Gå til innhold

Ut å kjøpe skipakke... slik gikk det

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

21

• mariaflyfly

14

• Lotte :o)

13

• annegunn

11

Mest aktive i denne tråden

Jepp, jeg vet det. Men det tar kort tid å kjøre til Nord-marka, og der er terrenget enklere. I tillegg har tante-ungene mine lært å gå på ski ved Skullerud, og jeg forestiller meg at det skulle vært mulig å finne en kort treningsløype der som ikke har for mange stigninger...

Men jeg har ingen opplevelse av at min skimisjonering har noen effekt....*s*

''Men jeg har ingen opplevelse av at min skimisjonering har noen effekt....*s*''

Nettopp. Endelig. Du har innsett det. :D

Jepp, jeg vet det. Men det tar kort tid å kjøre til Nord-marka, og der er terrenget enklere. I tillegg har tante-ungene mine lært å gå på ski ved Skullerud, og jeg forestiller meg at det skulle vært mulig å finne en kort treningsløype der som ikke har for mange stigninger...

Men jeg har ingen opplevelse av at min skimisjonering har noen effekt....*s*

Som vann på gåsa, osv... *knegg*

Skiopplæringsløpa ved Skullerud er et par hundre meter...

Og jeg har ikke førerkort, så Nordmarka er temelig langt unna.

Skal du komme noen vei må du argumentere for noe nedovergreier, men det er ikke så lett med Lillevill, da.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196203842' post='3732166]

Hei igjen.

Ser på et par tilbud her nå

a) Fischer XC (carbon-et-eller-annet?) ski, Salomon sko (svarte med en horisontal stripe blå-rød-gul) og racingbinding. 1999,-

B) Atomic TX Light ski, Landsem lærsko og Rottefella NNN binding 699,-

Pakke a) er sikkert en treningspakke, og pakke B) er muligens en dårlig såle? *opplys meg* Du er jo et leksikon i utstyr! :)))

Jeg har prøvd å finne ut hvilke ski og støvler som er inkludert i pakkene, men det er ikke så lett å finne ut av det.

Jeg betviler at den rimeligste løsningen vil gi deg utstyr som er såpass godt at det fremmer gleden ved å gå på ski. Jeg fant ikke ut av hva slags såle atomic-skiene hadde, men i tillegg er jeg tvilende til at støvlene er gode. En totalpris på under 700,- for både støvler, bindinger og ski er svært lav for en skipakke til voksne.

Hvis du oppgir link til konkrete tilbudspakker, så kan det hende at jeg kan si noe mer fornuftig.

Det dyre alternativet er sannsynligvis bra utstyr, men du må sjekke at skiene ikke er for spinkle - og så må du sørge for å få ski med riktig lengde (den må tilpasses vekten din).

Som vann på gåsa, osv... *knegg*

Skiopplæringsløpa ved Skullerud er et par hundre meter...

Og jeg har ikke førerkort, så Nordmarka er temelig langt unna.

Skal du komme noen vei må du argumentere for noe nedovergreier, men det er ikke så lett med Lillevill, da.

Jeg kan tilby transport av deg, flyfly, et par skrikerunger, noen par ski etc. til Sognsvann :-)

Annonse

Siden jeg har vært i sportsbutikken i dag og kjøpt meg fjellski med tilbehør, så vil jeg gjerne forsikre både deg og meg om at alle penger brukt på godt skiutstyr er usedvanlig vel anvendte penger!

Det stemmer nok det som har blitt sagt om sålen på skiene, men det er selvfølgelig slik at de fleste 7 åringer nok må klare seg uten såpass god såle på skiene:-)

*Gratulerer* :-)

Du skulle ha ventet med å kjøpe nytt til sesongen er over... *S*

*Normalprisen* på mitt fjellutsyr var ca. 4000kr., men fikk de for 2000,-.

*Gratulerer* :-)

Du skulle ha ventet med å kjøpe nytt til sesongen er over... *S*

*Normalprisen* på mitt fjellutsyr var ca. 4000kr., men fikk de for 2000,-.

Jeg fikk 2800,- i avslag på mitt, så jeg er ganske godt fornøyd jeg også :-)

Jeg fikk 2800,- i avslag på mitt, så jeg er ganske godt fornøyd jeg også :-)

Jeg husker ikke hva mitt sett kostet for et par år siden, men jeg skulle opprinnelig ha et par Åsnes fjellski med stålkant. Jeg er såpass liten at disse måtte bestilles fra fabrikken for å få riktig lengde og butikken garanterte at jeg skulle få dem til en bestemt dato (vi skulle på hytta). Min kjære skulle hente dem for meg og selvfølgelig hadde ikke skiene kommet. Han fikk derfor et par Atomic fjellski med stålkant istedet, til samme pris, og de hadde kostet ganske mye mer egentlig. :o) *Fornøyd*

Jeg har prøvd å finne ut hvilke ski og støvler som er inkludert i pakkene, men det er ikke så lett å finne ut av det.

Jeg betviler at den rimeligste løsningen vil gi deg utstyr som er såpass godt at det fremmer gleden ved å gå på ski. Jeg fant ikke ut av hva slags såle atomic-skiene hadde, men i tillegg er jeg tvilende til at støvlene er gode. En totalpris på under 700,- for både støvler, bindinger og ski er svært lav for en skipakke til voksne.

Hvis du oppgir link til konkrete tilbudspakker, så kan det hende at jeg kan si noe mer fornuftig.

Det dyre alternativet er sannsynligvis bra utstyr, men du må sjekke at skiene ikke er for spinkle - og så må du sørge for å få ski med riktig lengde (den må tilpasses vekten din).

Det er en papirannonse i adressa.no, åpningstilbud i morgen på Intersport Lade Arena.

Annonse

...og du tror de kommer til å arve det??? Ikke hvis det går som til oss, lillebror er 2 1/2 år yngre men de har like store føtter allikevel - det skar seg med arving av skisko, slalomsko, skøyter og rollerblades...

Ja, tre unger, alt er blitt arvet. Den minste skipakken brukes nå av nr 3, den mellomste skipakken brukes av nr 2, og den eldste ungen fikk nytt.

Likedan er det med skøyter... og cherrox, og sportsklær. Alle ungene er født i skoleferien, så sesongmessig er de like. Så det går an. ;p

Hei! Hva synes du om skipakken til 1290,- i kundeavisa til coop denne uke?

Link: www.coop.no Obs hypermarked, bla til sportssidene i avisa, der finnes en Skilom-pakke. (bare hvis du gidder..) :)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196370609' post='3734428]

Hei! Hva synes du om skipakken til 1290,- i kundeavisa til coop denne uke?

Link: www.coop.no Obs hypermarked, bla til sportssidene i avisa, der finnes en Skilom-pakke. (bare hvis du gidder..) :)

Jeg kjenner ikke skilom-skiene, så jeg tør ikke mene noe :-)

Generelt sett, så ville jeg ikke kjøpt ski på obs, da det i allefall ikke på obs her jeg bor er noen sportsavdeling som bærer preg av å være en "spesialforretning". Ville valgt å bruke en sportsforretning med godt utvalg i skiutstyr, og så valgt en pakkeløsning fra dem. Vanligvis vil de i større grad kunne veilede deg både mht egnede ski og støvler.

Hvor mye tror du at du kommer til å bruke skiene forresten? 3 ganger i året - eller 3 ganger pr uke ? (Forutsetter selvfølgelig skiføre).

Jeg kjenner ikke skilom-skiene, så jeg tør ikke mene noe :-)

Generelt sett, så ville jeg ikke kjøpt ski på obs, da det i allefall ikke på obs her jeg bor er noen sportsavdeling som bærer preg av å være en "spesialforretning". Ville valgt å bruke en sportsforretning med godt utvalg i skiutstyr, og så valgt en pakkeløsning fra dem. Vanligvis vil de i større grad kunne veilede deg både mht egnede ski og støvler.

Hvor mye tror du at du kommer til å bruke skiene forresten? 3 ganger i året - eller 3 ganger pr uke ? (Forutsetter selvfølgelig skiføre).

I snitt 1 gang i uka.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196408960' post='3734647]

I snitt 1 gang i uka.

Da hadde jeg helt klart gått i en skiforretning og fått veiledning. Du trenger ikke kjøpe så dyrt utstyr, men det er viktig at støvler, bindinger og ski passer til hverandre og deg :-)

Jeg skal på fjellet mandag..... !!!!!!!!!!!!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...