Gå til innhold

Reise fra datteren min på 10 måneder

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma til 2 store og ei lita

Har en datter på 10 måneder.Er det uansvarlig av meg ( ja noen har sagt det) å reise fra henne i 1 uke for å feriere med hennes søsken p å 13 og 16 år. Det har blitt ite alene tid med de store og jeg tenkte den lille kunne være hjemme sammen med pappa, mens jeg tok med meg de store på en tur.Pappan sier " bare reis", mens jeg får kjeft av dem jeg forteller dette til.

Er jeg ei dårlig mamma som reiser fra henne i 1 uke ?

Vil hun ta skade av det ?

Det hadde vært så fint å kunne fått litt tid med de store og :)

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

18

• PieLill

8

• Sofline

4

• løvinne71

4

Mest aktive i denne tråden

Om jeg fortsatt ammet, hadde jeg nok vært skeptisk. Og jeg har vel ikke vært blant de som raskest forlot knøttene. Så for meg hadde det kanskje vært for lenge.

Men jeg kan over hodet ikke se noe prinsippielt uansvarlig med at babyen er sammen med faren sin en uke. Jeg går ut fra at far er alminnelig frisk og oppegående og kjenner babyen sin.

Kan hende vil en slik uke være prikken ove i-en i en far-barn-relasjon.

At andre kanskje ville valgt annerledes har da ingen ting med ansvarlighet eller ikke å gjøre.

Er det det dere alle ønsker, så lukk ørene for hysterikommiteen og reis.

mvh

Hadde det vært andre som skulle passe babyen hadde jeg sagt nei.

Men når det er pappaen som er barnepasser så burde det ikke være et spørsmål om problem engang!!

Pappaer er like gode omsorgspersoner for sine barn som mammaer er!! Når skal likestillingssamfunnet forstå det!!!???

Det er vel nesten mer uansvarlig aldri å være borte fra barna mener nå jeg.

Reis med verdens beste samvittighet du og kos deg skikkelig med de to største! Jeg er sikker på at om det hadde vært pappan som hadde villet reise fra lillejenta en uke så hadde ingen leet på et øyenbryn engang.

Jeg reiste fra minste jenta da hun var 4 måneder. Fikk en del epper for det, men kan ikke si at noen skade skjedde.

Ammet på den tiden, men hadde pumpet meg slik at hun hadde nok morsmelk til alle måltidene. Pumpet meg mens vi var borte og var rett tilbake med normal amming da jeg kom hjem igjen. Hun hadde vært rolig og oppført seg helt normalt mens jeg var borte, og viste ingen tegn på forvirring da jeg kom tilbake.

Annonse

Hvis du ikke ammer, synes jeg dere skal reise. Det er pappaen som skal passe henne, ikke en fremmed. Ingen andre har noe med det.

Hvis hun må avvennes, blir det noe annet. Det ville jeg ikke gjort brått i forbindelse med et slikt fravær, men tatt det gradvis.

Men når det er pappaen som er barnepasser så burde det ikke være et spørsmål om problem engang!!

Pappaer er like gode omsorgspersoner for sine barn som mammaer er!! Når skal likestillingssamfunnet forstå det!!!???

Når vi slutter å kalle pappaen for barnepasser eller barnevakt, kanskje?

Må bare tilføye at jeg glemte å legge til et lite smiletegn i innlegget mitt til deg - det var ikke spydig ment, altså.

Annonse

Er sikker på at det er et kjempefint tiltak for alle parter på sikt. Hvis du har vært mest sammen med lillejenta på 10 mnd, så kommer hun nok til å være litt mistilpass. Men det er jo supert at hun og faren får litt skjermet tid sammen.

Nei, reis, nyt ferien, kos deg, og vær trygg på at minsten har det godt med pappa

LOL

;-)

Her i huset har pappa aldri hatt slike betegnelsen. Den faller ikke naturlig.

I min tenårstid var moren min bortreist en lang periode. "Det er vel du som tar deg av pappa nå?" sa naboene. Jeg opplyste dem om at pappa passet på seg selv og at jeg hadde skolegang å passe. (Min far var helt frisk og yrkesaktiv.)

Jeg ble nok sett på som en dårlig og egoistisk datter. Men faren min hadde nok ikke skjønt bæret om jeg hadde begynt å "ta meg av ham".

;-)

mvh

Jeg synes det viktigiste er at du og mannen og ungene deres finner ut av dette på egenhånd! Det er dere som kjenner hverandre, som veit om faren har mulighet og kapasitet til å seg av minsten i en hel uke. Ungen kommer sikkert til å ha det helt stålende sammen med pappa, så lenge de ellers har et godt forhold! Ho kommer til å savne deg, men ikke på noen annen måte enn at ho kommer til å lure på hvor du har vært hen så lenge når du kommer tilbake. Så små barn har ikke begreper om tid.

Husker første gang vi reiste bort fra knærten i mer enn noen timer, da var mannen og jeg på langweekend og var borte i 5 dager. Knærten var da 15-16 mnd.og han reagerte mest med undring da han så oss... Det gikk veldig fort over ;-)

For øvrig var jeg alene sammen med knærten over en 5-dagers periode da han var 9-10 mnd. Det var ingen som stilte spørsmålstegn ved at faren ikke var sammen oss da! ;-)

*he he*

Vi bruker selvsagt ikke en slik betegnelse her i hjemmet, men jeg har likevel ikke kunnet dy meg for å svare moren følgende _hvert eneste år_ før jeg skal på julebord med jobben:

morsan: I morgen er det julebord på jobben min.

morsans mor: Åja, hvem skal være barnevakt, da?

morsan: farsan, vel! ;-)

Dette er fordi hun aldri klarer å forstå at det går an å ha julebord _uten_ ektefeller *S*, derfor tar hun det for gitt at vi skal gå begge to....;-) Dette gjentar seg hvert år, enten ved at hun spør om hvem som skal være barnevakt, eller at hun spør "skal dere gå begge to?" el lignende....;-)

En juletradisjon! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...