Gå til innhold

Så spennende med 1. desember!

Anbefalte innlegg

Mine to håpefulle må mer eller mindre dras ut av dyna kl 07.00 på hverdager. Men i dag, 1. desember var det lyd i minstemor på 5 kl 06.02...

"Mamma, kan jeg åpne kalenderen nå?" hvisket hun inn gjennom dørsprekken til rommet mitt. "Jada", hvisket jeg tilbake.

Og kl. 06.29 kom begge jentene inn og ville "kose". He-he, her i huset var kaffen klar før 06.45 i dag!

Så deilig å være såååå spent og forventningsfull! Det er nesten så man kan se hvor mye de gleder seg, det sitrer liksom i hele kroppen. Munnen renner over med det hjertet er fylt av, og det snakkes om nisser og gaver og kalendre og penklær og juletrefester og avslutninger og alt som skal skje i denne superkoselige måneden.

Ja-ja, det var en liten betraktning sånn altfor tidlig en lørdag morgen. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292589-s%C3%A5-spennende-med-1-desember/
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196499103' post='3735667]

Hehe! Artig.

Jeg hadde i bunn og grunn regna med noe sånt hos oss også, men her er det smittsom omgangssyke... Jeg natt til i går, 5-åringen natt til i dag. Våkna kl 08:40 av telefonen :) Vi har knapt sovet så lenge noen gang...

Og nå sitter de håpefulle og gjesper foran TV'n... He-he. Godt vi skal ut på en ordentlig kjøretur i dag, så de kan få sove litt.

Omgangen - usj! Vi har hatt snev her i huset også, men mine gestapo-lignende rutiner virket denne gangen, kun ett barn fikk det - that's it!

Trøsten er at det går jo over...

Annonse

Jepp. Sånn var der her også. unger opp klokka 06.00. Jeg var ikke like entusiastisk som deg, for jeg liker jo godt å sove bittelittegranne mer lørdagmorgen :/

Men det er jo gøy at de gleder seg, her er det skikkelig juleplanlegging, ja.

Normalt er ikke mitt entusiasmenivå særlig høyt kl 6 lørdag morgen, men dette forutså jeg - og det er jo veldig morsomt at de gleder seg sånn, da! :-)

Dette er nok den første jula der begge jentene virkelig husker hva som skjedde i fjor, og der de gleder seg skikkelig til alle tradisjoner vi har bygget opp. Kjempegøy å høre de snakke om julemiddagen, det formelig renner vann i munnen deres når de snakker om ribbe og saus og alt de skal ha. He-he.

:-)

Og nå sitter de håpefulle og gjesper foran TV'n... He-he. Godt vi skal ut på en ordentlig kjøretur i dag, så de kan få sove litt.

Omgangen - usj! Vi har hatt snev her i huset også, men mine gestapo-lignende rutiner virket denne gangen, kun ett barn fikk det - that's it!

Trøsten er at det går jo over...

Heldigvis går det over. Slitsom affære, for ungene får det jo oftest på nattestid. Jeg er som vanlig alene med ungene når sånne runder melder seg :(

Mine tre har også gledet seg veldig til i dag - men merkelig nok sov de helt til halv ni i dag tidlig :-) Løp ned og fant adventskalenderen, og kom opp igjen storfornøyde alle tre :-)

Så så de tv mens vi fikk ligge helt til ti, tror jeg :-) Hadde lang frokost klokka elleve, med lys og kos. Så ble jeg og min kjære sittende sikkert en time med avisen og kaffe. Deilig!

Fikk rydeet, satt på en vask eller to og vasket golvene mens ungene lekte inne sammen med en nabogutt, og så tok jeg med meg mine tre til byen. Var på polet, på biblioteket og på kafé :-) Ruslet rundt i striregn og så på juleutstillingene i vinduene - utrolig koselig! Var innom H&M og de fikk velge seg noen småting. Hjemme i femtida.

Klokka seks fikk vi besøk av nabogutten igjen, som skal overnatte her. Så etter barne-tv og lørdagsgodt, bakte vi pizzaboller som vi spiste sammen alle seks etterpå. Mmmmmmm!

Nå er minstemor i seng, de tre andre ser på idol-forestillingen, og jeg og min kjære sitter med hver vår pc.... Skal ha oss litt vin når ungene er i seng :-)

En deilig første desember, med andre ord!

Mine tre har også gledet seg veldig til i dag - men merkelig nok sov de helt til halv ni i dag tidlig :-) Løp ned og fant adventskalenderen, og kom opp igjen storfornøyde alle tre :-)

Så så de tv mens vi fikk ligge helt til ti, tror jeg :-) Hadde lang frokost klokka elleve, med lys og kos. Så ble jeg og min kjære sittende sikkert en time med avisen og kaffe. Deilig!

Fikk rydeet, satt på en vask eller to og vasket golvene mens ungene lekte inne sammen med en nabogutt, og så tok jeg med meg mine tre til byen. Var på polet, på biblioteket og på kafé :-) Ruslet rundt i striregn og så på juleutstillingene i vinduene - utrolig koselig! Var innom H&M og de fikk velge seg noen småting. Hjemme i femtida.

Klokka seks fikk vi besøk av nabogutten igjen, som skal overnatte her. Så etter barne-tv og lørdagsgodt, bakte vi pizzaboller som vi spiste sammen alle seks etterpå. Mmmmmmm!

Nå er minstemor i seng, de tre andre ser på idol-forestillingen, og jeg og min kjære sitter med hver vår pc.... Skal ha oss litt vin når ungene er i seng :-)

En deilig første desember, med andre ord!

Det er slike dager som gjør at man får ladet batteriene skikkelig, og er klar for nye utfordringer! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...