Gå til innhold

Teit å bruke barnehagebilde som julekort?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det viktigste er at det er et litt fint eller morsomt bilde. Det trenger ikke være noe julebilde etter min mening.

Jeg har hatt julepreg på julekortbildet én eneste gang, det var den første julen vi hadde to barn - som ble avbildet i dongerisnekkerbukser, nisseluer og røde gensere.

Portrettbilde fra barnehagen høres helt fint ut

synes

Ja, absolutt!

Min mann har vært litt motstander av bruk av sommerbilder, fordi han mener det blir 'feil' til jul, men 'selv han' ville nok synes at barnehageportrett er helt OK og at det ikke er noe krav om at bildet må være 'julete'! ;-)

Jeg er forøvrig ikke enig i hans oppfatning ang sommerbilder, men har tatt hensyn til han og unnlatt å bruke sommerbilder som julekort! ;-)

Annonse

Selvsagt kan du bruke barnehagebilde, hvis det er et fint et som du/dere er fornøyd med. :)

Smaken er forskjellig, jeg for min del kunne ikke tenke meg å bruke et sånt oppstæsjet julebilde med nisselue og bomullssnø, og barnet sittende på en kjelke mellom 2 fuglenek innendørs. Det blir for "plastikk" for meg.

Jeg har som vanlig ikke klart å bestemme meg, og vi har 3 forskjellige julekort i år. I fjor hadde vi 2, året før der 3 igjen. Jeg er håpløs sånn. ;-)

Jeg synes det er mye finere med hverdags/bhg bilde, sommerbilde etc enn et som på død og liv skal være julete ved å trekke på ungene den evinnelige nisselua. Jeg sier ikke at nisselue må være feil altså - men det er bedre med et bra bhg bilde enn et dårlig julebilde. Selv var jeg julekreativ i mange år (plasserte ungene oppi en stor julegave eske, kledde dem ut som engler etc). I år blir det fotografbilde tatt av en god venninne

Jeg har fått begge typer fra venninner med barn, og satte helt klart mest pris på barnhagebildet. Er ikke så glad i sånne oppstilte bilder, men det kommer sikkert an på både barnet og fotografen. Noen ser helt stive ut, andre kan nok være veldig avslappet også i en sånn setting.

Vi har brukt det flere år.

Bildene som ble brukt ble tatt ute på høsten, og alle tre hadde hjemmestrikkede ullgensere. Og alle var nydelige på bildet.

For å få med alle tre på bildet, måtte vi det ene året la eldstemann ta fri fra skolen en times tid, for å bli med. Både skolen, barnehagen og fotografen syntes det var helt greit.

I år har vi fått et nydelig bilde av minstejenta fra barnehagen, men siden gutta ikke er med blir ikke dette julekort.

Jeg synes det er mye finere med hverdags/bhg bilde, sommerbilde etc enn et som på død og liv skal være julete ved å trekke på ungene den evinnelige nisselua. Jeg sier ikke at nisselue må være feil altså - men det er bedre med et bra bhg bilde enn et dårlig julebilde. Selv var jeg julekreativ i mange år (plasserte ungene oppi en stor julegave eske, kledde dem ut som engler etc). I år blir det fotografbilde tatt av en god venninne

Jeg prøvde et år, da ungene var 2 og 4 år, å ta på dem røde klær og nisseluer og stille dem opp i sofaen, men det var bare å glemme det! 2-åringen rev enten av seg lua eller gliste bredt og trakk den helt nedover hodet og showet som bare juling. 4-åringen sto rett opp og ned i stram givakt, grav alvorlig. :o)

Jeg prøvde et år, da ungene var 2 og 4 år, å ta på dem røde klær og nisseluer og stille dem opp i sofaen, men det var bare å glemme det! 2-åringen rev enten av seg lua eller gliste bredt og trakk den helt nedover hodet og showet som bare juling. 4-åringen sto rett opp og ned i stram givakt, grav alvorlig. :o)

Hehe, høres ut til å ha vært mulighet for mange bilder i den hurlumheien :)

Annonse

Vi har vært hos fotograf å tatt bilde av begge to da minste jenta er 1år,kommer til å bruke de!!

Selv om det ikke er "jul"

Ellers er jeg vel litt motsatt av de andre her,og mener det er artigst og kosligst å få et jule bilde!! :0)

Hehe, høres ut til å ha vært mulighet for mange bilder i den hurlumheien :)

Bildene ble knallsøte! Snuppa hadde på seg røde strømpebukser og rød langermet genser og en hvit forklekjole med blonder, omtrent som i Marikken! :o) Hun showet som en gal og jeg lo så jeg grein. Tror jeg hadde noen av bildene ute på hjemmesiden min her på DOL den gangen. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...