Gå til innhold

Forgrømmade unge!

Anbefalte innlegg

Hvordan oppdaget du at hun trengte en markkur? Klødde hun? Så du noe?

Jenta mi på seks har klødd en del "nedentil" i høst, men det har mest vært i tissen. I kveld sa hun derimot at det klødde i rompa, og at hun pleide å sette seg på hjørnet på en stol, slik at det sluttet å klø....

Hun kniper igjen det hun kan hvis jeg spør om å få lov til å se....

Kan det være mark tro? Eller sopp?

Det klør som f*** i rumpa. Spesielt om kvelden og natten da markene kommer ut for å legge nye egg i endetarmsåpningen. Du ser faktisk eggene med det blotte øyet om du får lov til å komme til og bruker lommelykt.

Fortsetter under...

Har du tatt kuren du og broren, da? Ellers kan dere være bra sikre på å få dritten.

Det finnes forresten tabletter...

Jeg har tatt den for jeg hadde det selv, broren har ikke fått den nå, han hadde en runde tidlig i høst.Vi går jo ikke rundt og sutter på hverandres fingre eller ligger i hverandres sengetøy, så så lenge man ikke har symptomer tas heller ikke kur her i huset.

Annonse

Hun hadde jo fått beskjed om å være stor/flink jente. Så hun hører jo på deg da :-) Hvis jeg setter meg inn i situasjonen ser jeg for meg at jeg også ville blitt rød i toppen ja! Men siden det ikke er meg må jeg bare flire av det.... Barn er morsomme altså.

Annonse

Jeg regner med at du vet at det lønner seg at hele familien tar kur hvis det oppdages mark hos en. :-) Det er utrolig smittsomt...

Joda, men vår erfaring er at det merkes vanvittig godt om man har det og smitten kommer en-to ganger i året uansett virker det som.

Uff, ja det _er_ ekkelt! Hvis datteren din har kløe nedentil kan det være at hun tørker seg dårlig etter toalettbesøk, da svir det litt og er rødt i tillegg. Hvis du mistenker sopp kan du gi henne yoghurt noen dager.

Sjekket begge jentene i går kveld - kunne heldigvis ikke finne noen krelende makker eller egg på dem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...