html

I dag har jeg imidlertid kjøpt fjellski; det var tilbud på disse http://www.oslosportslager.no/product/2670/2671/424667/%C5snes_Amundsen_fjellski_m_fellefeste________.html

Også har jeg jo kjøpt støvler og bindinger og feller og såler og...

Hei igjen.

Ser på et par tilbud her nå

a) Fischer XC (carbon-et-eller-annet?) ski, Salomon sko (svarte med en horisontal stripe blå-rød-gul) og racingbinding. 1999,-

B) Atomic TX Light ski, Landsem lærsko og Rottefella NNN binding 699,-

Pakke a) er sikkert en treningspakke, og pakke B) er muligens en dårlig såle? *opplys meg* Du er jo et leksikon i utstyr! :)))

Og - du vet vel at Østmarka er sinusformet? Opp og ned, opp og ned....

Jepp, jeg vet det. Men det tar kort tid å kjøre til Nord-marka, og der er terrenget enklere. I tillegg har tante-ungene mine lært å gå på ski ved Skullerud, og jeg forestiller meg at det skulle vært mulig å finne en kort treningsløype der som ikke har for mange stigninger...

Men jeg har ingen opplevelse av at min skimisjonering har noen effekt....*s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...